IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

DoorDash очаква забавяне на растежа си през 2021 г.

Засилването на ваксинационната кампания ще повлияе на бизнеса на компанията

15:42 | 26.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Бизнесът на DoorDash бележи напредък по време на коронавирусната пандемия, която накара семейства от целите Съединени щати да се обърнат към услугите на компанията за доставка на храни за вкъщи, благодарение на което тя отне от пазарния дял на конкуренти като Grubhub и Uber Technologies, пише Wall Street Journal.

В първия си финансов отчет след първичното си публично предлагане осем годишната компания от Сан Франциско обяви, че е генерирала 970 млн. долара за последното тримесечие на 2020 г., над сумата от близо 300 млн. долара за същия период на 2019 г. Но главоломният растеж е към края си, тъй като ваксинационната кампания обхваща цялата страна, а икономиката се насочва към възстановяване, ето защо DoorDash прогнозира голямо забавяне на ръста на нови поръчки на храна за 2021 г. 

По-слабата прогноза, комбинирана с по-голямата от очакваното загуба за тримесечието и нарастващите разходи, свързани с регулацията, доведоха до понижение на стойността на акциите на компанията с над 10% по време на следборсовата търговия.

DoorDash твърди, че очаква общите ѝ поръчки за тази година да са между 30 и 33 млрд. Долара, което представлява близо 33% ръст спрямо 2020 г. Това е по-скромен темп на растеж спрямо трицифрения такъв през последните тримесечия. Анализатори очакват приходите на DoorDash да са същите или дори по-ниски през първите три тримесечия на годината в сравнение с 2020 г. 

И все пак главният изпълнителен директор на компанията Тони Сю заяви, че има признаци, че много от новите потребители ще продължат да използват платформата много повече, от колкото преди пандемията. Сю посочва Австралия като пример за страна, в която потребителите са се насочили към поръчки в началото на пандемията и са продължили да използват сходни услуги в изненадващо големи мащаби след падането на ограниченията.

DoorDash е държала най-голям дял от американския пазар на доставки на храна според компанията за пазарни проучвания Edison Trends. Фирмата е увеличила дела си с 18 процентни пункта спрямо година по-рано до 53%.

Бързият ѝ растеж направи акциите ѝ особено популярни сред инвеститорите. Въпреки че е отчела само едно тримесечие с печалба в историята си, към четвъртък пазарната ѝ капитализация беше над 53 млрд. долара, което я прави по-високо оценена от Chipotle Mexican Grill и Domino’s Pizza взети заедно.

DoorDash, която беше оценена на над 16 млрд. долара в частен кръг на финансиране преди по-малко от 9 месеца, а след това цената на акциите ѝ скочи с над 60% от тази по време на IPO-то ѝ към приключването на сесията в четвъртък.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:41 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още