IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на леки коли ще се свият с 440 млрд. долара в глобален мащаб

През следващата година световният автомобилен пазар ще отчете 10-процентен спад, сочат изчисления на Statista

22:00 | 29.12.20 г. 1
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Toru Hanai/Bloomberg</em></p>

Снимка: Toru Hanai/Bloomberg

Пандемията от COVID-19 удари сериозно автомобилната индустрия, причинявайки прекъсвания при веригите на доставка, масови преустановявания на дейността във фабриките и огромен спад в продажбите и приходите на автомобилните концерни, пише Ястра Краниец за Stock Apps.

Според представените от сайта данни глобалните продажби на леки коли се очаква да се понижат с 440 млрд. долара през 2020 г. заради щетите, причинени на индустрията от пандемията. Мрачната тенденция ще се прехвърли и през следващата година, когато се очаква пазарът да се свие с 10% на годишна база.

Изчисленията показват, че приходите за индустрията ще продължат да отчитат спад и през следващите две години. 

Но още преди пандемията представителите на автомобилния сектор вече изпитваха затруднения по отношение на глобалното търсене. През 2016 г. приходите от продажби на автомобили в световен мащаб, в това число и от леки коли, SUV модели и миниванове. достигат 2,26 трлн. долара, според данни на Statista. През следващите 12 месеца тази цифра се увеличава леко до 2,27 трлн. долара.

Статистиката показва, че през 2019 г. приходите възлизат на 2,29 трлн. долара. Продажбите на компактни SUV автомобили, които генерират най-голям поток от приходи, са отговорни за 30% от въпросната сума, или 647 млрд. долара. След тях са сегментите на големите SUV модели и големите автомобили, които са допринесли съответно за 362 млрд. долара и 275 млрд. долара.

Пандемията обаче нанесе огромен удар, като общите приходи от продажби на автомобили паднаха с почти 20% на годишна база до 1,85 трлн. долара през 2020 г. Данните на Statista разкриват, че се очаква приходите в сегмента на големите автомобили да спаднат с 25% на годишна база до 233 млрд. долара. Продажбите на големите SUV модели ще се свият с 24% през тази година, като приходите ще паднат до 275 млрд. долара.

В същото време сегментът на малките SUV автомобили ще се сблъскат с 20-процентент спад на продажбите, което ще понижи приходите до 525 млрд. долара.

Според анализ Toyota ще бъде лидер на пазара с дял от 10,6%, следвана от германския концерн Volkswagen, чиито дял ще бъде 7,4 на сто. На трето място е поставен Nissan, докато четвърта и пета позиция заемат Ford и Hyundai.

Статистиката показва, че спадът при продажбите ще продължи и през 2021 г., като глобалните приходи от продажби на леки автомобили ще паднат до 1,65 трлн. долара. Очаква се през 2022 г. тази цифра да намалее с още 6% до 1,55 трлн. долара.

Трите най-големи автомобилни пазари са изгубили 231,5 млрд. долара приходи заради коронакризата, според Statista.

Приходите от продажби на автомобили в САЩ се очаква да спаднат с почти 18% на годишна база до 507 млрд. долара през 2020 г. Тази цифра се очаква да се понижи до 385 млрд. долара през следващите две години, с близо 40% по-малко от 2019 г.

Приходите от продажби в Китай ще се понижат до 452 млрд. долара през 2020 г., което би представлявало спад от 18% спрямо предходната година. До 2022 г. общите приходи от продажби на автомобили в Китай ще спаднат до 405 млрд. долара.

В Япония спадът за тази година ще достигне 19%, докато приходите ще възлизат на 92 млрд. долара. Германия също ще отчете сериозен спад при продажбите 17%, като приходите ще се понижат до 86,5 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:50 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
Valentin13
преди 3 години
малък е спада, още трябва
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още