IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китайският пазар на електромобили - борба за оцеляване

Анализаторите виждат сериозно разминаване в производствените цели на Пекин и пазарната динамика

08:20 | 22.04.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Обикновено компаниите, развиващи бизнес в различни сфери, не се конкурират, освен ако не става въпрос за китайския пазар на електрически превозни средства. 

Това е така, тъй като мащабната промяна на фокуса към електромобилите привлича милиарди долари в инвестиции от традиционните автомобилопроизводители, стартъпите, технологичните гиганти, производителите на електроника и представителите на сферата на недвижимите имоти.

Този процес е подкрепен и от китайското правителство чрез субсидии, които щедро се вливат в електромобилната индустрия.

В момента съществуват 486 регистрирани производители на електрически превозни средства в Китай, което е тройно повече в сравнение с броя им отпреди две години, посочва Bloomberg.

Въпреки че продажбите на електрически леки коли достигат рекордните 1,6 млн. броя през тази година, изглежда, че това не е достатъчно, за да останат печеливши всички производители. Нараства тревога, че този пазарен балон в един момент ще се спука, което ще унищожи голяма част от компаниите в него.

Десетки стартъпи са навлезли на глобалния пазар на електромобили през последните години, набирайки 18 млрд. долара от 2011 г. насам, посочва проучване на BloombergNEF.

Повечето от тези компании са китайски, включително NIO, WM Motor, Xpeng Motors и Youxia Motors.

Стартъпите обещават да предоставят общ годищен производствен капацитет от 3,9 млн. боря превозни средства. Това изключва плановете на някои от най-големите автомобилни концерни.

Китай е голям пазар, но все пак не чак толкова. Годишният размер на продажбите на електрически леки коли успя да надхвърли 1 млн. броя едва през миналата година, посочват от BloombergNEF, благодарение на помощта на субсидиите.

И все пак продажбите на електромобили представляват едва 4% от общите продажби на леки коли в страната, които достигат размер от 23,7 млн. броя, по данни на Китайската асоциация на автомобилните производители.

В същото време, продажбите на конвенционални автомобили продължават да спадат за десети пореден месец през март на фона на забавянето на ръста на икономиката заради търговското напрежение със САЩ, което оказва влияние върху настроението на потребителите.

Китайското правителство започна да стимулира разработките на електромобили с идеята да подпомогне борбата с климатичните промени, ограничаването на количеството вредни емисии във въздуха, редуцирането на вноса на петрол и развитието на високите технологии.

Последна актуализация: 11:07 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още