Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

„Соф кънект“: Искаме да създадем авиационен клъстер в София

Консорциумът очаква изборът му за концесионер на столичното летище да бъде потвърден от КЗК

0
 
0
 
8
преди 10 месеца
Няма профилна снимка
Много хвалебствена статия, чист ПР. Явно Дерипаска добре плаща да му се лъска имиджа на затъналата в помия фирма Щрабаг. Я, отворете някоя европейска медия и прочетете какви злоупотреби са правили и как са изгонени от много държави и имат забрана да работят там, а тук им даваме най-важното летище!!!!!
2
 
4
 
7
Mavi Goz до: zelka007
преди 10 месеца
И още нещо: един самолет започва от двигателя. В България никой и никога не е измислил и създал работещ ДВГ, с едно изключение - пак в Ловеч, но вече ДВГ за мотоциклет - 250 и 50 куб. см. Чертежите на първия, злите езици казват, че били пак нещо по линия на съвецката окупация... ;)
1
 
5
 
6
Mavi Goz до: zelka007
преди 10 месеца
Винаги съм казвал, че си човек от некъв измислен свят - умиргъш да приемаш желаното за действително. Не съм сигурен некога бил ли си навънка, некъде, дето нещата се случват физически и се правят от живи хора... Това не те прави лош, затова и имам друго отношение към тебе, за разлика от откровени бо клуци като писалия преди тебе #4. Ако беше живял по мое време, щеше да верваш в идеали и да си партиен активист - имаше и такива, които верваха на тезисите на едикойси и с искрен плам ги проповядваха... ;) Аз още тогава бех недоверчив... ;)
Повод изобщо да седна да ти обръщам внимание е грозната шитня с Ловеч и руснаците - всъщност, работилницата - забележи - не “фабриката”, е пренесена от Лазаров от Божурище в Ловеч през 1947 г. по некви българо-югославски псевдопроекти около ДАР-6 ли, 7 ли... се това - предполагам, заради симпатиите между Г. Димитров и Тито, на които идва и закономерния край с кончината на единия. Демек - ловчанлии виждат самолет доста след като руснаците вече са се изнесли от България... И хуу, че не са си нарезали каруците, че язък за барута покрай самолетите...
Иначе - да. В първата половина на 20 век всеки, който е имал свободен хамбар, некой излишен леф и ентусиазъм, е чоплел нещо, хората в тях са конструирали коли, трактори, комбайни, велосипеди, мотоциклети... в т. ч. и самолети. Това - в цял свят. Но думата “фабрика” или недай Боже “завод” - това иска доста повече филър в значението. От всички 1000 ужсамолета, които си споменал, не повече от 200 изобщо са летели и от тях не повече от 70 са ставали за нещо на практика. Имат принос единствено в разпалването на младежката краста по летенето - създавали са кадри за истинските самолети. Не, че това е малко, но не е и нещо кой-знае какво...
Първите истински самолети, които българската авиация използва, са 24 германски Хейнкел през 1936 г, като впоследствие цялата ни авиация, а в годините до “руснаците” тя е само военна, се снабдява само от внос - Германия и Полша. Демек - строили сте самолети с хиляди, ама не е ясно къде и какво са работили.
А да сравняваш та шаците на Лазаров и Кирил Петков с руските обстреляни Як-ове и Ла-вочкини, които руснаците ни дават още през 1946 г., да не говорим за Ил-2, Ил-10, Ту-2, си е напрао смешно. Цехчето у Ловеч го закриват през 1954 г, щото през 1955 България получава първите си съветски реактивни изтребители МиГ-15, а 10 години след това България има най-могъщите ВВС на Балканите и така изкара до 1989 г. Имаше и доста сериозна гражданска авиация, с която летеше до сичките земни кълбета, имаше карго, имаше селскостопанска... стотици самолети и хеликоптери. После дойдохте вие и опрайхте и авиацията, и индустрията, и селското стопанство, и здравеопазването, и образованието... чекаме секи момент и енергетиката да опрайте... ;)
До ВСВ е имало пет държави с истинско самолетостроене - Германия, САЩ, Великобритания Франция и Япония. След ВСВ остават САЩ, СССР, Франция и Великобритания със затихваща активност. А ти си чети пак в уикито на воля... ;)
5
 
5
 
5
zelka007 до: Mavi Goz
преди 10 месеца
Няма профилна снимка
чакай да ти цъкна едно плюсче , че нали си момченце ...

в България има самолетостроене условно от 1925 до 1954 когато е закрито , въпреки , че има търсене на на ЛАЗ-7 иЛАЗ-7М ... факт ... ликвидират го ! заводите ги преустройват да правят велосипеди и мотоциклети :)))

за този период са създадени около 40 прототипа и са произведени около 1000 самолета . малее ли ти това ?

искали са и факултета по авиационна техника да закрият , ама са се опънали няколко човека и е останал :))) ... гугълни имената на фабриките дето съм написал , в wiki-то има кратка история за всяка от тях , има прототипите и бройката самолети . нали не мислиш , че индустрията в БГ идва с русияните :)))
5
 
5
 
4
преди 10 месеца
Няма профилна снимка
Кой усмърдя сайта на черен хайвер? Mavi Gъz ти ли се уригна? Яжте го тоя черен хайвер вечер ве, преди лягане. Виж сега как вони!
4
 
5
 
3
Mavi Goz до: zelka007
преди 10 месеца
Приятел, ти нема-нема, па току кажеш на магарето “чуш!”... :lol:
Па и сума ти плюсове са инкасирал. Мани, ами щех и аз да ти сложим - за майтапа, щот така ми прозвуча еръпцията ти, ама после се сетих, че ти си винаги сериозен, а и тука има достатъчно такива като тебе, дето ше еякулират само от заметката към руснаците... :lol:
Викаш, три самолетостроителни фабрики, а? И бълват самолети, самолети... :lol:
2
 
11
 
2
преди 10 месеца
Няма профилна снимка
в България е имало 3 (три) самолетостроителни фабрики :

държавна аеропланна строителница (ДАР) - в Божурище
държавна самолетна фабрика (ДСФ) - в Ловеч
капрони български - в Казанлък

в Ловеч имат поговорка : до '44 летяхме на самолети , после дойдоха руснаците и минахме на каруци ... :)))
0
 
10
 
1
преди 10 месеца
Няма профилна снимка
Естествено, че хората ще си наемат външна фирма за строителните дейности :) ако наемат българска, ще им излезе по-скъпо в крайна сметка. Сигурен съм, че, ако австрийска фирма започне да ни строи пътищата, те ще се окажат доста по-здрави и евтини...