IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ЕС затяга още повече ограниченията за въглеродни емисии от автомобили

ЕК се стреми към намаляване с 50% на отделяния от колите въглероден диоксид през 2030 г.

13:29 | 12.09.20 г. 5
<p>
	<em>Снимка: Paul Hanna/Bloomberg</em></p>

Снимка: Paul Hanna/Bloomberg

Европейската комисия (ЕК) планира допълнително да затегне лимитите за въглеродните емисии от нови автомобили. През 2030 г. те трябва да отделят средно с 50% по-малко въглероден диоксид, а не 37,5%, както беше планирано по-рано, съобщава Süddeutsche Zeitung, цитирайки документ за затягане на плановете за опазване на климата. Мерките трябва да бъдат представени следващата седмица, пише Bloomberg TV Bulgaria. 

Като цяло ЕК се стреми към 55% намаляване на европейските емисии в сравнение с 1990 г. при планирани по-рано 40%. По-строгите цели биха означавали радикално преструктуриране на трафика. Те биха могли да бъдат постигнати само ако преходът към електромобили бъде ускорен отново.

Плановете включват и възможност за интегриране на транспортния и строителния сектор в европейската система за търговия с емисии, което например би могло значително да оскъпи бензина или дизеловото гориво. Предложението трябва да бъде изготвено до юни 2021 г.

Миналата година ЕС реши, че емисиите от новорегистрирани автомобили ще намалеят средно с 37,5% до 2030 г. спрямо стойностите от 2021 г. Европейските производители и доставчици разкритикуваха целите като твърде амбициозни и предупредиха за негативните ефекти върху заетостта в сектора. Еколозите обаче определиха новите изисквания като все още твърде слаби.

Германският министър на транспорта Андреас Шойер предупреди за "прекомерни стойности" и предупреди, че коронакризата трябва да се вземе под внимание.

„ЕК трябва да има предвид, че се намираме в една от най-тежките кризи през последните десетилетия“, каза той. "Трябва да се поддържа баланс между разума и затягането", смята още Шойер.

Според него са необходими амбициозни цели, защото те предизвикват иновации, но пътят е важен. "Смятам, че ако се изпратят грешни сигнали към света с преувеличени стойности, ще създадете несигурност в икономиката", подчерта той.

„Нуждаем се от общо разбиране за това какво е стратегически правилно в Европа за подсигуряване на промишлеността и защита на работните места“, каза Шойер.

"Има държави членки, които все още са силно засегнати от кризата. ЕК също трябва да следи това", предупреди той, напомняйки, че Зелената сделка и климатичната програма на ЕС бяха изготвени преди пандемията.

Федералният министър на околната среда в Германия Свеня Шулце се обяви в подкрепа на целта от 55%. Канцлерът Ангела Меркел ясно даде да се разбере, че подкрепя идеята за 50 до 55%.

Причината за затягането е, че ЕС трябва да стане климатично неутрален до 2050 г., т.е. в атмосферата не трябва да се отделят вредни за климата парникови газове. Комисията по околна среда към Европейския парламент дори подкрепя целта от 60% за 2030 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:35 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

5
rate up comment 2 rate down comment 0
ПИЧ
преди 3 години
Тия хора от Европейската комисия, се гласят да въведат такива данъци и такси, непосилни изисквания, които да увеличат разходите на всички за транспорт и придвижване, наред с високите акцизи върху горивата, произодителите съкращават експлоатационния ресурс на автомобилите (вместо да издържат 300 хил.км, те ще се скапват на 150 хил.км).Европейските бюрократи не се интересуват от всички тези тежести , които налагат на народите на ЕС, всичко това на фона на неспазване на климатичните глупости от страни като САЩ, Китай, Индия, Арабските страни.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 1
Dr. Vatnikov
преди 3 години
Нали, Мите и само Путьен ще спаси Европата...Ей, слугинаж, взимай си "коркената" тапа и....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 5
Императорът
преди 3 години
А гледай как ще ни забранят и да дишаме и ще ни набият по една коркена тапа отзад !!! Неслучайно казвам неведнъж, че само унищожаването на ЕС ще спаси Европа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 8 rate down comment 1
ing5rov
преди 3 години
"Причината за затягането е, че ЕС трябва да стане климатично неутрален до 2050 г., т.е. в атмосферата не трябва да се отделят вредни за климата парникови газове."Невероятна глупост , тиражирана хиляди пъти от СМРАДовете !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 4
mvr0306
преди 3 години
Поредната простотия. И какво ако ЕС ограничи емисиите, ако в останалия свят те се увеличат? И само автомобилите ли отделят СО2? Ами бразилците правилно им казаха - ако са толкова загрижени за нивото на СО2 в атмосферата, залесете ли държавите. Ето ти действащо решение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още