IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Евтиният електромобил на Tesla не притеснява китайските конкуренти

Подобно на Apple в миналото, сега Tesla обучава целия пазар на електрически превозни средства, изтъква ръководителят на WM Motor Фрийман Шен

13:08 | 28.09.20 г. 9
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Плановете на американския пионер в индустрията за електрически превозни средства Tesla Inc. да създаде електромобил за 25 000 долара в рамките на следващите три години изглежда не притесняват най-големите и проспериращи китайски стартъп компании в бранша, пише Bloomberg.

„Това е добре за нас“, заявява основателят и главен изпълнителен директор на WM Motor Co. Фрийман Шен. „Много се радваме, че Tesla дойде в Китай, защото Tesla е точно като Apple в миналото, и двете компании обучават целия пазар“, изтъква той по време на автомобилното изложение в Пекин. 

Точно както делът на Apple Inc. на пазара на мобилни телефони се свива на фона на усилията на местни играчи като Xiaomi Corp., Oppo и Huawei Technologies Co., така се случва и с този на Tesla, но с по-дълъг времеви хоризонт, подчертава Шен.

Делът на Tesla на „масовия“ пазар на електрически превозни средства ще намалее значително след 5 до 10 години, прогнозира още ръководителят на WM.

Остава несигурно обаче и мястото на компанията на Шен в индустрията през 2030 г. По-рано този месец WM набра 1,5 млрд. долара от кръг за финансиране от серия D, воден от Shanghai Automotive Industry Corp. (Group), компанията майка на най-големия китайски автомобилен производител SAIC Motor Corp.

Междувременно заместник-председателят на Xpeng Inc. Брайън Гу определи Tesla като партньор, като и двете компании се опитват да гарантират, че ще привлекат повече потребители към екологичните автомобили.

Делът на електромобилите е „по-малък от 5% от пазара“, така че заедно „ние ускоряваме тази промяна и трансформация“, заяви Гу в интервю за телевизия Bloomberg.

електромобили електромобили

Той подчерта, че планът на Tesla за разширяване на производството си в Шанхай до годишен капацитет от един милион превозни средства през следващите години не е обезпокоителен. Ако изпълнителният директор Илон Мъск „постигне един милион бройки, това означава, че пазарът е нараснал много по-бързо и е по-голям от това, което очакваме“, изтъкна Гу, добавяйки, че електромобилите на Xpeng от среден клас вече достигат цена от около 25 000 долара.

Xpeng, която отчете нетна загуба от 113 млн. долара при приходи от 142 млн. долара за шестте месеца от началото на годината, набра 1,5 млрд. долара при своето първично публично предлагане на акции в САЩ през август. Компанията е сред шепата китайски автомобилни стартъпи, които се възползват от пазара, действайки в условия на силен инвеститорски интерес.

Присъствието на Tesla на автомобилното изложение в Пекин беше съсредоточено предимно върху нейния Model 3, произведен в Китай. Компанията планира да доставя автомобили, произведени в завода си в Шанхай, до Европа и други страни в азиатско-тихоокеанския регион , включително Сингапур, Австралия и Нова Зеландия, в началото на 2021 г.

Запитан какво мисли за обявения от Мъск електромобил Tesla за 25 хил. долара, изпълнителният директор на NIO Inc. Уилям Лий отбеляза, че разходите за батерии непрекъснато намаляват. Понастоящем този важен компонент представлява около една четвърт от цената на електромобила поради скъпите материали, които се използват за неговото създаване.

 „Постигнахме брутен марж от 10% през второто тримесечие и той ще се увеличава през всяко следващо тримесечие“, каза той в интервю за Bloomberg в събота. „Общото свиване на разходите за батериите ще спомогне за популяризирането на електромобилите“, добави Лий.

Базираната в Шанхай NIO, която получи държавни парични инжекции и кредити от местни банки тази година, отчете положителен брутен марж за първи път през второто тримесечие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:14 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

9
rate up comment 0 rate down comment 0
michaelis23
преди 3 години
аз цитирам линка дет живея там .... твойте линкове не ме интересуват щот не важат ... :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 0
zelka007
преди 3 години
https://***.acea.be/statistics/tag/category/share-of-diesel-in-new-passenger-carshttps://***.best-selling-cars.com/germany/2020-germany-total-number-of-registered-cars-by-brand/цитирам от втория линк : Most cars on German roads still used petrol (Benzin) in 2020 with a 65.9% share followed by diesel with a 31.7% share. Electric cars had a 0.3% share of the total number of cars in Germany.ако караше дизел с толкова кончета , щеше да знаеш , че 4,2 е каталожна цифра дето се различава доста от реалната в смесено каране , освен това съединителя на дизела се сменя по-честичко и е по-скъп от обикновенния , по-честичко сменяш и предни дискове и накладки , по-честичко правиш и предница заради по-масивния и тежък двигател , много са капризни на филтри и дюзи новите двигатели , нещо дребно разстройва всичко . та е малко спорно кое е по-евтино . бензиновите коли са много по-лесни за поддръжка и евтини на консумативи ... факт видим и от горните статистики ... от 48млн. железа по немските пътища 32% са дизелови ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 0 rate down comment 0
michaelis23
преди 3 години
в Австрия и Германия са 80% дизели леките коли в Бyлгaриcтaн са на газ щот немат пари, тва е реалността независимо дали я приемаш или не .... Покажи ми кола бензин примерно 150 коня която да харчи също толкова съотношение в литри с дизелова кола 150тка ?! Ми няма такава ... Шкода Октавия 2.0 и 150 дизел харчи 4.2/100 същото Хонда 2.0 със 150 бензин харчи 9тка минимум, че и бензина е по-скъп от дизела .... Къде са 4 литра и къде са 9 ?!? Ценово да не флизам у обяснения ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 2
zelka007
преди 3 години
цък , дизелите ги карат в В-група , даже да не напиша и в С-група ... дори в разцвета си , дизеловите двигатели никога не са имали превес в продажбите при пътническите автомобили , с няколко изключения в няколко държави . основните пазари винаги са били доминирани от бензиновите двигатели ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 0
zelka007
преди 3 години
дядя вова кви са тия пропагандни клипове с по 20к гледания , я гледай клип с 6М гледания за месец ... :)))https://***.youtube.com/watch?v=D1e5-HDQ2to&t=134s
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 1
michaelis23
преди 3 години
точ тъй в А-група карат 80% дизели .... :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 3
дядя Вова
преди 3 години
То не, че и нефтодобива щатски не се ocира:https://youtu.be/TDM1NvR4_Xc
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 1
дядя Вова
преди 3 години
Когато някоя праведна англо-сакс компания се ocира, тоИнвестора веднага се опитва да замаже положението и хвърля публиката в джаза. А положението е факт:https://youtu.be/bodzXKePLU0Маск обделался с батареей, акции Tesla обвалилисьНе, че телите не се чупят най-много по щатските статистики....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 4
zelka007
преди 3 години
китайските трошляци да си ги карат китайците ... какво се мешат в А-група за колите ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още