IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как иновациите променят винарския бизнес и здравеопазването?

Дигитални решения ориентират потребителите, посочиха Грета Стефанова, съосновател на WHISP, и Благой Анастасов, съосновател на Bevine

12:13 | 01.07.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Лозарите и винопроизводителите, които искат да взимат информирани решения и да следят състоянието на техните лозови масиви могат да го правят чрез сензори, които са разположени в самите лозови масиви. Това разказа в предаването "Bloomberg TV Bulgaria интервю" Благой Анастасов, съосновател на Bevine, проект, който печели една от престижните награди на Джуниър Ачийвмънт България през 2019 г. в европейското състезание.

Нашата работа е да анализираме събраната информация и да се предоставят възможни решения за подобряване на качеството на гроздето и за предпазване на продукцията, посочи той.

"Вярваме, че качеството на виното зависи от качеството на продукцията", посочи Анастасов и разказа, че акцентът е върху тестовете с техния продукт. "С времето преценихме, че нашата сила е в разработката на софтуера, който прави анализ на данните. Затова намерихме партньори, които поставят сензори във винарните", коментира Анастасов.

По думите му целта е да тестват на максимално много места в страната, за да може решенията и анализът да са точни. Вече са открили и партньори в лицето на млади хора, които искат да приложат иновацията във винарския занаят.

"В другите страни иновациите в сектора се приемат по-отворено", смята Анастасов, но коментира, че въпреки, че в Европа приложението е по-широко разпространено, се надява, че българският продукт има с какво да допринесе в този тип технологии.

Съоснователят на Bevine разкри, че тази година ще се наблегне на маркетинговата стратегия за популяризиране на продукта на външните пазари. Той не скри, че заради коронакризата екипът е претърпял сътресения, но останалите в него са мотивирани да продължат като предприемачи, които гледат напред. 

В областта на здравеопазването е приносът на студентския стартъп WHISP, чийто съосновател е Грета Стефанова.

Иновативното приложение помага на потребителите да се интегрират в здравната система на различни европейски държави.

"Идеята се роди от личния ми опит и премеждията в здравните системи. Сблъсквала съм с въпросителните как да се интегрирам в една здравна система, когато се преместя в нова държава", разкри Стефанова и определи WHISP като пътеводител в здравните въпроси, който подпомага потребителите да се ориентират в това какъв е пътят за регистрация, за да получат медицинска помощ.

WHISP е административен гид за млади и пътуващи хора, които често сменят държавата за живеене. Стефанова потвърди, че ще продължат да разработват своето приложение, което ще е достъпно и разбираемо за потребителите. 

Тя смята, че най-добра в Европа е здравната система на Германия, в която се получава най-адекватно здравеопазване. „Подобна е здравната система на Финландия, в която получаваш достъп за 15 минути след като имаш регистрация“, сподели Стефанова.

По думите й българската здравна система може да се подобри, ако се насочи към пациента, а да не е толкова като система, в която трябва да се мине по пътеки, за да се получи лечение.

Как помагат акселераторските програми в първите стъпки на предприемачеството? Как се учи и предава опитът? Какъв е пътят на дигиталните решения?

Вижте интервютата във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на рубриката "Bloomberg TV Bulgaria интервю" вижте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:56 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още