Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Парламентът прие на първо четене създаването на „Държавна петролна компания“

„За“ промените гласуваха 143 народни представители срещу един „против“ и четирима „въздържали се“

   1| 2    
0
 
1
 
12
преди 3 месеца
Корекоми, кога ще има?
Да си купя някой валутен лев, че ми са се прияли Тоблерони и шоколадови яйца!
Хахаха
0
 
2
 
11
преди 3 месеца
Спокойно каквото и да правят няма да е за държавата и за народа. Как се взимат на някои бизнеса или ще избутат някоя корпорация то ще дойда набутат тяхна така че печалбата да отива в някаква друга посока. Народеца както казва един мастит журналист, бял ден няма да види.. държава в която Цари беззаконие, където избирателно се гонят престъпници не очаквайте нищо добро
0
 
1
 
10
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
А защо не помислите,че държавата ще се опита да се "отърве" от Лукойл.....?
0
 
5
 
9
Shadow1 до: Zlato
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Съвсем не е нужно населението да нараства за да е успешна една инвестиция. Това е просто бонус, нищо повече нищо по-малко. Има достатъчно други начини за да се генерира оборот. Например: повишаване покупателна способност, временно пребиваващи и транзитно преминаващи(или туризъм), износ. Да никога няма да настигнем по БВП Германия но това не пречи да ги настигнем по БВП на глава от населението. Твоята теория напрактика гласи че населението=просперитет, от което следва че повече население=по-богата държава, понеже по-малко население казваш че задължително ще доведе до повече обедняване. Е статистиката не е на твоя страна, има достатъчно държави с по-малко население от нашата, които се справят повече от прилично.
3
 
6
 
8
zelka007 до: Zlato
преди 3 месеца
на ЛУК оборота постоянно расте , какъв намаляващ пазар какво намаляващо население ... :))) ... те въртят около 6млрд. лева на година . рафинерията постоянно се модернизира , мисля че не остана инсталация от "онова" време . построиха около 10-15 нови инсталации . имат инвестиционна програма за 5 години напред какво ще правят . имат пазар из цяла европа . проблемът се нарича контрол и данъчни складове (държат около 95% от складовете) , въобще не иде реч за бензиностанции по обезлюдените места ... и то проблемът е , че са голяма фирма за мащабът на държавата ни и дълги години са били толерирани по всякакви направления ... прави сметка , че например бюджета дали ще излезе на плюс или на минус зависи от това кога те ще наредят превод ... :))) ... съхраняват един куп неща като държавен резерв - авиационни горива и смазки , автомобилни , корабни ... с един телефонен разговор могат да спрат цял отрасъл в държавата ...

и понеже капацитета на Бащицата е всичко да се прави на коляно и ушенце и с телефон , не казвам че не се справя , но това не е начин на управление на държава претендираща за част от ЕС , и сега този стил на управление му връща всичкото негатив който води след себе си ... :))) ... сигурно имат някакви договорки , предполагам има някакви практики данъчни , дето и двете страни не искат да са публични ... :))) ... както писах по-горе , всички негативи които влачи след себе си играта на белот ...
0
 
5
 
7
фиг.1 до: Zlato
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Пазарът работи дори в държави, които го отричат. Там просто в по-голямата си част той е "черен." А държавните компании и регулациите могат само да изкривят пазара, но не и да го премахнат.
3
 
3
 
6
Zlato до: Shadow1
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Основна причина за съществуването на една инвестиция е големината на един пазар и неговата платежоспособност. Най-малко очакванията, че този пазар ще се разраства и ще става все по-платежоспособен. Населението на България се свива годишно с 0.7%. Настъпва един момент, в който става нерентабилно да инвестираш, а даже наложително да се изнесеш. Остават някакви дребни играчи или една-две монополни компании, които обслужват този пазар. Освен, ако българите не забогатеят дотолкова, че да си позволяват горива на цени от 2-3 евра, а след години и по-скъпи.
От изказванията на министъра на икономиката става ясно, че в България има доста места, където никой не иска да инвестира в строителството на бензиностанции и най-вероятно тази тенденция ще се засилва. Това пряко корелира с намаляващото население.
0
 
5
 
5
Shadow1 до: Zlato
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Защо мислиш че само при нарастващо население работи свободния пазар. Имаш ли някаква статистика или разсъждения? Аз например съм далеч от тази мисъл и я намирам по-скоро за оправдание.
0
 
8
 
4
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Всички държавни предприятия цъфтят, що да не направим още едно...
0
 
3
 
3
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Еми няма какво да се направи... Хората като искат евтина нафта как да им обясниш, че всички заедно плащаме висока цена за да може тези, които карат да плащат ниска, и че това е лошо.