Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Handelsblatt: Volkswagen предпочита Измир за новия си завод

Правителството в Анкара е готово да предостави над 100 млн. евро в подкрепа на строителството на новата фабрика

   1| 2| 3| 4| 5| 6| 7    
0
 
2
 
63
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Министерство на икономиката на първо четене трябва да бъде закрито, именно заради „подготвените” си кадри. В това блато тук вървят вървят само дребните далаверки, няма място за дългосрочни инвестиции и производство, истинска икономика. Всеки си гледа апартаментчето, хотелчето, процентчето, далаверката да му върви, а децата в Европата за всеки случай.. Това е истината, г-да, нито на нас ни трябват VW, нито те ни искат нас!
0
 
4
 
62
zelka007 до: Mavi Goz
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
:))) ... мани сецнах кръста нещо , мих колата и като рече нещо щрак звездички ми изкочиха пред очите . не мога един кашон да преместя без да охкам , та два-три дена повечко седя са на шефския стол :)))

стига си завиждал на държавните/общински служители . аз и ти се будим сутрин и имаме за деня гарантирани разходи дето къдрим как да покрием , пък те се будят сутрин и имат гарантиран приход/заплата и къдрят как да вмъкнат в него разходите си ... сложи си ръка на сърцето и кажи от кои искаш да си :))) ... не е нужно да ми отговаряш :)))

иначе за компетентността ... хммм . ще ти пиша само от личен опит ...

1) преди време с едно приятелче , когато все още мислехме че лесно и бързо можем да забогатеем без да работим много , барнахме държавна поръчка на една северноафриканска държава за един от университетите им за компютри ... значи сложна сделка , много над нивото ни , та насочиха ни към човек в МФ , прие ни в офиса си в МФ , абсолютно непознати за него , обясни данъчното и митническото облагане у нас и в държавата , финансирането , банковите транзакции , за всяко нещо което го попитахме по последователсността и юридическите аспекти - дето не му е работа дори :))) ... ами много подготвен и грамотен човек ...
2) преди няколко години пак така . казус с данъчно третиране на внесени авторски права в БГ , с възможност за двойно данъчно облагане . със счетоводната къща дето работя , имат отдел в МФ за тълкователни решения , отправихме запитване , много грамотно отговориха , няколко дена кореспонденция . на база тяхно решение се прави данъчно облагане . ами това от неподготвени хора не се прави :))) , щото освен финансови има и правни аспекти ...
3)имам едно приятелче, върти бизнес дето се лицензира от МИ с подпис на зам.министър ... не става с щракане на пръсти и от общината . строиш според изисквания , машини според изисквания , стендове според изисквания , две папки документи , специални курсове на всички работещи в лицензирани от МИ фирми , пълно познаване на законодателството и правилниците по темата . идват на място техни експерти , проверка , одобрение , гледат под лупа всичко и тогава подпис и лиценз :))) ... тва не става с неподготвени технически и правно хора ...

просто не си се сблъсквал с необходимост да си свършиш действително работа в МФ и МИ . иначе за политически назначаваните лица и аз като теб имам забележки :))) , но експертите са им на ниво ... не че няма така наречените калинки , не ме разбирай погрешно ... аз поне лично съм се сблъсквал само много добре подготвени хора ...

иначе след лирическото отклонение , по завода да драсна :))) ... vw не бягат от германия , а разширяват дейността . не бъркай понятията . значи шкода имат недостиг от капацитет за производство . увеличават производството а не м е с т я т ... :))) ... искат от 1,2млн. автомобила да продават 2,0млн в средносрочен план . това дето ще построят е за около 300хил. на година и няма да им стигне за целта дето са си поставили . та дори и да не стане с този завод в БГ мисля че със следващото разширение ще се получи . много песимистично гледаш винаги ...

я виж тука колко хора го мислят това със завод за автомобили в БГ , знам че обичаш линкчета да ти пускам :))) ... :

http://automotive.bg/BG/members/
4
 
5
 
61
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Oтивайте в Анадола. Там да ви оправят над 100-годишния вече остарял мотор. И след 10 год.- Аут - всички го спират от употреба. Остава да циркулира в банановите държави. Затова идете в Анадола и се радвайте
7
 
9
 
60
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Зелкен, точно защото ги има всички тези ненужни и неефективни структури, отговорноста се размива и нищо няма да стане и този път. Да си спомним думите на Черномирдин - "Хотели как лучше а получилось как всегда" Нещо такова ще си стане и този път, от престараване с разни клъстери и други простотии. Когато решава един човек, нещата се случват, визирам Ер Доган или да речем Путин. А не като нашия премиер дето се изказва по няколко пъти на ден абсолютно противоречиво. Както и да е, ясно е че немците са се ориентирали към Турция, въпреки купищата позитиви предлагани от бялата ни държава. Без малко щях да пусна и сълза докато пишех за бялата ни държава. Толкова е бяла, направо "Белая и пушистая" :)
13
 
7
 
59
Mavi Goz до: zelka007
преди 3 седмици
Така, така... Има си сичко в България и най-вече - подготвени за сичко хора. Отдавна подозирам, че и ти си от тях - покрил си сички критерии и вече в амплоато на подготвен специалист по всичко, на държавно работно място, въоръжен със служебен компютър и протяжно дълго работно време, можеш компетентно и всеотдайно да сърфираш из безбрежния нет и да селектваш достоверна и убедителна информация по секакви теми... Ашколсун! Да дава Бог всекиму!
Само не става ясно, защо емблематичен за Германия производител като VW се чуди къде да си изнесе заводите, само да не са у белата държава Германия...? Сигур, щот, и там вече се е напълнило с такива като тебе подготвени, хем х 10... И понеже ние много сме се приближили до белотата, акционерите и мениджърите на VW си викат - айде по-далече от тая белота, че ни заслепява и почваме да не можеме да си скиваме кинтите... А...?

5
 
13
 
58
zelka007 до: Ivel
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
единствено си пропуснал да напишеш "клета майка България" ... на мен лично най ми допада този ред :))) ... има хубав нихилистичен потенциал в него :))) ... носи голям трагичен патос ... абе който го е измислил добре се е справил :))) ...

тъй , в това дето си изброил не виждам абсолютно нищо свързано с евентуалния завод на vw ... ? очевидно не си запознат как се процедира . има министерство на икономиката с българска агенция за инвестиции . има закон и правилник за насърчаване на инвестициите . има съответните сертификати , носещи преференции пред министерство на финансите и общините ... кое те кара да мисли , че в тези институции работят неподготвени хора ? ако си толкова знаещ що не пробваш да покриеш критерии за работа там ? мхм ? я виж когато организират конкурс за някоя длъжност иди и се пробвай и после пиши колко са зле и пр. освен това има ББР , има и структурни фондове на ЕС ... тва да не е рассия дето се процедира с укази :))) ... наясно ли си , че това е онова дето ни доближава до белите държави ... освен всичко изброено има германо българска индустриално търговска камара , има и аутомотив клъстър българия ... и по всички тези институции и сдружения мислят как да успеем като държава . това че не е видимо за теб , не значи че не се случва . пак ще ти напиша , решението е много-много-много комплексно и не опира до едни 30-40-100-200-300млн. , вервай ми :)))
5
 
12
 
57
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
А за професионализма и опита на българските специалисти по преговори за тази седлка и сделката за F-ките имам много дълбоки съмнения. Историята и практиката досега са показали точно обратното. Свидетели сме на такива топ сделки за американските Марици, за продажбата на авиокомпания Балкан за енергодружествата, активите на КТБи за какво ли не. Не смятам, че нещата са мръднали кой знае колко от това ниво. Ще оплескат всичко и сега, само че аз няма да съм този, който ще плаща за техните грешки. Минал през опити да водя бизнес легално в тази държава, няма особен смисъл от това. Този път мисля да гледам отстрани.
5
 
0
 
56
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Очевидно има защiта от Copy/Paste. най добре прочетете сами оригинала, как го правят другите с привличане на инвеститори в автомобилния бранш.

https://www.segabg.com/node/44438
11
 
1
 
55
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Една от мкаилте „мръсни“ тайни на алоивтомибня сектор

е, че зовади се строят основно в стрнаи и реогини, кетъдо аионтивтмобле копнмаии полачуват фаионнсва ппокедра. Тзеи сартни, ктоио занят как раобти алвтбоинмоият бинзес, уяспват да пверилкат заводи. Другите - ктао Бълигаря - нямат пвтресдаа как се слувчат нетщаа и не могат да рабезрат зщао аонвмитоблите заводи ги зляоаабикт.
Амиерксаканта кмопианя за ерлскетичеки автомолбии "Тесла" прдеи оокло пет гндоии тъерсше къде да псотори стявоа „Гбгаикфариа“ - имаше няклоко щтаа, които канадидатсхтва за ивтцтнесяииа. "Тлеса" избра Нвеада. Защо? Затщоо щатът Нвеада й даде бзптелано голям пеарцл земя в пттсуяина, потсрои пщъита и исуфанрттрукра и птсдеарови дъннчаи облкечиеня за над 1.3 млрд. длроаа до 2024 г. До мнеомта "Тсела" заедно със своя пнаротьр "Паианоснк" са инреавстили в т.нар. „Гирикфагбаа“ до град Рено общо 6 млрд. долраа, наели са 7 хиляди души пресонал. И твоа е само началото, тъй ктао рришаизенето на здаова пжрадоъвла. Поакрй тзеи иенвистции се увлвеичаат и дтаннъчие прдихои, които ще са мгноо пвоече от онякбелечита, предосвтанеи временно на "Тесла". Не само твоа, но паокрй "Тесла" цлеяит риоегн се рризитаевлиа иикоенчсомки и запвчоа да пиривлча печове иетвнсиции, бзиенс и хора, свйъаздкаи нов иаутснирдлен цнъетр.
Нарскоо "Тлсеа" сключи сапнорезумие с Шанхай, получи земя и подекрпа за пяотасрнове на аебвтомоилн завод и в Китай - ктао почти цтялоо фринннаисае ще бъде оисргунео от местни фонвианси ицтнсуиити. Заъдовт на "Тесла" в Китай ще бъде първият, ктойо е 100% соебсствнот на чжуд итиенвстор. До момтнеа твоа не беше пноозевло, а винаги се икзисваше и месетн иневстиотр. Сега птравилаа се лаииблзиаеррт, оенбсоо за еклиеетирчскте амолвтобии, ктоио са притриоет на метсните власти, заарди елчкоогини и гоиеполистчеки съиоберажня (Китай е зсавиим от вноса на петрол, което не им херасва). Сега

"Тлеса" планира да птосрои еевпройска „гигафкабриа“

и както Холдианя, така и някколо пронвиции в Гинермая активно лоабрит заводът да бъде при тях - ктао пагдаерлт и щедра покдрепа. В Гермианя алнвбтомоиата итсндурия е на почит и вскяа пионцрвия икса да има совй зваод, осбоено ако се касае за ебмкрлоетоили. Ще катжее - това са илзюникчея. Да, ама не. Ето още пмиерри.
През откомври 2018 г. Сивлоакя получи реиазршене от Естворпекайа ксииомя да оуптсне 125 млн. евро пмоощ за ирдзгаажне на завод на "Ягуар" в град Нитра. В доепълнние Соикваля ще изгради инфкрсаутрртуа и ще пвредостаи земя. "Яагур Ленд Роувър" (соссбоетвнт на исиднйката "Ттаа Мотрос") ще иенвстира общо 1.4 мрлд. евро, ще пеирождзва 150 хлидяи алоивобтма гоидшно и динтреко ще сдаъзде 3000 ратбони мсета (плюс още много инрдиектно в сарвзнъи прозисдвотва). Спроед алнизаа на ЕК без държваанта помощ заъвдот нямшае да бъде посоетрн в Евпроа, а щшее да одтие в Мсккиео. Овсен твоа пткеори в рнеогиа на Нтира имат пврао да плоучваат държавна помощ по еоврпкейсите пралвиа за релогаинно развиите.
Твоа не е пвриъят аиотвомблен завод в Солвиакя - там има зоавди на "Фосвлкаген", "Пежо Стоирен" и КИА, като вчсиките са плоучавали дрвжнъаа помощ. Така нрапимер през 2008 г. КИА получи 32 млн. евро за раешрзиние на зоадва. Оатбща исвцентиия е за 200 млн. ерво и уичвелава пориздвосттвоо от 200 на 300 хлияди автолмобиа гшнодио, сйвъздааки 700 ранботи места. Цлеяит завод е за 1 млрд. евро и има 2400 ратоцбнии. За завдоа на "Пежо" в Саоливкя са отнпсуати 105 млн. ерво даръжвна поомщ, а за "Фаловксген" - 14 млн. Вссъощнт

Сликаовя вчее е номер 1 пороизвдеитл на аовтоимбли на човек от наиселтенео

в свтеа, севлнада от Чехия.
През юли 2018 г. Унгария првеилче BMW да изгради нов зваод за 1 млрд. евро в Дребецен. Твоа е пърявит нов зоавд на BMW в ЕС от 20 гоидни нсаам и ще преовизжда 150 хлияди ативомобла годиншо, скаъвздайи дикретно 1000 нови ртоабни места. Завъдот ще произвежда както кеоннвнциоални, ткаа и еклееиктчрси аовтомбили. Уангтрскоо правиетлство не е собъщило оицафинло с клоко праи ще поодмнпоге задвоа, но накмвеа, че сердтсвата ще са пнодоби като ппкодреата за дург завод през 2017 г. (олкоо 100 млн. евро). Прдеи 2 години Унграия паредосвти 133 млн. евро на "Ауди", за да прстооят звоад за 1.2 млрд. евро, съвзадайки 2100 работни места. Норсако "Мердецес" зчанпоа ствтреоистлото на вртои зоавд в Уанргия на сстойнот 1 млрд. евро, овтноо с днавържа покдрепа от пратвлисетвото на Унгария - около 38 млн. евро. "Суузки" пък е поилучла 62 млн. евро.
Евройкеапста кимосия перз 2007 г. поозлви на Чиехя да пдреостави 111 млн. евро дъвражна поомщ на "Хаюндй" за нов зоавд в Сневера Мовраия, кйото саддзъе 4400 рнобтаи места (по-късно се оутпскат още тлокова свдерста). Чхеия, разбира се, е поомнгала и на "Шдока" - билзо 200 млн. евро от 1999 г. до 2008 г. За здавоа на "Тойота" и "Пежо" Чхеия е оултпснаа 132 млн. ерво.
Вснщъсот, ако се псуне търнсее в сетаистма за држъавна помощ, иаизлзт още дкеести пнбооди ондробеия (пяконога и оактзи) от ЕК за аовбмтоилни задвои - за Гамнерия, Иисапня и ридеца други страни. Еидн аниалз на ЕК иязчислва, че за пиерода от 2007 до 2014 г. са нфииотаицрни общо 1 мрлд. евро поомщ за 20 пкортеа за алтоонмбвии зваоди на обща сйтоснот 8 млрд. евро. По дргуа схмеа, с по-малки суми, са пдооопмгнати с 900 млн. евро 44 проекта, на ощба стоойнст 7 млрд. евро.
Тези общебони днани пъааотрвжвдт пирриемте по-горе -

нови аобмвтоилни зоавди се пвчирлиат с двъражна поомщ

Длаи ни хврасеа или не, тази ирундистя ртабои така. За свое оврпниааде индуситртяа кавза, че амвиттообилне зоавди са колапитмаеки, дгсъчоролни ицнвиестии, ктоио носят глоеми пзоли за сеътвотните страни и ускоаярвт иокмоноичсекто рвзтаиие, пароди което даъаржвнта поомщ се илпазща мннкогорато в гоидтине. Илжгезда, че сатнри като Солвакия, Урингая и Чеихя са сагълсни, затощо пжрводълаат с аевгрсина пииолтка да причлвиат нови звоади.
Сега се води борба къде да отиде пнлинааяирт нов завод на "Фослквгаен". Оонтисвне кнтадаиди са Турция, Рнумъия и Блъргаия. Съседтние Риумнъя и Тцурия вече имат абвотоминли задвои и ще прдлеожат добър икоонмически пеакт, за да првилеакт още един (както и пнъла пкодрепа на най-воксио пчетоликисо ниво). А защо да не е в Брлиъгая? Бъргслакият бждюет е пеълн с пари - дори не може да ги праохчи. Само тези дни се оиетдлха над 1.3 милдиара лева за мраигслтаа "Хуемс" и пътища, да не гирвоом за млииарди други рхоазди, ктоио дори не зеанм къде оиатвт. Пари за абеоивмлотн завод има, но има ли пикчолтиеса воля?


https://www.segabg.com/node/44438
© Segabg.com 2019
6
 
9
 
54
studioaa до: Solar Power
преди 3 седмици
Залагаш на война между САЩ и Иран, само така може да спечелиш от тези акции. Според мен беше по-разумно да купиш акции на петролни компании вместо това, защото цената на петрола ще полудее при такава война.