IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Може ли България да се пребори за завода на Volkswagen

Страната ни няма опит в производството на автомобили и затова шансовете ни не са особено големи, смята журналистът Иля Селиктар

14:35 | 04.05.19 г. 5
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

България среща много сериозна конкуренция в опита си да привлече най-големия производител на автомобили в света. Тази и още автомобилни теми коментира журналиста Иля Селиктар в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.

„България няма опит в производството на автомобили и затова шансовете ни за завод на Volkswagen не са особено големи. Не виждам у нас как ще се реши въпросът с работната ръка, нито как такъв голям инвеститор ще бъде облекчен от данъци. Липсва и адекватна инфраструктура. Но, ако спечелим надпреварата, един такъв завод би имал по-голямо влияние от селското стопанско и туризма“.

Цялостната картина в Европа към момента е такава, че всички автомобилостроители са се ориентирали към производството на електромобили, смята още Селиктар.

„120 000 автомобили на Tesla са регистрирани в Европа за първото тримесечие на 2019 г., докато през 2010 г. те бяха само 130. Норвегия играе най-голяма роля за това“.

Страната ни на този етап изглежда доста далеч от модата с оглед облекченията от държавата в посока инвестициите за нови автомобили, коментира журналистът.

„България няма програма за подпомагане купуването на нов автомобил. В Румъния, например, има такава програмна. Тя е до ¼ от цената на самия автомобил. Тук облекченията са само за безплатна „синя зона“, допълни той. 

Целия разговор гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:19 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

5
rate up comment 9 rate down comment 4
Shadow1
преди 4 години
Реката с какво ще помогне, да си мият ръцете освен в нея ? Мисля че няма да им е изгодно да я използват за пренос на коли, влаковете са по-лесни за това, а ако пристанището е много важно значи Варна им е нужна. И най-вече Видин е умряла работа, няма хора там, ще са нужни много години на благоприятни условия за да стане град привличащ международни компании.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 10 rate down comment 10
Momchil_Matev
преди 4 години
Да го направят във Видин - там има всичко, което има Кремиковци плюс река. И освен това могат да им отстъпят данъци. В София само до задръствания ще доведе един такъв завод.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 29 rate down comment 5
bgperformer
преди 4 години
1.Терен със съществуваща ЖП инфраструктура, достатъчн голям, с възможност за разширение ( на север) в Столица.2. ЖП линии до речно и мореско пристанище3. Международно летище4. Автомобилния сектор последните 10 години е сред най-развитите в страната - ще издърпа кадри от цялата страна.5. Най-ниските данъци в ЕС6. Член на ЕС ( отговаря на куп нормативни изисквания за производство и реализация на пазара в ЕС )7. Добро отношение към немците - немски детски градини и училища с програми на немски - важно за командированите рабтници и семействата им.7. Пазара на електроенеркия върви в дорбра посока.8. Надежда за развитие на дизерфициран газов пазар9. Много немскоговорящи надри на разположение.Какво предлага Турция и Сърбия - по евтин труд.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 42 rate down comment 3
vzhekoff
преди 4 години
Човекът е експерт, напоследък е пълно с експерти и се лее експертиза.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 46 rate down comment 7
data
преди 4 години
"такъв завод би имал по-голямо влияние от селското стопанско и туризма" ???????????????????????????Абе къде ги намирате такива ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още