IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tesla за малко не е изпълнила целта си да достави 500 хил. коли през 2020 г.

През последното тримесечие на годината компанията е реализирала рекордни доставки

18:31 | 02.01.21 г. 31
<p>
	<em>Снимка: David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Tesla Inc. е доставила рекорден брой автомобили по целия свят през четвъртото тримесечие на 2020 г., но въпреки това не е успяла да постигне целта си от 500 хил. броя за цялата година, предава Bloomberg.

Производителят на електрически автомобили е доставил 180 570 автомобила за периода октомври – декември 2020 г., с което засенчва предишния си рекорд от 139 300 броя през третото тримесечие на 2020 г.

За цялата година доставките достигат 499 550, посочва компанията в изявление. В сравнение с доставените през 2019 г. бройки ръстът е 36%.

Тримесечните данни за доставките се разглеждат като барометър на търсенето както на автомобилите на Tesla, така и на интереса на потребителите към електрическите превозни средства по целия свят. Резултатът показва забележителна година за главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск и неговата компания, която се присъедини към индекса Standard & Poor’s 500 през декември.

Акциите на производителя на електрически автомобили поскъпнаха със 743% през 2020 г., което превърна компанията в най-високо оценената в автомобилната индустрия.

Tesla обяви още, че производството на Model Y в Шанхай е започнало, като доставките се очаква да започнат скоро.

Компанията изгражда два нови завода за сглобяване на превозни средства – един в Берлин с капацитет до 500 хил. автомобила годишно и още един в Остин, щата Тексас, САЩ, в който ще се прави първият пикап на марката. Очаква се производството и в двата завода да започне по-късно през тази година.

Tesla стана известна със своите нишови луксозни модели, но напоследък увеличава производството за масовия пазар, за да отговори на нарастващото търсене на електрически автомобили. През септември например Илон Мъск съобщи, че до 2023 г. планира да пусне в продажба модел автомобил на цена 25 хил. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:28 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

31
rate up comment 6 rate down comment 0
georgi_shum
преди 3 години
Ами шорти бе пич, шорти :) убий ни нас глупaците с един як шорт и стани милионер :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
30
rate up comment 2 rate down comment 3
redcretin
преди 3 години
разбираме ве, загуба 17 хил на всеки нает служител годишно, отрицателна възвращаемост на капитала, дългове 2 пъти над стойността на активите - то кьорав да си ще го видиш :) 2020та пак изплащат дългове с нови пари от глупаците, емитираха поредните $5млрд :) Ама борсата се движи от алчност и от страх, надувайте балона и стискайте, пък като изгледаме епизода Теранос пак - ще пиете по една студена вода и кой откъде е :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
29
rate up comment 4 rate down comment 0
redcretin
преди 3 години
Те така и лалетата бяха скъпи по едно време, къща в Амстердам за 2 луковици :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
28
rate up comment 4 rate down comment 1
zelka007
преди 3 години
:))) ... никой не може да знае всичко , понякога се веселя доста ... държах етаж от къща преди време за офис/склад . на другият етаж имаше един малък екип дето се занимаваха със "спекула" на акции . приказвали сме си понякога , показвали са ми компютърните системи , некомутируемите връзки , ползваха трима доставчици на интернет , сървъра , понякога и така отдалече да зърна мониторите с данни ... :))) ... коментирали сме това онова . работеха денонощно на смени . даже ми се размятаха техни визитки доскоро по едни стари визитници . една от жените дото бачкаше там , разправяше , ако искаш да се занимаваш с нещо такова ела и ще ти обясним основни неща ... имам много липси в образованието по тази тема , с други неща се занимавам ... ама мисля , че тука във форумът не пишат такива хора като бившите ми съседи ... или поне съм засичал много рядко мнения и коментари от такива ... дето викаш обикновенни вложители ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
27
rate up comment 4 rate down comment 0
zelka007
преди 3 години
балъци на талази викаш ... :))) ... освен икономическа и счетоводна информация не е лошо понякога , когато планираш нещо , да четеш и статистическа информация . нищо не е оставено на случайността в по-големите фирми , в това число и тесла , вервай ми ... погледни тази статистика и ако можеш да съпоставяш инфо помисли , пък някъде март или април , когато излезнат годишните отчети , подсети ме под някой материал за тесла и ще го сравняваме с такъв на форд , тойота или някой от големите дето е публичен ... въпреки че няма инфо никъде за финансовите потоци , мисля че ще се справя ...https://hedgescompany.com/blog/2019/03/tesla-model-3-demographics-income/#:~:text=Our%20data%20shows%20that%20the,Model%20S%20owner%20is%2054.това е безплатния вариант , наречи го уводен ако искаш , има изключително подробни платени варианти на такива изследвания и целеви пазари ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
26
rate up comment 6 rate down comment 3
kane
преди 3 години
Тесла няма печалба. Има дотации само
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
25
rate up comment 2 rate down comment 5
kane
преди 3 години
Ще се радвам да се намерят още балъци и през 2021. Все пак тесла бе в основата на 40то % ми процента за последните 3 тримесечия. Но бизнесмодела и бизнесцикала им преключи. Те нямат монопол вече и останалите продават все повече от техният продукт. Дълбоко се съмнявам че ще се превърнат е апъл.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
24
rate up comment 2 rate down comment 5
kane
преди 3 години
Ще се радвам да се намерят още балъци и през 2021. Все пак тесла бе в основата на 40то % ми процента за последните 3 тримесечия. Но бизнесмодела и бизнесцикала им преключи. Те нямат монопол вече и останалите продават все повече от техният продукт. Дълбоко се съмнявам че ще се превърнат е апъл.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 3 rate down comment 2
georgi_shum
преди 3 години
"нема се сърдиш като ви казвам , че не можете да чете счетоводна и икономическа информация ... а твърдите тука няколко човека , че само това правите"Не ги съсъпвай така е Мазньо :)Но си прав - четат уж, ама освен едно P/Е нищо друго от един отчет не разбират. И то щото са чели е някоя безплатна книжка по технически анализ, че това е най най най важното нещо. Да не говорим, че никой от тях не чете доклада/отчета за дейността за периода.А обикновено винаги там е заровено кучето така да се каже.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 4 rate down comment 0
zelka007
преди 3 години
нема се сърдиш като ви казвам , че не можете да чете счетоводна и икономическа информация ... а твърдите тука няколко човека , че само това правите ..."До трето тримесечие 2020:Тесла има $8.8 млрд. Продажби и $331 милиона печалба, която идва основно от дарени пари от останалите авто производители."автомобилният сегмент на тесла в ТРЕТОТО тримесечие е отчел оборот от $8,2млрд ЗА ТЕКУЩОТО тримесечие и брутна печалба от $2млрд , не за от началото на годината ...сегментът генериране и съхранение на енергия е отчел за ТРИМЕСЕЧИЕТО оборот от $579млн с брутна печалба от $21млн ... за сравнение годишният оборот на АЕЦ козлодуй е $833млн с печалба $202млн ... да придобиеш представа за мащабът ... :)))останалото до $8,8млрд оборот за тримесечието може да е от продажбата на ток на зарядните им станции , от актуализациите на софтуер по колите им , от вътрешният лизинг дето имат за техни клиенти и евентуално онези $397млн регулаторни кредити , които идват от целият свят м/у другото . ми да правят и продават и другите електрички , нали е лесно и просто ... :))) ... що купуват от тесла , производители бол според теб на електрички . според мен дюшиш им е дошло на тесла това , щото са очаквали и другите да правят електрички , пък те не искат ... :)))и пак ти пиша , те не търсят монопол , търсят 9-10% от пазарът ... !!м/у другото в сръбско има съоръжение за производство на фиат 500 ... капацитет 140000 на година . в една единствена година имат 112000 произведени , след това спад постоянно . за по-миналата бяха го докарали до 80000 на година . миналата го затвориха и сега се мъчат да го рестартират с хибриди и електрички . страхотно съоръжение е , имат 50 или 60 робота на линията , обаче нъц ... май 3,5 или 4 млрд им е струвал целият завод и не върви ... държавата налива страшни кинти там освен фиат-крайслер и неще и неще ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още