IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Европейски съд нанесе удар на Nestle

Компанията няма право да описва растителния си бургерг като „невероятен“, защото може да наруши търговски марки на друга компания

18:17 | 01.06.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Stefan Wermuth/Bloomberg</em></p>

Снимка: Stefan Wermuth/Bloomberg

Nestle трябва да спре да нарича своя растителен бургер „Невероятен“ (Incredible), след като европейски съд реши, че това нарушава търговските марки на Impossible Foods и може да обърка потребителите, пише Wall Street Journal.

Заповедта на Окръжния съд в Хага, Нидерландия, означава, че Nestle трябва да промени името на своя Garden Gourmet Incredible Burger в целия Европейски съюз. Nestle заяви, че ще ребрандира продукта като Sensational (сензационен) в Европа, но същевременно ще обжалва решението.

Случващото се е неуспех за най-големия производител на пакетирани храни в света, който търси възможности за растеж на разрастващия се пазар на продукти на растителна основа в момент, в който много други пакетирани храни не са толкова привлекателни за потребителите, които искат по-евтини алтернативи или по-висок клас свежа храна.

От компанията заявиха, че са разочаровани от решението и вярват, че „всеки трябва да може да използва описателни термини като „невероятен“, които обясняват качествата на продукта“, посочва говорител на Nestle.

Невероятният бургер на Nestle, който е направен от соя и пшеничен протеин, беше пуснат на пазара през април миналата година и се продава в 15 държави в региона. Извън Европа бургерът се предлага и в Австралия, макар че Nestle заяви, че не знае дали името ще бъде променено и там. Освен това компанията продава различни растителни бургери в САЩ, брандирани като Awesome Burger и направени от грахов протеин.

Основаната през 2011 г. Impossible Foods в момента не продава продуктите си в Европа, но твърди, че е в процес на получаване на одобрение за целта. Американската компания поиска да бъдат предприети действия срещу продукта на Nestle, като твърди, че швейцарският гигант се опитва да възпрепятства навлизането ѝ на европейския пазар, като използва подобно име.

Съдебната битка подчертава надпреварата за доминация в бързорастящия, но все пак пренаселен пазар на безмесни продукти, където утвърдените компании за пакетирани храни се борят със стартъпи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:14 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още