IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Publicis придобива дигиталната маркетинг компания Epsilon за 4,4 млрд. долара

Приходите на френската рекламна компания за първото тримесечие са нараснали с 1,7%

17:39 | 14.04.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Publicis Groupe се договори да купи дигиталната маркетинг компания Epsilon от Alliance Data Systems за 4,4 млрд. долара в брой, съобщава Bloomberg. Със сделката, която е най-голямото й придобиване в историята, френската рекламна компания се отдалечава още повече от отслабващия бизнес с конвенционалната реклама.

Услугите на Epsilon включват програми за лоялни клиенти, имейл маркетинг, а подразделението й Conversant събира данни за потребителите, включително трансакции, локация и уеб активност.

Нетната цена на покупката след данъците ще бъде 3,95 млрд. долара, или 8,2 пъти над печалбата за 2018 г. преди лихви, данъци и амортизации, съобщи Publicis Groupe в комюнике.

Битката в три посоки за доларите в онлайн маркетинга тече с пълна сила на фона на силния ръст на електронната търговия, който изправя традиционни рекламни компании като Publicis, WPP Plc и Omnicom Group срещу глобални консултантски компании и гигантските технологични платформи Facebook, Google и Amazon.com.

Спадове на пазара

Рекламните компании лесно доминираха над рекламите във вестници, билбордове и телевизии, преди пазарът да навлезе в период на спад. В дигиталния свят те са изправени срещу компании, които събират данни от милиарди потребители в социалните мрежи и често се приближават до потребителите, като управляват техните трансакции.

„Когато погледнахме нарастващите предизвикателства, пред които са изправени клиентите ни в дигиталния свят, решихме, че Epsilon може да внесе в съществуващите ни активи в креативния и технологичния сектор ускоряване на данните и платформа, която ще ни превърне в явен лидер в персонализираните преживявания“, заяви президентът и главен изпълнителен директор на Publicis Groupe Артур Садун.

В отделно изявление компанията съобщи, че приходите й за първото тримесечие са нараснали с 1,7% на годишна основа до 2,12 млрд. евро (2,4 млрд. долара). Намаляването на клиентите в САЩ е било компенсирано от доброто задържане на потребители като цяло и това кара компанията да очаква по-висок растеж на годишна основа през 2019 г.

Инвеститорите се чудят дали Publicis може да поеме толкова голяма придобивка и книжата й поевтиняха, след като тя беше разкрита като потенциален кандидат-купувач.

Publicis съобщи, че придобиването ще бъде изцяло финансирано с дълг и пари в брой. Компанията ще замрази програмата си за обратно изкупуване на акции.

Садун заяви, че сделката няма да се отрази на броя на служителите на компанията, които са около 80 хил. Epsilon има около 9 хил. служители, включително 3700 експерти в обработката на данни и 2 хил. инженери, базирани в Индия.

Publicis заложи дръзко на рекламните технологии още през 2015 г. с придобиването на базираната в Бостън компания Sapient за 3,7 млрд. долара и Садун вижда бъдещето на компанията в дигиталните технологии, които според него са „стратегически фактор, променящ правилата на играта“.

„Няма припокриване със Sapient. Тя е насочена към трансформиране на бизнеса и консултиране, а Epsilon е свързана с платформи, данни и технологии. Получава се ефект на допълване“, отбелязва Садун.

Въпреки че тези части от бизнеса растат бързо, това не е било достатъчно за избягване на спада на продажбите през четвъртото тримесечие, което шокира инвеститори и доведе до най-големия срив на цената на акциите на Publicis за един ден на 7 февруари от терористичните атаки на 11 септември 2001 г. насам. 

Alliance Data съобщи през февруари, че обмисля предварителни оферти за подразделението, след като обяви преглед на дейността му през ноември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:28 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още