IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Водородният преход на Германия се нуждае от поне 70 млрд. долара инвестиции

„Водородната стратегия“ на федералните провинции в Северна Германия предвижда начален производствен капацитет от 500MW, който до 2030 г. трябва да достигне 5GW

22:31 | 28.01.20 г. 29
<p>
	<em>Снимка: pixabay</em></p>

Снимка: pixabay

Според сайта на Хановерския панаир, най-големият панаир в света, един от големите въпроси, пред които са изправени автомобилните производители в момента, е откъде може да дойде енергията, необходима за захранване на техните електрически превозни средства, пише Energy Global.

В Германия водородната технология и горивните клетки се превръщат във все по-голям конкурент и политиците вече започват да въвеждат необходимите програми, с които да се регулира и едновременно с това стимулира преходът към по-чиста енергия в транспортния сектор. 

Северните федерални провинции Шлезвиг-Холщайн, Мекленбург-Предна Померания, Хамбург и Долна Саксония са приели т.нар. „Водородна стратегия за Северна Германия“.

Тази стратегия включва редица много амбициозни цели. Една от тях, например, е свързана с разгръщането на най-малко 500 мегавата мощности на базата на електролизата в северните райони на най-силната икономика в Европа до 2025 г., след което рязко да нараснат до 5 гигавата до края на десетилетието.

Въпросните 500 мегавата биха били достатъчни, за да захранват около 150 хил. електрически превозни средства с чист, зелен водород. Експертите в бранша обаче предупреждават, че ще са необходими около 250 зарядни водородни станции, за да се постигне баланс по отношение на доставките.

По този повод Хановерският панаир ще обособи отделно изложение, наречено „Водород плюс горивни клетки“, което трябва да играе ролята на инкубатор на технологично вдъхновение и инициатор за продължаващото развитие на водородната икономика.

Сред участниците в изложението личат имена като H2 Mobility Deutschland, съвместно предприятие между Air Liquide, Daimler, Linde, OMV, Shell и TOTAL, които са натоварени да интегрират водородните зарядни станции в Германия.

Linde, един от големите международни производители на индустриални газове, също е замесен в редица дейности, свързани с изграждането на зарядна инфраструктура. Компанията наскоро засили фокуса си върху производството на водород с помощта на процеса електролиза. Тези планове включват придобиването на дял в базираната във Великобритания ITM Power с оглед на съвместната работа по изграждането на завод в Шефилд.

Двете компании планират да изградят електролизатори с мощност от 10 мегавата, като разработват проекти за масово производство на 5-мегаватов модул.

Германската компания Bosch и шведската Powercell внасят допълнителна доза оптимизъм в сферата на горивните клетки, като те също ще представят своите идеи на изложението.

Последна актуализация: 02:07 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

18
rate up comment 0 rate down comment 1
data
преди 4 години
Технологията е обратната на тая с която от природен газ правят водород и според мен целта е да имат къде да работят всички тия дет ще се освободят на пазара от преструктурирането на автомобилни сектор а и от много други . За справка в момента във въглищната индустрия са заети 20 х. души а в т.н. зелен енергиен сектор около 150 х. .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 1 rate down comment 1
data
преди 4 години
Технологията е обратната на тая с която от природен газ правят водород и според мен целта е да имат къде да работят всички тия дет ще се освободят на пазара от преструктурирането на автомобилни сектор а и от много други . За справка в момента във въглищната индустрия са заети 20 х. души а в т.н. зелен енергиен сектор около 150 х. .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 3 rate down comment 1
data
преди 4 години
Технологията е обратната на тая с която от природен газ правят водород и според мен целта е да имат къде да работят всички тия дет ще се освободят на пазара от преструктурирането на автомобилни сектор а и от много други . За справка в момента във въглищната индустрия са заети 20 х. души а в т.н. зелен енергиен сектор около 150 х. .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 5 rate down comment 2
Императорът
преди 4 години
Датов - ти ме разби. Сериозно ли това?От природен газ ще правят водород, от водорода... пак метан - тоест ПРИРОДЕН ГАЗ ???Абе, Германия от 6-годишни деца ли се управлява, дето гледат само как да си играят? Сега немците плащат токът по 33 евроцента... ами да се готвят за цена от 1 евро на киловат - щото те игрите на големите излизат по-скъпо от игрите на децата....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 6 rate down comment 2
Императорът
преди 4 години
Хахахахах, само дето монасите не произвеждат нищо, освен молитви и са свикнали да деянят и на свещи. Голямо сравнение даваш.Освен отчети чета и Евростат. Леко казано странно е, че - имайки океан от евтина и почти безплатна енергия - немците плащат най-скъпият ток в Европа... може и на света. Как от тия 1-6 - 3.5 цента се стига до 33 цента потребителска цена? Щом ВЕИ са толкова евтини и ефективни - защо по дяволите са субсидирани? Ами то и при чисто пазарни механизми, те би трябвало отдавна да изхвърлят от енергийният микс всички изкопаеми работи и държавата на свои разноски да поддържа някоя и друга газова централа за зор заман... а не на разноски на данъкоплатците да субсидира "супер ефективната и супер евтина чиста енергия"?Не мога да разбера - до такава степен ли си затруднен да видиш очевидното противоречие между твоите вярвания и реалността - и цифрите дори?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 4 rate down comment 1
data
преди 4 години
Като информация само - не смятат да транспортират водород навсякъде , само там където е близко потреблението до източника . От водорода правят метан - технологията е тествана вече , те затова и дрънкат че ще ползват същата инфраструктура
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 2 rate down comment 5
zelka007
преди 4 години
хе хе , опасен водорд ... :))) ... колко да е опасен , да си чел некъде за гръмнала кола или влак с водородни клетки ?!? не че не може да стане ... има си мерки за безопасност , спазваш ги и това е ... ти от четене на отчетите на газпром и обзелата те радост от инфото в тях пропускаш разни неща от пейзажа ... :))) ... да ти е направило впечатление , че вятърна енерги се изкупува вече на по 3,0-3,5 цента за киловат на ветровити алеи от новите паркове ?!? тук таме има и 2,5 цента ... :))) ... на слънчеви места , ток от фотоволтаици вече има рекорд баце - 1,6 цента за киловат ... :))) ... смятат че е напълно реално до 10 години цената на ток от фотоволтаици да падне под 1 цент за киловат ... та това дето некой ще гори петрол за ток отива тотал в небитието ... :))) ... и технологично смятат , че цената на преобразуване на водород от вода ще се срути поне с 50% за 10-на години ...в атон минават на фотоволтаици , там дето са манастирите ... спират дизела ... :))) ... ти ходил ли си на атон , тука мислхеме с едни приятелчета да отскочим , да позяпаме , ама пускат само коч компания ... ще вземе да ни излезе име после ... :))) ... па разправяй , че било за вярата и нямаш сестра ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 4 rate down comment 3
Императорът
преди 4 години
Природният газ е по-безопасен, защото по-лесно се съхранява и транспортира, както сам казваш... и не изтича. Освен това него си го имаме в наличност: чисто гориво. За мен е абсурдно да горим газ, за да произвеждаме ток, от който да правим водород, от който на свой ред отново да правим ток, за да се фукаме колко сме еко. При тая врътка със сигурност се губи КПД.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 4 rate down comment 3
Императорът
преди 4 години
Зелков, аз пак нещо не разбрах, какво да се прави. Според тебе излиза, че германците имат толкова енергия, че не знаят какво да я правят вече... "отрицателна" енергия както се изразяваш. Обясни ми тогава защо:- Принудени са да внасят ток.- Отказват да спрат въглищните си централи - при това горящи ЛИГНИТНИ въглища.- Защо са най-големият вносител на природен газ? Луфтове обирали, какви са тия хипермегалуфтове?- Защо изровиха земята за Северен поток 2, дори се озъбиха за пръв път от 70 години на отвъдокеанските си господари?- Като им е толкова евтина и в огромни количества енергията, защо плащат най-скъпия ток в Европа? - Как ще се отрази на енергийната система и на цените - ако вземат да превъртат енергията И през водород, при неособено високо КПД? - Относно съхранението на енергия - нима батериите на електромобилите не правят това, не са ли естествен така да се каже резервоар?- Как ще се съхранява и транспортира водородът, при положение, че изтича от всякакви съдове и тръби (микроскопическа молекулка) и за капак металите стават чупливи от него - щото водород и метал хич не се обичат? Иди0тът тимерманс разправяше, че щели да използват газопроводите, за да транспортират водород... само това остава - да си съсипят и газопроводите - тогава дори като се провалят с глyпостите си, няма да могат да се върнат към природен газ без огромни разходи и време. - Как ще се отрази на електроенергийната система включването на един огромен потребител като електромобилите? Ветрогенераторите ще се въртят като самолетни витла по 48 часа в денонощие ли? Екоиди0тите ли ще отидат да им дyxат?Иначе Линде ако кажат да произвеждат водород, ще произвеждат - то не е някаква алхимическа магия. Но какъв ще е икономическия смисъл от това? Сам аз съм си мечтал колко ще е хубаво: щрак и всички коли минават на водород, вместо газове от ауспухът - водна пара... ама това беше преди 30+ години когато бях наивно и технически и икономически невежо детенце... Понякога си мисля, че ти си на 11, честно. И докато ти имаш това право - политици, отговарящи за цели държави и континенти - нямат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 4 rate down comment 0
data
преди 4 години
да ти кажа той и природния газ не е кой знае колко безопасен - току гръмне някой блок по света ама не виждам да се оплакваш , тоже същият се транспортира и съхранява под високо налягане което нито е безопасно още по малко евтино п.п. Германосите най-вероятно търсят синергичен ефект от цялата работа и не случайно е тоя дълъг процес за който говорят .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още