IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Грета на борда: Deutsche Bahn превърна рекламния си шанс в провал

Еко активистката побърка социалните мрежи със своя снимка от германски влак, но германските железници пропуснаха звездния си миг

18:52 | 16.12.19 г. 9
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Грета Тунберг е във влак ICE на германската жп компания Deutsche Bahn. Прави си фотогенична снимка и я туитва късно в събота вечерта. Но пионерът по устойчиво бизнес развитие Deutsche Bahn не вижда рекламна стойност в това грандиозно събитие.

Защото 16-годишната еко активистка, изтощена и замечтана, седи на пода на влака. До нея има планина от багаж, пред нея – опаковка с храни, която може да получите в китайски снек бар.

 

Това няма много общо със снимките, които жп компанията радушно разпространява – например на добродушния състезател на Формула 1 Нико Розберг, който като рекламен посланик се е отпуснал спокойно на огромно място в просторно купе и философства за предимствата на устойчивото пътуване. Снимката на Грета е твърде реална, твърде малко рекламна.

И така с лека ръка Deutsche Bahn унищожава онова, което би могло да нарасне като огромен рекламен ефект. Защото активистката избягва пътуването по въздуха заради замърсяването на околната среда и предпочита железопътните връзки.

Безценният туит на Грета, в който тя пише, че пътува в препълнен влак през Германия и най-накрая е на път за вкъщи, е последван от потоп споделяния и коментари.

Защото едно е ясно - бързите реакции са императив номер едно в света на социалните медии. Първо туитваш, а след това мислиш, поне така понякога изглеждат нещата.

В случая с Deutsche Bahn нещата изглеждат точно така: първо тя желае на „Хаштаг Грета“ безопасно пътуване до вкъщи и в същото време обещава подобрение с „повече влакове, връзки и места“.

Това се случва в неделя сутрин. По обяд дружелюбността на отговорниците за социалните медии се превръща в мрачност. „Благодарим, че подкрепяш железничарите в борбата срещу изменението на климата! Щастливи сме, че бяхте с нас в събота на борда на ICE 74“, написаха в туит от компанията.

„Но щеше да е още по-хубаво, ако „също беше отчела колко приятелски и компетентно беше обгрижена от нашия екип на вашето място в първа класа“. Хаштаг Грета.

 

Младата активистка попадна в ролята на защита и написа в Twitter, че влакът ѝ е бил отложен, следователно е седнала на пода, а е имала място в купе едва от Гьотинген. При това едва тогава е получила онова, за което си е платила - запазено място в купето.

Реакцията на жп компанията е отличен пример за лош стил на комуникация, казва пред Handelsblatt Клаудия Хилкер, консултант по социални медии от Дюселдорф. „Deutsche Bahn можеше да използва пътуването на Грета за свой успех, a го прецака", казва тя. 

Компанията преждевременно е тематизирала собствените си проблеми - като влаковите връзки и запълването на вагоните, като е изпуснала от поглед потребителското преживяване. С тази комуникация жп компанията се показва като много нуждаеща се от похвали, анализира Хилкер. „Нейната работа е да създава положителни клиентски преживяваня. Тя трябва да остави похвалите на клиентите си“. 

Но това не е всичко: Хилкер казва също, че думата „железничар“ е неподходяща, споменаването, че Грета подкрепя борбата срещу изменението на климата е напълно излишно, а споменаването на номера на влака е под въпрос дори само заради защита на личните данни.

Беняамин Минак, основател на берлинската агенция Ressourcenmangel („Липса на ресурси“) и президент на Асоциацията на комуникационните агенции, също смята реакцията на германската железница за напълно погрешна. Реакцията на германците не можела да бъде разбираема за Грета, дори само заради различия в културите, казва той.

Откъде младата шведка би трябвало да знае, че Deutsche Bahn редовно посяга в социалните мрежи към подигравки и злобни коментари спрямо измъчените пътници в железопътния транспорт? „Това може да се случи само в Германия“, казва рекламистът.

По-малко необмисленост, повече мислене, това са съветите на експертите по комуникация към отговорниците за социалните медии в германския превозвач. Защото според тях и без това недолюбваният бранд Deutsche Bahn лесно би могъл да използва нашумялата марка „Грета“ в своя полза. 

„Ей,  Грета, благодарим, че използваш железниците. И ние преследваме твоята мисия”- това би бил само един от възможните варианти за отговор.

Защото едно е ясно: „С правилния разказ биха могли да накарат тази една снимка направо да полети“, казва Хилкер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:31 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

9
rate up comment 7 rate down comment 0
forexar
преди 4 години
Investor.bg,Защо сваляте нивото на медията с такива статии, който натрапват някакви случайни, но популярни личности ?Не ме интересува нито какво яде X, нито какво мисли ако X нищо не е направил, измислил, .. допринесъл.Иначе спокойно можете да обиколите училищата в БГ и да напишете какво прави всеки ученик .. ама на кой е необходимо ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 10 rate down comment 2
michaelis20
преди 4 години
Deutsche Bahna не качват болни деца оллигофренчета ала Гретенчета по влака да им е на карък и да се претрепат некъде .... Там ората са со всичиот си и знаят че за да има ток оно си требе тунджа бате ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 9 rate down comment 1
scott
преди 4 години
требва да се стремиш към стил, дължина и победа.А не да си клоун, това ИЗВРАЩАВА СПОРТА. СЕГА И С ГРЕТХЕН: ПОСТАВИ НА МЕСТО МАЛКАТА КЛИМАТОИЗВРАЩАТЕЛКА, КОЯТО И ВИ ЛЪЖЕ В ОЧИТЕ, ЧЕ е и рекламно лице на АЛ Гор само........................
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 7 rate down comment 2
scott
преди 4 години
БАРОВ НЕМЦИ, БРАВО ДОЙЧЕ БАН! ВЕЛИКИ, ЗАВИНАГИ!Малката пикла Гретхен иска да лъже и маже за Ваша сметка? Издигнахте ми се в очите, когат поставихте таз луда лъжкиня на местото и. Само разобликейшън. Немците са ЯКАО НАЦИЯ! Навремето, имаше един ***, скиороскачач, дет беше станал рекламноизвестен щото Рейгън искал да го гледа. Рекламата у САЩ го направи звезда, но НЕМЦИТЕ КАЗАХА: ТОЗ НЕМА НИЩО ОБЩО СЪС СКИ СКОКСОТ! Стига ракламас, когато СКАЧАШ
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 20 rate down comment 2
Hahoto
преди 4 години
Немски железници..., пишат и говорят истината, без Пи Ар...., ех ако Грета беше яхнала нашето БДЖ, 2 вагона политици и 4 вагона екоталибани щяха да я съпровождат до границата, за да си направят взаимен ПиАр!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 15 rate down comment 0
888
преди 4 години
На лъжата краката са къси
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 9 rate down comment 9
Бидонойл
преди 4 години
Защо ли никой не се захвана с твоя PR, сега нямаше да си професионално мрънкало, което си брои копейките.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 19 rate down comment 4
дядя Вова
преди 4 години
Грета на борда: Deutsche Bahn превърна рекламния си шанс в провал Даже без да ходи на училище.Важното е правилният евреин да те подхване с PR и реклама.Като шоколадите ROSHEN например. Чуждият *** измести "нашият" от Своге.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 13 rate down comment 12
Бидонойл
преди 4 години
Браво на Грета, докато се усети - вече ще е започнала да изкарва милиони евро от реклама.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още