IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на Tesla – светъл лъч в проблемни времена

Окончателните финансови резултати на концерна към края на април ще покажат дали силните доставки не са се случили на прекалено висока цена

08:51 | 03.04.20 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Данните са балсам за измъчените души на акционерите на Tesla, които през последните месеци трябваше да преминат през безпрецедентно изкачване и спускане. То катапултира стойността на акцията почти до границата от 1000 долара и я върна обратно на нивото от 360 долара през миналата седмица. Сега оптимизмът отново е на дневен ред.

През първите три месеца на 2020 г. компанията за електрически автомобили е доставила 88 400 автомобила, значително повече в сравнение със същото тримесечие на предходната година - 77 100 броя Tesla. И това през период, в който се случиха временните затваряния на заводите в Шанхай и Фримънт, Калифорния. Поради огромната несигурност анализаторите очакваха доставката на до 79 000 автомобила. В следборсовата сесия цената на акциите на Tesla се покачи драстично от цената на затваряне от 454 долара до над 540 долара.

Шокиран съм, че се справиха толкова добре“, казва пред Bloomberg Джийн Мюнстер, управляващ партньор на дружеството за рисков капитал Loup Ventures. „Не знам как го направиха. Те имаха всички извинения в света да представят лоши данни“.

Резултатите са още по-изумителни, тъй като китайските власти затвориха завода в Шанхай за десет дни, което изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск прие, без да се оплаква. В родината си САЩ обаче той опита да се противи срещу властите, когато трябваше да затвори завода в Калифорния. Той просто продължаваше да работи, докато шерифът на окръг Аламеда не даде ясно да се разбере, че автомобилите на Tesla, противно на онова, което може да мисли Мъск, не са основни продукти, и заплаши с тежки последици. Мъск се предаде, а заводът във Фримънт беше затворен на 23 март.

Преди коронакризата Tesla постави вътрешнофирмите насоки за „най-малко“ 500 000 превозни средства през 2020 г., като тази оценка не беше преразгледана в четвъртък. Това все още може да се направи, когато се представят всички тримесечни данни, но за това все още няма определена дата. Обикновено това се случва в края на април. Тогава също би трябвало да е ясно дали заводът в Калифорния трябва да остане затворен.

Общите правила за ограничения на контактите в Калифорния бяха разширени до 3 май 2020 г. Калифорния, за разлика от Ню Йорк, Луизиана (Ню Орлиънс) или Флорида (Маями), вече регистрира първото забавяне на нарастването на заразените. Засегна вече е и т. Нар. Gigafactory в Невада (акумулатори и компоненти на превозни средства), където имаше съкращения. Анализатори като Дан Айвс от Wedbush Securities вече смятат целта от над 500 000 автомобила за „практически невъзможна“. Той смята, че са реалистични продажби на малко над 400 000 бройки.

В това има смисъл, ако се погледнат данните за декември. През четвъртото тримесечие на 2019 г. беше постигнат рекорд с над 112 000 продадени коли. Дори този рекорд да се постига през всяко тримесечие на 2020 г., това няма да е достатъчно. А първото тримесечие вече беше под тези данни.

Независимо от това, резултатите от Tesla са забележителни на фона на конкуренцията. Fiat Chrysler, Ford или GM обявиха повече или по-малко резки спадове на доставките. Те също трябваше да затворят всички американски заводи по поръчка на правителството.

Първите доставки на Model Y също се случиха през изминалото тримесечие. Автомобилът на базата на успешния Model 3 отчете добър старт. Автомобилите от средния клас Model 3 и Y са събрали 76 200 доставки и по този начин изхвърлят луксозния клас Model S и X до пазарната ниша с едва 12 200 бройки.

Сега е важно да знаем как ще изглежда финансовият резултат, когато бъде финализиран тримесечният отчет. На 19 март компанията обяви, че в края на годината парите в брой и паричните еквиваленти възлизат на приблизително 6 милиарда долара. Освен това Мъск издаде привилегировани акции за около два милиарда във времето, в което фондовият пазар бе във възход през февруари. Въпросът ще бъде дали Tesla е платила висока цена за силните продажби с прекомерни разходи за производство и доставка, или не.

В крайна сметка Мъск инвестира 10 милиона долара от личното си богатство в нови акции, а членът на борда Лари Елисън, съосновател на Oracle, вложи още 1 милион долара.

Wall Street се нуждае спешно от такива положителни изненади като тази в четвъртък. Сезонът на отчетите за публичните компании започва в средата на април, а се очакват неприятни резултати, в някои случаи допълнени от свиване на дивиденти или масови съкращения. Поне Tesla може да изпъкне на този фон.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:07 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

5
rate up comment 1 rate down comment 3
kane
преди 3 години
тесла я купувам само на шорт/ и винаги губя от това/и това ми мислене за момента/ а и в б ъдеще/ няма основание да се промени
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 3
andy
преди 3 години
Електричките ще глътнат вода. Може би пак ще са актуални към края на следващия цикъл.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 4
desperado
преди 3 години
Излишно е да коментирам. може би някой ще го "задължат" да купи я преди акциите да са сигнали 40-50 долара. За фенбойчетата един линк за размисъл https://seekingalpha.com/article/4334642-teslas-new-market-share-loss-in-norway
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 5
Jorkata
преди 3 години
То и Енрон държаха фронта 7-8години ама сега всички знаем каква беше хавата там :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 5
zelka007
преди 3 години
хммм ... тази фирма трябваше да е фалирала според форумните гуру-инвеститори ... електричките в цял свят са в подем , нормално да произвеждат все повече и да продават все повече ... дизелите са на минус 14% пазарен дял само за миналата година в ЕС ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още