Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Начало

Българският железопътен сектор изостава в иновациите, смята експерт

За износа в чужбина "Експрес сервиз“ разчита на германския си партньор, съобщи заместник-управителят на компанията Цветелин Колев

0
 
0
 
6
преди 4 седмици
БДЖ е ярка демонстрация колко лош и безхаберен стопанин е държавата. Тази фирма отдавна трябваше да се приватизира чрез международен конкурс. Германското правителство например е поръчало 27 ВОДОРОДНИ ВЛАКА (приличащи повече на трамваи) производство на фирмата Алстом, за над половин милиард евро. Този младеж вероятно има впредвид именно такива водородни влакове, като вероятно се шегува, споменавайки локомотиви на батерии. Китайците масово строят ж.п. линии за високоскоростни магнитно-левитиращи / MAGLEV влакове-стрела. На хоризонта са задава и вакуумно-тръбната свръхзвукова технология HYPERLOOP на Илън Мъск . А ние тук говорим за грохнали ръждясали дизелови локомотиви, изпочупени дръжки, запечатани прозорци и смърдящи тоалетни във вагоните. Мисля, че огромен тласък за ж.п. - сектора ще бъде развиването на идеята за превоз на ТИРове (и не само) с вагони-платформи от турската до сръбската и от гръцката до румънската граници, и обратно. Даже има построена преди години специална рампа на Драгоман, потънала в бюрократични бурени. Ще има огромна полза за предпазване на магистралите от износване, рязък спад на вредните емисии и ще бъде много по-евтино за превозвачите. На запад такива системи функционират успешно в много държави. Вярно, че сега "административния капацитет" и финанси са насочени изцяло към магистралите (три на брой се строят едновременно в момента), но трябва да се мисли и за БДЖ. Трябва да се назначат в ръководството иновативно-мислещи млади хора като този от видеото и да се изгребе и изхвърли тотално старата нафталинена соц-гвардия. Това е най-важното. Имаме ли млади мозъци, пари ще се намерят.
0
 
1
 
5
cna
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Какви иновации господине ?! БДЖ не може да изпълнява дори и основните си функции. Миналата година ми се наложи след 10 годишно прекъсване да пътувам с влак по линията Варна-София. Това би трябвало да е най-важната и най-образцова линия в цялата страна. Останах напълно потресен ! Мисля че и в Индия не цари такова безобразие. Вагоните бяха сигурно на 50-60 години, ръждясали и с изпочупени ръчки. Прозорците не се отваряха не само в купето, ами и в коридора. Никаква вентилация в летните горещини ! За тоалетните няма какво да говорим, там ми беше ясно какво ще е положението. На всичкото отгоре системата за запазени места не работеше седмици наред и умниците бяха продали билети на повече хора, отколкото влакът можеше да побере. Някъде от Горна Оряховица коридорът стана буквално претъпкан с правостоящи, защото беше през уикенда и хората масово пътуваха. Този ми говори за иновации ! А бе ти качвал ли си се на български влак бе човече ???
0
 
1
 
4
преди 1 месец
Няма профилна снимка
.......... в иновациите, вика........ ХАХАХАХАХАХА
0
 
0
 
3
преди 1 месец
За малка държава като БГ са много по-важни:
Сигурност, Надеждност, Спазване на разписанията, Поносими цени.
Дали ще пътувам София-Варна и обратно за 6 или 5 часа не е въпросът.
Главното е да няма закъснения и аварирали влакове/релси!
2
 
0
 
2
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Иновации в олигархична икономика НЯМА, иновации в държава без върховенство на закона също няма, няма и да има ... примери може да се намерят в историята, могат да се намерят и днес...
Липсват много предпоставки зада започнем да създаваме иновации и квото и да си говорим нищо няма да стане, докато не направим нещо конкретно по въпроса.

2
 
4
 
1
преди 1 месец
тва ЖПС е още от "гадния Соц" другарки и другари не виждам Демокрацията на превратажиите Костовисти кво е постигнала ....