IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Закъсняла ли е сделката за Brexit за британските автомобилни концерни?

Много концерни, които развиват производствена дейност в Обединеното кралство, вече се отдръпнаха от нови инвестиции и обмислят изместване на своите операции

14:34 | 29.12.20 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Автомобилната индустрия избегна катастрофа, когато Великобритания и Европейският съюз (ЕС) подписаха търговско споразумение. Но то беше изпреварено от редица автомобилни производители на Острова, които обявиха прекратяване на дейността в някои свои производствени съоръжения и отмяна на плановете за производство на нови модели в страната, пише Bloomberg. 

Дори при наличието на сделка между Лондон и Брюксел все още могат да бъдат нанесени щети на автомобилната индустрия в Кралството. Някои концерни, в това число и японският Nissan Motor Co., вероятно ще се сблъскат със затруднения относно пласирането на произведени във Великобритания автомобили към ЕС на фона на принудителното преориентиране по отношение на доставчиците на компоненти и пресните регулаторни бариери. Тези допълнителни разходи могат да тласнат автомобилните производители да преместят своето производство на друго място.

Залогът за британската икономика относно сделката с ЕС и автомобилните концерни е огромен. В автомобилната индустрия в страната работят повече от 860 000 души, над една пета от които във фабриките за автомобили и авточасти. Миналата година секторът е изнесъл автомобили и компоненти на стойност 42,4 млрд. паунда, което представлява 13% от общия износ на страната. Сделката за Brexit елиминира риска от масово изместване на производствените мощности, но все пак може да се окаже недостатъчна за спасяването на местния бизнес на онези автомобилни производители, които нямат възможност да поемат допълнителни разходи.

автомобили автомобили

Заподозрените

Nissan и неговите японски конкуренти са компаниите, които трябва да бъдат наблюдавани след влизането в сила на новите регулации. Перспективите вече бяха помрачени, преди да бъде постигнато споразумението.

Наскоро компанията реши да не сглобява електрически модел в своята фабрика в Северна Англия и отмени плановете си да изгражда нов SUV модел на същото място. В същото време Honda Motor Co. обяви, че ще затвори единствения си завод в Обединеното кралство през следващата година.

Не е ясно дали изцяло електрическият хечбек Leaf, сглобяван в Съндърланд, отговаря на новите разпоредби за произхода на продуктите, за да може да избегне мита от страна на ЕС. Въпреки че Nissan приветства търговското споразумение, сега компанията ще трябва да направи оценка на въздействието на сделката върху своите операции в Обединеното кралство, посочва по имейл Азуса Момосе, говорител на концерна.

автомобили автомобили

Снимка: Bloomberg L.P.

Хибридния флагман на Toyota – Corolla, изграждан в Бърнастън, както и конвенционалните автомобили на най-големия японски автомобилен производител, сглобявани в съоръжението, отговарят на условията за безмитен износ към ЕС, изтъква Сономи Айкава, говорител на компанията в Токио.

Новите мерки вероятно ще окажат въздействие на концерните и по отношение на техните вериги на доставка на батерии за електромобили в региона. Електрически автомобили разполагат с шест години, за да намалят компонентите, които са изграждани в трети страни под 45%, като ограниченията за дизеловите и бензинови коли ще бъдат приложени веднага с влизането в сила на споразумението.

Зелена светлина

Други концерни отложиха инвестициите си във фабрики в Обединеното кралство в очакване на резултата от търговските преговори.

Германският производител BWM AG забави своята работа по платформата за изграждане на следващо поколение Mini заради опасенията относно развоя на дискусиите между Лондон и Брюксел. Главният финансов директор на компанията Никола Петер заяви по-рано този месец, че BMW ще прехвърли производството на Mini в Германия или Китай, ако евентуалните мита помрачат операциите ѝ във Великобритания.

През март изпълнителният директор на френския концерн PSA Group Карлос Таварес обяви, че компанията ще оцени въздействието на сделката върху производството на автомобилите от марка Vauxhall, като има вероятност производителят да се обърне към британското правителство за компенсация при наличие на евентуални търговски бариери.

BMW и PSA приветстваха търговската сделка, като същевременно предупредиха, че ще трябва да проучат внимателно споразумението, за да оценят последиците за техните операции.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:33 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 1
evlogi
преди 3 години
А Нисан най-големият си европейски завод край Барселона заради Брекзит ли реши да го закрие?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още