IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Hermes отчете добри резултати благодарение на интереса към премиум марките

Компанията твърди, че успехът ѝ се дължи на лоялната ѝ клиентска база

14:55 | 19.02.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Benjamin Girette/Bloomberg</em></p>

Снимка: Benjamin Girette/Bloomberg

Продажбите на Hermes International скочиха, след като производителят на чантите Birking продължи да печели от утвърдения си имидж на премиум луксозна марка, пише Bloomberg.

Приходите от продажби са нараснали с 16% през четвъртото тримесечие при постоянни валути, или близо два пъти повече от това, което очакваха анализаторите. Подразделението за кожени стоки е основният двигател зад доброто представяне.

Цената на акциите скочи с близо 8,9% до рекордна стойност в резултат на новината.

Hermes, която е известна и с копринените си шалове, се присъединява към LVMH в отчитането на по-високи от очакваното резултати, след като по време на пандемията купувачите на луксозни стоки насочиха вниманието си към утвърдени премиум марки, включително Louis Vuitton и Dior.

Резултатите контрастират на тези на Gucci на Kering, чиито продажби се свиха през последното тримесечие. За разлика от италианската модна марка, Hermes спечели от силната си потребителска база в европейските страни. За повечето компании за луксозни стоки регионът беше най-зле представящият се, предвид липсата на китайски туристи – купувачите, които помогнаха на растежа на Gucci през последното десетилетие.

Приходите на Hermes за четвъртото тримесечие в Азия са нараснали с около 39% на коригирана база, а тези в Европа са се свили с 9,7%.

Луксозната компания не вижда някакви промени в поведението на китайските купувачи, в сравнение с последните три месеца на 2020 г., обяви председателят Аксел Дюма.

Освен това компанията не планира голямо увеличение на цените тази година – вероятно около 1%, както миналата година.

Годишната оперативна печалба на Hermes е спаднала с 15% до 1,98 млрд. евро, надминавайки прогнозите.

“Hermes потвърди своето превъзходство пред конкурентите си през 2020 г., а намаляването на туристическите потоци беше повече от компенсирано от базата от лоялни клиенти“, твърди анализаторът Дебора Айткен от Bloomberg Intelligence. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:49 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още