IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Петя Аврамова: Строителството на магистрали в България е най-евтиното в Европа

В последно време всички се упражняват в смятане на цената на километър, оплака се регионалният министър

10:57 | 05.02.21 г. 7
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: БГНЕС</em></p>

Снимка: БГНЕС

Строителството на магистрали в България е най-евтиното в Европа, цената на километър трасе у нас е най-ниска. Това коментира в ефира на Нова телевизия регионалният министър Петя Аврамова.

Според нея цената на всеки магистрален участък е различна, защото се извършват различни дейности и зависи от терена, от геоложките проучвания, както и от това дали пътят е в планината или в полето.

Регионалният министър се оплака, че напоследък „много хора правят некоректни сметки за пътното строителство по отношение на цената на магистралите“. 

„В последно време всички се упражняват в смятане на цената на километър. В отговор на депутатски въпрос миналата година обявих прогнозна стойност, подадена ми от АПИ, и тя беше 90 млн. за едното платно на участъка на „Тракия”. В момента ремонтираме 16,5 км в двете посоки”, каза още тя. Министърът допълни, че общият участък, предвиден за ремонт, е 52 км. От тях 12 км вече са били ремонтирани, като предстои ремонт на останалите 40 км. „Първата част от тях са тези 16 км”, посочи Аврамова.

Важно е да се уточни, че преди няколко дни бе затворена част от магистрала „Тракия” за ремонт. Движението между 168 и 184 км вече се пренасочва по обходни маршрути. Въпросната отсечка придоби особена популярност в последната година и половина. Тя е в експлоатация от 2007 г., но поради лошото състояние на трасето и в двете посоки скоростта на движение бе ограничена до 90 км/ч в края на 2019 г.  Мястото е много любимо на Пътна полиция, които се похвалиха в началото на миналото лятото, че след поставяне на камера в района, до края на юли 2020 г., 4546 водачи са били глобени за превишение на скоростта в участъка. Там често стават и катастрофи.

Петя Аврамова обаче не можа да каже каква ще бъде цената на целия ремонт на отсечката на „Тракия”. „Това, което е изчислено към момента за тези 52 км, е 70 млн. и включва двете платна, заедно с пътните знаци”, уточни тя и добави, че изграждането на инфраструктура е една от успешните политики на правителството на премиера Борисов.

В момента се строят 110 км магистрали, изгражда да се „Хемус", „Струма", „Европа" и се проектира магистрала „Черно море", отчете Аврамова и допълни, че в момента тече предизборна кампания и опонентите на ГЕРБ се опитват да атакуват добрите политики на правителството.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:20 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

7
rate up comment 1 rate down comment 1
Shadow1
преди 3 години
Добре, направи си фирма и влез в пътното строителство. Винаги са нужни такива хора с хъс и увереност, че могат да построят нещо по-евтино и качествено от всички останали. Да не забравиш да се похвалиш тук като си пуснеш документите за първата си обществена поръчка, искам да видя каква цена ще предложиш.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 4 rate down comment 0
khao
преди 3 години
да бе... тия ги разправяй на електората на герб.. една камара неща се правят тук качествено за износ... и са на ниска цена заради ниските заплати... ама с магистралите не било така... те са специални.. друга бира!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 3
Shadow1
преди 3 години
Заглавието е вярно. В България в действителност са от най-евтините магистрали, може в Сърбия или Македония някой да каже че било по-евтино но сами виждате че с ниската цена идва и ниско качество, така че нека да не падаме по-ниско. Ние и да искаме не можем да плащаме като развитите държави пари за високо качесто, затова мое мнение е, че за момента е по-добре да гоним количество вместо качество.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 0
khao
преди 3 години
преди и след анексите към договора?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 2
mrynmryn
преди 3 години
И между другото един мъдър човек бе казал - не съм толкова богат, че да си купувам най-евтиното. Съмнявам, се че Петинка може да го схване...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 1
mrynmryn
преди 3 години
Преди или след ремонтите?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 4
nkavrakov1982
преди 3 години
Пълна лъжа!Строителството в България обслужва партийни каси и поради тази причина е едно от най-скъпите в СВЕТА !!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още