IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Marriott ще конкурира Airbnb на собствения й терен

Това е първата голяма хотелска верига, която създава американска платформа за отдаване на жилища под наем

22:37 | 02.05.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Хотелската верига Marriott International започва нов бизнес с отдаване на жилища под наем с цел да конкурира Airbnb и други компании за споделени жилища с позиции на един от най-горещите пазари в индустрията на местата за настаняване, съобщава Wall Street Journal.

Базираната в Бетезда, щата Мериленд, компания съобщи, че от следващата седмица ще предлага настаняване в около 2 хил. луксозни жилища на сто пазара в САЩ, Европа и Латинска Америка.

Marriott е най-големият оператор на хотели в света с около 1,3 млн. стаи в цял свят, сочат данни на компанията STR. Сега тя е напът да се превърне в една от първите големи хотелски компании, които създават американска платформа за отдаване на жилища под наем. Тя следва пилотна програма в Европа и е следващата стъпка в плановете на компанията да създаде глобален бизнес в този сегмент.

Гостите ще могат да правят резервациите си за жилище под наем чрез сайта на Marriott, съобщи компанията. Те ще печелят и ще могат да възстановяват точки от програмата за лоялни клиенти, както правят, когато резервират престой в някой от 29-те бранда на Marriott, включващи Sheraton, W Hotels и Ritz-Carlton.

Други големи американски хотелски оператори като Hilton Worldwide Holdings и Hyatt Hotels също проучват бизнеса с отдаване на жилища под наем, казват запознати източници. Някои ръководители в хотелиерската индустрия, които дълго време смятаха Airbnb и Home Away на Expedia Group за конкуренти, сега считат, че те растат отчасти за сметка на хотелските компании, особено при хората, които пътуват за удоволствие, и при големите семейства.

В същото време Airbnb навлиза агресивно в традиционния хотелиерски бизнес. Компанията съобщи миналия месец, че придобива Hotel Tonight, компания, която взема от наличностите на хотелите и предлага стаи на намалени цени. Airbnb инвестира също неотдавна в индийската компания за хотелски резервации Oyo Hotels & Homes.

Airbnb има най-голямата платформа в света за отдаване на жилища под наем с близо пет милиона стаи в цял свят, сочат данни на компанията AirDNA. Според сайта на Airbnb те са над шест милиона въз основа на активните обяви.

Очаква се стартъпът от Сан Франциско да пристъпи към първично публично предлагане догодина и някои ръководители в хотелиерската индустрия смятат, че тази перспектива води до сближаване между компаниите за отдаване на жилища под наем и хотелиерските оператори. Airbnb се стреми да разнообрази предлагането си преди да стане публична компания, а хотелските вериги искат парче от бизнеса с жилища под наем, преди IPO-то да помогне на Airbnb да затвърди позицията си.

Навлизането в бизнеса със споделени жилища не е лишено от риск. Големите хотелски оператори в последно време работят предимно върху управление на имоти или франчайз, предоставяйки лиценз за брандовете си на собственици на хотели. С предлагането на жилища под наем те рискуват да отдалечат партньорите си в хотелиерския бизнес чрез създаването на нова конкуренция.

Запазването на изискванията на брандовете за противопожарна безопасност и сигурност в жилищни сгради е друго предизвикателство. Хотелите често имат по-стриктни стандарти от много жилищни сгради. Аварийните стълбища в някои жилищни сгради са твърде тесни, за да отговорят на изискванията на хотелските оператори, което ще елиминира някои сгради.

Програмата за отдаване на жилища под наем на Marriott следва пилотна инициатива в Европа. Хотелската верига обедини усилия с Hostmaker, базирана в Лондон компания за управление на жилища под наем, като предложи нощувки в 340 имота в Париж, Рим, Лисабон и Лондон. Marriott работи с редица други компании за управление на имоти в САЩ и по света, съобщават от хотелската верига.

Marriott установила, че гостите в Европа отсядат в жилище под наем за три пъти по-дълго време в сравнение с обичайния им престой в хотелите и тези жилища се харесвали най-вече на клиенти, които искали повече пространство, кухня и пералня.

Междувременно генералният адвокат на Съда на ЕС заяви, че Airbnb трябва да бъде третирана като доставчик на дигитални услуги и да бъде свободна да оперира в Европейския съюз. Това стана след жалба от френска туристическа асоциация.

Компанията изрази задоволство от становището, като заяви, че то „дава ясна представа как се прилагат правилата“, след като френската туристическа асоциация подаде жалба с твърдението, че Airbnb действа като брокер на недвижими имоти и нарушава правилата за имотния пазар в ЕС.

Генералният адвокат на Съда на ЕС Мачей Шпунар определи Airbnb като онлайн услуга, свързваща потенциални гости с домакини, предлагащи краткосрочно настаняване. Съдиите от Съда на ЕС обикновено се придържат към необвързващите становища на генералните адвокати и обичайно излизат с решение между два и четири месеца по-късно.

Франция е вторият по големина пазар на Airbnb в света след САЩ. Париж, който е един от най-посещаваните градове в света, е най-големият единичен пазар на компанията с около 65 хил. обяви за жилища.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:18 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още