IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Превозвачи: Западни страни искат да монополизират транспортния бизнес

Няколко български евродепутати са пропуснали гласуването на пакет „Мобилност” заради проблеми с полета

10:21 | 26.03.19 г. 74
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Превозвачите се събират отново на протест утре пред Европейския парламент в Страсбург, след като вчера евродепутатите все пак решиха да гласуват пакета "Мобилност" в сряда.

„Утре ще бъдем много повече отколкото бяхме съобщили. Надявам се на едно много сериозно присъствие пред ЕП на български, румънски, полски и превозвачи от други страни, които ни подкрепят“, каза пред БНР Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

„За нас е важно, че ние ще дадем отново сигнал към онази част от евродепутатите, които не са мотивирани по какъвто и да било начин, които са разумни и които наистина считат, че трябва да се гласува по съвест този пакет, който показва, че изцяло разделя Европа по географски признак… След вчерашното гласуване имаме надежда, коментира той. 

По думите му битката в сряда ще е оспорвана, защото няма как такъв скандален текст да бъде възприет от всички държави. Според него целта на пакета „Мобилност“ е западните страни да „вземат този бизнес“. В тази връзка е и предложението, което върви към превозвачите – да пререгистрират фирмите си в Западна Европа, уточни той.

Йордан Арабаджиев подчерта за пореден път, че няма техническа възможност този пакет да бъде приет, дори да бъде гласуван утре в зала.

Евродепутатът Светослав Малинов е категоричен, че ще гласува „против” в сряда. „Имам ясна позиция против пакета „Мобилност” още от 2014 г.”, отбеляза българският евродепутат. Той посочи, че няма зла умисъл в закъснението му. „Нито беше мое намерение, нито успях да го предвидя”, заяви Малинов.

Той обясни в ефира на bTV, че не е успял да участва в гласуването за пакета „Мобилност” в Европарламента заради срив в диспечерската и компютърната система на летището във Франкфурт.

Малинов и още двама български евродепутати – Неджми Али и Николай Бареков, не са участвали в гласуването, което определи пакетът да влезе в дневния ред на последното заседание на Европейския парламент. 156 бяха гласовете „за”, а 154 – „против”. Така промените, срещу които протестираха българските превозвачи, влязоха в дневния ред „на косъм”.

„От 750 души 310 се оказаха в пленарната зала. Летището във Франкфурт беше пълно с колеги евродепутати. Цялата делегация от Литва закъсня“, посочи Малинов.

Той допълни, че в пакета са заложени текстове, свързани с връщането на превозните средства и съответно задължаването за почивка на шофьорите, които са специално измислени, за да намалят конкурентоспособността на българските автопревозвачи.

Малинов е категоричен, че има големи възможности за съпротива. „Убеден съм, че на по-късен етап задължителното връщане на превозното средство в страната, където е регистрираната фирма, ще отпадне”, подчерта още той.

Тримата отсъствали от важното гласуване относно пакета "Мобилност" български евродепутати сами носят политическата си отговорност и е редно сами да излязат пред всички и да заявяват ясно защо не присъстваха на гласуването. При всички случаи бяхме разочаровани да разберем, че гласуването е минало със 156 на 154 гласа. Теоретичната възможност да прекратим пакета е била налице. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Николай Рашков от Асоциацията на международните превозвачи.

Третият по големина бранш в България е транспортният бизнес, уточни Рашков. "Той е изцяло частен сектор, изграден от от собствени оператори на камиони и отделни по големина фирми. Превозът трябва да бъде разделен по видовете си. Различните видове дейност следва да се заплащат по различен начин. Всички български транспортни работници и шофьори са назначени на постоянни трудови договори пред европейското законодателство. Заплатата на международния шофьор в България и средностатистически дипломат от българска страна се припокрива", поясни той.

Междувременно транспортният министър Росен Желязков коментира пред Нова телевизия, че всеки член на Европейския парламент трябва да се организира, така че да бъде свободен и да бъде на навреме на заседание. "Нашата делегация можеше да промени решението. Затова ме е яд. Не се е очаквало, че проблеми с трафика ще доведат до закъснението на евродепутати. Вчера Петър Курумбашев ми се обади и ми каза, че самолетът, в който са пътували 7 от представителите ни, е задържан на нашето летище заради трафика във Франкфурт. Осигурихме бърза писта, за да може той да кацне навреме”, каза Желязков.

Вижте още във видеото

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:57 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 20 rate down comment 3
ceneto
преди 5 години
Тука става въпрос за международен превоз на товари, у нас няма кой да дойде да каботира, защото няма какво да се каботира. Като цяло би трабвало да е все тая къде е регистрирана фирмата нали е общ пазар, въпроса е какви данъци се плащат и къде може шофьора да се води на 560 лв, а да взима 2000 евро.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 31 rate down comment 12
MvnJ
преди 5 години
Не става въпрос за монопол а за защита на интереси. Лкомията на малък брой собственици притежаващи по няколкостотин камиона стигна до там да искат внос на шофьори от Украйна поради липса на такива у нас. Никой в западните държави няма да позволи на източноевропейски тарикати да завладяват западния пазар с бели роби подбиващи цените и съсипващи техния транспортен сектор.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 15 rate down comment 11
pass
преди 5 години
Никой не иска да монополизира, просто трябва да се подобрят условията и те ще важат за всички. Дори може да се радваме, защото едва ли заадни коли ще идват да каботират у нас, т.е. пазарът ни ще си е наш с минимална конкуренция. Което ще е добре и за шофьорите ни, защото ще могат да се прибират поне през ден вкъщи при семействата си. Като цяло е добре дейността на една фирма да е там където е регистрирана, като искаш да работиш в Германия например, ами регистрирай си там фирмата, проблеми няма.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 17 rate down comment 13
pass
преди 5 години
Никой не иска да монополизира, просто трябва да се подобрят условията и те ще важат за всички. Дори може да се радваме, защото едва ли заадни коли ще идват да каботират у нас, т.е. пазарът ни ще си е наш с минимална конкуренция. Което ще е добре и за шофьорите ни, защото ще могат да се прибират поне през ден вкъщи при семействата си. Като цяло е добре дейността на една фирма да е там където е регистрирана, като искаш да работиш в Германия например, ами регистрирай си там фирмата, проблеми няма.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още