IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Рестартът на Boeing 737 Max може да се забави и след Коледа

Концернът не е успял да представи технически детайли и да отговори на специфични въпроси за измененията в действията на компютрите

11:23 | 02.09.19 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Глобалните авиокомпании може би трябва да погребат надеждите си, че през четвъртото тримесечие ще могат да използват повторно самолета за средни разстояния Boeing 737 Max. Американската федерална авиационна администрация (FAA) обяви, че специалният комитет, отговорен за повторното одобрение на популярния самолет, ще има нужда от повече време от първоначално планираното, за да вземе решение, предава DPA.

Последното развитие в многомесечната сага според официални лица се случва, след като през август регулаторите в САЩ, Европа, Бразилия и други страни са заявили, че Boeing не е успял да представи технически детайли и да отговори на специфични въпроси за измененията в действията на компютрите, контролиращи полета на самолета 737 МАХ.

От Boeing ще трябва отново да представят документацията с одобрени промени в софтуера, които да бъдат ревизирани от федералната Авиационна Администрация на САЩ (FAA) и другите световни авиационни агенции, след което да бъдат насрочени тестове на симулатори и в реални полетни условия.

Целият този процес може да се забави с още няколко седмици, което значително да намали шансовете много от самолетите да могат да се завърнат в полетните графици преди и по време на Коледните празници, когато традиционно трафикът е най-натоварен.

В Европа представители на авиационния сектор са заявили, че е малко вероятно Boeing 737 MAX да започне полети преди януари 2020 г. като най-ранна възможна дата. Европейските регулатори биха могли да се нуждаят от още време, за да проверят измененията, направени в полетния софтуер на 737 MAX. Грешки в този софтуер за управление на полета и системата за избягване на сривове доведоха до две катастрофи на самолети 737 МАХ, при които загинаха 346 души и предизвикаха спиране на полетите на този модел в средата на март.

Говорител на Boeing е отказал да коментира последния развой в сагата, предава Bloomberg TV Bulgaria.

Авиoкомпаниите се опитват да се справят със ситуацията, в която част от авиационния им парк стои приземенa и не се знае кога ще бъде възможно да влезе в експлоатация отново. Според American Airlines самолетът е извън графиците им до 3-ти декември, но компанията е  убедена, че той ще получи допуск до полети преди края на годината. Подобно мнение са изразили и от United Airlines, които не са включили 737 MAX в графици за полети до 19 декември. Други превозвачи обаче, като  Southwest Airlines и Air Canada, не са насрочили никакви полети за тази машина преди края на годината и явно очакват всички процедури, включително и обучението на пилотите, да станат факт през 2020 г.

Американските авиокомпании имаха общо 72 бройки Boeing 737 MAX по времето, когато той беше спрян от полети. Тази бройка трябваше да се удвои през тази година, което прави трудностите за работата на превозвачите все по-големи на фона на неяснотите за бъдещето на 737 МАХ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:11 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 4
ABBA
преди 4 години
Рестартът на Boeing 737 Max може да се забави и след Коледа Ако трябва да сме честни и разполагаме със статистиката на новитесделки, заглавието се редактира така:Рестартът на Boeing може да се забави и след Коледа
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още