IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Amazon навлиза на индийския пазар за доставки на храна за 4,2 млрд. долара

В началото гигантът ще тества услугата си за доставка на храна с избрани ресторанти партньори в Бангалор

10:56 | 27.02.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Zomato скоро може да има сериозна конкуренция. <em>Снимка: Dhiraj Singh/Bloomberg&nbsp;</em></p>

Zomato скоро може да има сериозна конкуренция. Снимка: Dhiraj Singh/Bloomberg 

Седмици, след като Uber излезе от пазара за доставка на храна в Индия, признавайки поражението си за сметка на местните гиганти Swiggy и Zomato, нов играч се подготвя да оспори силно подкрепяния дуопол: Amazon.

Гигантът в сектора на електронната търговия планира да навлезе на индийския пазар за доставка на храни през следващите седмици, твърди TechCrunch, позовавайки се на запознати източници. Стартирането на услугата, която ще бъде предложена като част от Prime Now на Amazon или платформата Amazon Fresh, може да се случи през следващия месец. 

В началото гигантът ще тества услугата си за доставка на храна с избрани ресторанти партньори в Бангалор, заяви източникът, който е пожелал да остане в анонимност, тъй като подробностите за новия бизнес все още не са публични.

Компанията работи върху бизнеса си с доставка на храна от няколко тримесечия и преди това се е стремяла да пусне услугата по време на фестивала в Дивали. Не е ясно какво е причинило забавянето.

„Ние вярваме в иновациите в името на нашите клиенти, за да създадем по-нови изживявания за тях. Като част от този ангажимент непрекъснато оценяваме нови области и възможности за връзка и обслужване на нашите клиенти. Ще се върнем за коментар, когато имаме да обявим нещо“, поясни говорител на Amazon пред TechCrunch.

Медията не е успяла да установи вида на бизнес споразумението, което Amazon е сключила с индийските ресторанти - много от тях са били разочаровани от досега действащите играчи за онлайн доставка на храна.

Но устремът на Amazon към пазара за доставки на храни би създал нови предизвикателства за Swiggy, подкрепян от Prosus Ventures, и Zomato, 10-годишен стартъп, който през януари придоби бизнеса Eats на Uber за около 180 милиона долара.

И двете стартиращи компании, като набраха повече от 2 млрд. долара общо, все още не са печеливши, като губят повече от 15 милиона долара всеки месец, за да спечелят нови клиенти и да задържат съществуващите.

Ананд Луния, вицепрезидент в India Quotient, заяви в неотдавнашен подкаст, че фирмите за доставка на храна нямат избор, освен да продължат да субсидират разходите за хранителни стоки на своите платформи, тъй като в противен случай повечето от клиентите им няма да могат да си ги позволят.

Намирането на път към рентабилността е особено предизвикателно в Индия, за разлика от развитите пазари като САЩ, където стойността на всеки доставян артикул е средно около 33 долара; в Индия подобен артикул има цена от 4 долара според изчисленията на базираната в Бангалор изследователска фирма RedSeer.

През последните години и Swiggy, и Zomato се разшириха отвъд бизнеса за доставка на храна. Swiggy днес управлява нещо, за което твърди, че е най-голямата облачна кухня в Индия, и също така се разшири до доставките на почти всеки артикул (не само храна). Zomato работи по "Проект Kisan", за да набавя суровини директно от фермери и рибари в опит да поеме контрола върху доставките на артикули в ресторантите.

Това не означава, че за Amazon би било много лесно да мащабира бизнеса си с доставки на храна в Индия. Само Swiggy работи в повече от 520 града в Индия и поддържа партньорства с над 160 000 партньори.

Swiggy добавя 10 000 нови партньори към своята платформа всеки месец, заяви компанията през миналата седмица в рамките на последното си съобщение за набиране на средства. Залог е пазарът за доставки на храна в Индия, който по данни на RedSeer е на стойност 4,2 милиарда долара към края на миналата година.

Amazon изгради вече гъста мрежа за доставка в Индия чрез собствена логистична верига, а също и чрез партньорство с хиляди квартални магазини.

Ходът на компанията на Джеф Безос се случва на фона на старта на дейност в сферата на търговия на хранителни стоки на Flipkart, нейният главен конкурент в Индия. Flipkart, която продаде мажоритарен дял от компанията си на Walmart за 16 милиарда долара миналата година, е регистрирал предприятие, наречено „Flipkart Farmermart Pvt Ltd“, което ще се фокусира върху търговията с храни, заяви по-рано пред TechCrunch Калян Кришнамурти, изпълнителен директор на Flipkart Group.

Новият бизнес на индийската фирма представлява „важна част от нашите усилия за стимулиране на индийското селско стопанство, както и на хранително-вкусовата промишленост в страната“, каза той, като добави, че компанията вече работи със стотици хиляди малки фермери по този проект. Flipkart вече е ангажирала 258 милиона долара за новото начинание. През миналия месец тя стартира пилотни доставки на пресни плодове и зеленчуци, съобщи индийският вестник Economic Times.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:32 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още