IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple Watch надмина по продажби цялата индустрия за швейцарски часовници

Разликите в маржовете обаче могат да са съществени

21:33 | 06.02.20 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Chris Ratcliffe/Bloomberg</em></p>

Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Apple Watch е продал повече бройки от цялата индустрия за швейцарски часовници през 2019 г., сочи нов доклад, цитиран от CNBC.

Компанията за пазарни проучвания Strategy Analytics оцени, че Apple е продала 30,7 млн. бройки от своя умен часовник по целия свят. За сравнение швейцарските марки, взети заедно, са продали 21,1 млн.

"Аналоговите часовници остават популярни сред по-възрастните потребители, но по-младите купувачи се насочват към умните часовници“, пише Strategy Analytics в доклада си. „Традиционните швейцарски производители на часовници като Swatch и Tissot губят войната с умните часовници“.

Категорията за носими устройства на Apple, която включва Apple Watch и безжичните слушалки AirPods, се радва на силен растеж. През тримесечието до декември подразделението генерира 10 млрд. долара нетни приходи, което представлява близо 27% ръст на годишна база.

Междувременно износът на швейцарски часовници достигна 20,6 млн. бройки за 2019 г., сочат данни на Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия. Тук не са включени продажбите в Швейцария, ето защо данните на Strategy Analytics за индустрията са по-високи. И все пак износът на швейцарски часовници се е свил с 13 на сто на годишна база през 2019 г.

Apple представи първия си умен часовник през 2014 г. Шест години по-късно той вече един от важните за компанията продукти.

Swatch, която е собственик на марката Tissot, отказва да коментира въпроса. LVMH, която стои зад бранда Tag Heuer, все още не е отговорила на запитванията за коментар.

За да се справят с атаката на технологичните играчи, традиционните швейцарски производители пуснаха собствени умни часовници. Tag Heuer предложи редица модели, включително един за 180 хил, долара.

Разбира се, макар Apple да има най-голям обем продажби, маржът може да не е толкова висок, колкото на премиум марките от Швейцария, твърди Нейл Моутсън от Strategy Analytics.

"Вярваме, че Apple Watch е печеливш, но не толкова, колкото част от изключително премиум швейцарските производители на часовници“, допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:10 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още