Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Емил Хърсев: Volkswagen не се е отказал от Турция

Всяка инвестиция е важна за България, но въпросът е каква е цената за привличането й, каза финансистът

0
 
1
 
7
Mit1 до: MyPr0gres
преди 11 месеца
Няма профилна снимка
Прочети внимателно долният ми въпрос. Добре си обяснил какво печелим с прост пример, въпросът е че трябва да има ясни изисквания за критерии, за да е честно и открито. Прочети въпроса ми по-долу, за да разбереш какво имам в предвид.
3
 
1
 
6
MyPr0gres до: Mit1
преди 11 месеца
Ами по-горе ти обясних какво печелим. Просто всичко е математика и то доста елементарна...
5
 
5
 
5
MyPr0gres до: Bill-bg
преди 11 месеца
Нека ти направя и една доста груба и смешна калкулация. Знаеш как се формира БВП на дадена страна, нали? - Потребление + износ като стойност - внос (и още някои стойности но да не ги изброявам). За производството на 100 000 автомобила ще имаш да кажем внос на материали за 20 000 евро ти тези материали + труд ги преобразуваш на 30 000 евро - т.е. разликата от 10 000 остава в страната като вид в БВП или 100 000 x 10 000 = 100 000 000 прираст на БВП само от това производство. Да не говорим колко работа се създава за локалните доставчици. В една кола има около 30 000 компонента - така представи си колко фирми са това и колко голям шанс даваш на родни фирми да произвеждат. Ето тогава ми говори дали тези смешни 300 милиона, които държавата щяла да даде дали си заслужават. Така че те съветвам първо да мислиш и после да коментираш...
1
 
5
 
4
Mit1 до: MyPr0gres
преди 11 месеца
Няма профилна снимка
Да, така е прав си, ползите са много повече, но бъди сигурен че става дума за много повече отстъпки от страна на България. Не са само 300 мил, те са допълнително към всичко останало. Пак съм сигурен, че ще е изгодно. Въпроса тук е, не дали ще е изгодно или няма да е изгодно, а какви са изискванията и каква е сметката - какво даваме и какво печелим. Не може почти всичко ( примерно 90%) да става при затворени врати и хората нищо да не знаят при такива огромни по значение неща за страната!
5
 
4
 
3
MyPr0gres до: Bill-bg
преди 11 месеца
Предлагам да седнеш на едно бюро, да извадиш един лист и химикал и да сметнеш колко са ползите грубо и тогава да коментираш Хърсев какво е казал. 300 мил сравнено с 1,5 милиарда евро инвестиция + заплатите на високоплатени 5000 служителя години напред + производството на 100 000 автомобила на година, отделно създадената работа на стотици поддоставчици. Бихме си избили тези смешни 300 милиона за под година ама кой да смята. По-добре да си говорим глупости...
2
 
13
 
2
преди 11 месеца
Няма профилна снимка
Хърсев задава много резонни въпроси, но няма кой да отговаря.....
1
 
11
 
1
преди 11 месеца
Няма профилна снимка
Наистина - много важно е да има яснота и написани критерии как точно се взимат тези решения. Може би не всичко, но основните. Ако по повечето основни критерии сме едни гърди нарпед, то нямам как да ни изпреварят. Ако има как, значи това е - корупция, неспазване на закони и норми, неспазване на човешки права и експлоатация. Това е истината.