Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

„Соф кънект“: Искаме да създадем авиационен клъстер в София

Консорциумът очаква изборът му за концесионер на столичното летище да бъде потвърден от КЗК

0
 
0
 
8
преди 1 година
Няма профилна снимка
Много хвалебствена статия, чист ПР. Явно Дерипаска добре плаща да му се лъска имиджа на затъналата в помия фирма Щрабаг. Я, отворете някоя европейска медия и прочетете какви злоупотреби са правили и как са изгонени от много държави и имат забрана да работят там, а тук им даваме най-важното летище!!!!!
2
 
4
 
7
Mavi Goz до: zelka007
преди 1 година
И още нещо: един самолет започва от двигателя. В България никой и никога не е измислил и създал работещ ДВГ, с едно изключение - пак в Ловеч, но вече ДВГ за мотоциклет - 250 и 50 куб. см. Чертежите на първия, злите езици казват, че били пак нещо по линия на съвецката окупация... ;)
1
 
5
 
6
Mavi Goz до: zelka007
преди 1 година
Винаги съм казвал, че си човек от некъв измислен свят - умиргъш да приемаш желаното за действително. Не съм сигурен некога бил ли си навънка, некъде, дето нещата се случват физически и се правят от живи хора... Това не те прави лош, затова и имам друго отношение към тебе, за разлика от откровени бо клуци като писалия преди тебе #4. Ако беше живял по мое време, щеше да верваш в идеали и да си партиен активист - имаше и такива, които верваха на тезисите на едикойси и с искрен плам ги проповядваха... ;) Аз още тогава бех недоверчив... ;)
Повод изобщо да седна да ти обръщам внимание е грозната шитня с Ловеч и руснаците - всъщност, работилницата - забележи - не “фабриката”, е пренесена от Лазаров от Божурище в Ловеч през 1947 г. по некви българо-югославски псевдопроекти около ДАР-6 ли, 7 ли... се това - предполагам, заради симпатиите между Г. Димитров и Тито, на които идва и закономерния край с кончината на единия. Демек - ловчанлии виждат самолет доста след като руснаците вече са се изнесли от България... И хуу, че не са си нарезали каруците, че язък за барута покрай самолетите...
Иначе - да. В първата половина на 20 век всеки, който е имал свободен хамбар, некой излишен леф и ентусиазъм, е чоплел нещо, хората в тях са конструирали коли, трактори, комбайни, велосипеди, мотоциклети... в т. ч. и самолети. Това - в цял свят. Но думата “фабрика” или недай Боже “завод” - това иска доста повече филър в значението. От всички 1000 ужсамолета, които си споменал, не повече от 200 изобщо са летели и от тях не повече от 70 са ставали за нещо на практика. Имат принос единствено в разпалването на младежката краста по летенето - създавали са кадри за истинските самолети. Не, че това е малко, но не е и нещо кой-знае какво...
Първите истински самолети, които българската авиация използва, са 24 германски Хейнкел през 1936 г, като впоследствие цялата ни авиация, а в годините до “руснаците” тя е само военна, се снабдява само от внос - Германия и Полша. Демек - строили сте самолети с хиляди, ама не е ясно къде и какво са работили.
А да сравняваш та шаците на Лазаров и Кирил Петков с руските обстреляни Як-ове и Ла-вочкини, които руснаците ни дават още през 1946 г., да не говорим за Ил-2, Ил-10, Ту-2, си е напрао смешно. Цехчето у Ловеч го закриват през 1954 г, щото през 1955 България получава първите си съветски реактивни изтребители МиГ-15, а 10 години след това България има най-могъщите ВВС на Балканите и така изкара до 1989 г. Имаше и доста сериозна гражданска авиация, с която летеше до сичките земни кълбета, имаше карго, имаше селскостопанска... стотици самолети и хеликоптери. После дойдохте вие и опрайхте и авиацията, и индустрията, и селското стопанство, и здравеопазването, и образованието... чекаме секи момент и енергетиката да опрайте... ;)
До ВСВ е имало пет държави с истинско самолетостроене - Германия, САЩ, Великобритания Франция и Япония. След ВСВ остават САЩ, СССР, Франция и Великобритания със затихваща активност. А ти си чети пак в уикито на воля... ;)
5
 
5
 
5
zelka007 до: Mavi Goz
преди 1 година
Няма профилна снимка
чакай да ти цъкна едно плюсче , че нали си момченце ...

в България има самолетостроене условно от 1925 до 1954 когато е закрито , въпреки , че има търсене на на ЛАЗ-7 иЛАЗ-7М ... факт ... ликвидират го ! заводите ги преустройват да правят велосипеди и мотоциклети :)))

за този период са създадени около 40 прототипа и са произведени около 1000 самолета . малее ли ти това ?

искали са и факултета по авиационна техника да закрият , ама са се опънали няколко човека и е останал :))) ... гугълни имената на фабриките дето съм написал , в wiki-то има кратка история за всяка от тях , има прототипите и бройката самолети . нали не мислиш , че индустрията в БГ идва с русияните :)))
5
 
5
 
4
преди 1 година
Няма профилна снимка
Кой усмърдя сайта на черен хайвер? Mavi Gъz ти ли се уригна? Яжте го тоя черен хайвер вечер ве, преди лягане. Виж сега как вони!
4
 
5
 
3
Mavi Goz до: zelka007
преди 1 година
Приятел, ти нема-нема, па току кажеш на магарето “чуш!”... :lol:
Па и сума ти плюсове са инкасирал. Мани, ами щех и аз да ти сложим - за майтапа, щот така ми прозвуча еръпцията ти, ама после се сетих, че ти си винаги сериозен, а и тука има достатъчно такива като тебе, дето ше еякулират само от заметката към руснаците... :lol:
Викаш, три самолетостроителни фабрики, а? И бълват самолети, самолети... :lol:
2
 
11
 
2
преди 1 година
Няма профилна снимка
в България е имало 3 (три) самолетостроителни фабрики :

държавна аеропланна строителница (ДАР) - в Божурище
държавна самолетна фабрика (ДСФ) - в Ловеч
капрони български - в Казанлък

в Ловеч имат поговорка : до '44 летяхме на самолети , после дойдоха руснаците и минахме на каруци ... :)))
0
 
10
 
1
преди 1 година
Няма профилна снимка
Естествено, че хората ще си наемат външна фирма за строителните дейности :) ако наемат българска, ще им излезе по-скъпо в крайна сметка. Сигурен съм, че, ако австрийска фирма започне да ни строи пътищата, те ще се окажат доста по-здрави и евтини...