IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Европейците подкрепят идеята за забрана на двигателите с вътрешно горене от 2030 г.

Жителите на някои от най-големите градове в Европа се застъпват за инициативата за постепенно премахване на конвенционалните автомобили

21:48 | 12.04.21 г. 17
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Benjamin Girette/Bloomberg</em></p>

Снимка: Benjamin Girette/Bloomberg

По-голямата част от анкетираните жители на европейските градове подкрепят общоевропейската инициатива за прекратяване на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2030 г., за да се намалят емисиите на парникови газове, сочи проучване на YouGov, проведено от името на екоактивисти.

От 10 050 респонденти в анкетата 63% споделят, че подкрепят идеята за забрана на превозните средства, използващи петролни горива, в Европа от следващото десетилетие, съобщава Automotive News Europe. 

Онлайн проучването обхваща жители на 15 големи европейски града, включително Лондон, Варшава и Будапеща, като средно 29% от респондентите се противопоставят на идеята за прекратяване на продажбите на бензинови и дизелови коли, докато 8% нямат мнение по въпроса.

Във всички градове мнозинството на подкрепящите забраната варира от 51% в Антверпен и Берлин до 77 на сто в Рим.

Базираната в Брюксел природозащитна организация „Транспорт и околна среда“ (T&E), която анкетира хората, настоява Европейската комисия (ЕК) да посочи крайна дата за целия ЕС относно продажбите на конвенционални автомобили в предложенията за политика в областта на климата, които трябва да бъдат представени през юни.

„Хората от градовете са най-силно изложени на токсичните нива на замърсяване на въздуха и искат забрана на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене“, посочва Юлия Полисканова от T&E.

Великобритания, която вече не е член на ЕС, ще забрани продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили и микробуси през 2030 г.

През септември ЕК заяви, че ще направи оценка на това "в кой момент двигателите с вътрешно горене ще трябва да напуснат пазара", за да се постигне целта на ЕС за намаляване на емисиите до 2030 г.

Тази година изпълнителният орган на ЕС ще предложи по-строги ограничения на емисиите за автомобилите, както и законодателство за разширяване на инфраструктурата за зареждане на електрически автомобили, въпреки че говорител от Брюксел заяви, че предложенията за по-чист транспорт ще бъдат "технологично неутрални".

Продажбите в ЕС на електрически и плъгин хибридни автомобили нараснаха почти трикратно до над 1 милион превозни средства през 2020 г., като делът им достига около 10 процента от общите продажби.

Миналия месец Австрия, Дания, Нидерландия, както и шест други държави призоваха ЕК да определи краен срок за постепенното прекратяване на продажбите на конвенционални автомобили в целия ЕС.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:01 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

17
rate up comment 3 rate down comment 1
zelka007
преди 3 години
хах ... ти немците какво очакваш да пишат . те и за дизеловите двигатели и бензиновите беха писали , ама други излезнаха нещата ... :))) ... я като имаш време виж тука анализ на анализа на института IFO дето си се лепнал за него ...https://***.carbonbrief.org/factcheck-how-electric-vehicles-help-to-tackle-climate-changeи като пишеш за отделяните газове , не е зле да се пише и за азотните окиси и оксиди , и за неизгорелият втечнен газ дето се отделя и натрупва и за саждите които всичките смрадливки издимяват ... :)))тва е старичко , дай нещо по-ново ... ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 2 rate down comment 4
Hahoto2
преди 3 години
Зелев, това е специален поздрав за теб и Аспарух https://***.youtube.com/watch?v=G8u6B1fm4QQ&ab_channel=StopTheseThings
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 2 rate down comment 4
Hahoto2
преди 3 години
зелени ц-ървули
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 4 rate down comment 3
Hahoto2
преди 3 години
Германският автомобилен клуб ADAC, отчитайки този аргумент, проведе друго изследване - с автомобили от един и същи клас: Голф с бензинов двигател, с дизелов двигател, с газова уредба, хибрид и електрически. Резултатът: най-екологично чист се оказал автомобилът, работещ с втечнен газ с 15% примес от биометан, а електромобилът е с по-лоши данни и от бензиновия, и от дизеловия. Според изчисленията на ADAC, електрическият автомобил постига по-малък въглероден отпечатък от бензиновия чак след 127 500 километра и 8 години експлоатация, а от дизеловия - след цели 219 000 километра и 16,5 години експлоатация. Пак там специални поздрави за всички зелени ***!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 2 rate down comment 4
Hahoto2
преди 3 години
Такова изследване е проведено от експерти на престижния германски институт ИФО, които са сравнили общия обем на парниковите газове, произвеждани през целия "живот" на един дизелов Мерцедес С 220d и на една електрическа Тесла модел 3.Добиването и обработката на литий, кобалт и манган, влагани в батериите на електромобилите, е изключително енергоемко. Авторите на изследването са установили, че при производството на една-единствена батерия, чийто живот е най-много 10 години, се отделят между 11 и 15 тона въглероден двуокис. Ако Теслата изминава по 15 000 километра годишно, това означава, че на километър тя ще изпуска по 73 до 98 грама CO2. Ако отчетем и факта, че електричеството, което потребява тази кола, се произвежда основно от централи на въглища, тогава изхвърляните в атмосферата отровни вещества скачат на 156 до 181 грама на километър пробег, посочват изследователите от ИФО. При дизеловия Мерцедес този показател е 112 грама на километър. https://***.dw.com/bg/%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%B0-%D0%B5-%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5/a-52291484
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 4 rate down comment 2
bgMan
преди 3 години
Аз пак искам да попитам след като подкрепата за забраната варира между 51% и 77% защо 97% от същите тези европейци продължават да си купуват автомобили с ДВГ?Ако подкрепата наистина е толкова голяма закупените нови автомобили с ДВГ в ЕС трябваше да са не повече от 49%.Затова продължавам да твърдя че подобни изводи и %-ти са чисто манипулативни и неверни. А уж ЕС се борел с дезинформацията и фалшивите новини!?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 6 rate down comment 0
Momchil_Matev
преди 3 години
Само още 1 нещо бих добавил - криминализиране на кражбите на катализатори, както и криминализиране на изкупуването им на вторични суровини.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 5 rate down comment 1
Dr. Vatnikov
преди 3 години
Айде пак крайности.То е ясно, че ДВГ няма бъдеще, но това ще се случи след няколко десетилетия.Все още нито имаме евтина технология, нито инфраструктура, ще има, но ще мине време.Аз бих започнал със много прозаични мерки, като:1. Стягане на контрола на пунктовете за ГТП.2. Всички коли с махнат катализатор и ДПФ филтър се спират от движение, докато се сложат обратно.3. На всички коли без ДПФ и катализатор им се слага як данък.4. Пускат се мобилни групи и като някой сигнализира за поредния пробит Камаз, димящ по улиците - му се слага зверска глоба.5. Забранява се горенето на въглища и *** в големите градове.6. Следене на и яки глоби за излизащи от строежите камиони, багери и тн. с кал по улиците.Дали няма да се подобри качеството на въздуха?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 6 rate down comment 2
viktor123
преди 3 години
Според мен веднага трябва да забранят дизелите, че те замърсяват повече от печката на бабата с въглищата! На бензиновите могат да им дадат 10г. още, но истината е в електрическите автомобили!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 4 rate down comment 3
bgMan
преди 3 години
Как по-точно я подкрепят?С измислени манипулативни пропагандни материали в медиите или по брой новозакупени EV?Като мине локдауна да тръгнат из българските кръчми вечер да направят едно проуване. Ще бъде доста по-обективно какво наистина искат европейците от подобни фалшиви стъкмистики.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още