IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

GSK продаде дела си в индийския бизнес на Unilever за 3,3 млрд. евро

Постъпленията ще се използват за разширяване на продуктовото портфолио

17:37 | 07.05.20 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: <span class="news-rsf-editor-byline"><span itemscope="" itemtype="http://schema.org/Person"><span itemprop="name">Jeanette Rodrigues/Bloomberg</span></span></span></em></p>

Снимка:

Британската фармацевтична компания GlaxoSmithKline (GSK) продаде акциите си от индийския бизнес на Unilever. Приблизително 134 милиона акции на Hindustan Unilever бяха продадени на средна цена от 1905 рупии (23,26 евро) на акция, съобщи GSK.

Нетните постъпления от трансакцията на стойност 2,9 милиарда британски лири (3,32 милиарда евро) надхвърлиха първоначалните очаквания за 2,4 милиарда британски лири. GSK планира да използва постъпленията за обновяване на фармацевтичните си продукти, предава Bloomberg.

Акциите на Hindustan Unilever поевтиняха с 1,5% до 2,010.20 рупии в Мумбай в сряда, след като сделката бе обявена.

Производителят на лекарства получи дела като част от плащането за продажба на портфейл от активи, което беше завършено този месец.

През декември 2018 г. Unilever заяви, че ще придобие марките за здравословни хранителни напитки на Glaxo в Индия и Бангладеш и други пазари за 3,3 милиарда евро в брой и акции в Hindustan Unilever. Като част от сделката Glaxo получи 5,7% дял от индийското поделение.  Сделката засили присъствието на Unilever на развиващите се пазари, които формират около две трети от приходите ѝ. Производителят на сапуните Dove използва кеш и акции на индийското си дъщерно дружество, за да поеме контрол над нова компанията, която ще включва вписаното подразделение на Glaxo в страната. Unilever продава своите продукти в Индия още от края на 19-и век.

Сегментът с топли малцови млека в Индия се оценява на 78,7 млрд. рупии (1,1 млрд. долара), сочат данни на Euromonitor International. Освен Horlicks Unilever получи и бранда Boost – друг лидер в сегмента. Сделката включваше 566 млн. паунда (724 млн. долара) за дял от 82% в подразделението на Glaxo в Бангладеш и други брандове, свързани с потребителското здраве, извън Индия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:14 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 1
Императорът
преди 3 години
Гъската бойкотира индианците - това много ми допада.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още