IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Къде да купиш диаманти по време на блокада? WhatsApp е насреща

Компаниите за луксозни стоки променят стратегиите си, насочвайки се към все повече дигитални канали за комуникация със специалните си клиенти

15:06 | 18.04.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

След като през март Италия навлезе в третата си блокада заради коронавируса и затвори магазините си, базираният в Генуа производител на бижута Gismondi 1754 се насочва към чат услугата WhatsApp, за да продаде диамантен пръстен за 300 хил. евро на заможен швейцарски клиент.

Същевременно асистентите по продажбите в марката за луксозни якета Moncler организират доставките на гурме вечеря до домовете на клиенти, така че да могат да се насладят на изискана кухня, докато гледат чрез видео стрийминг показването на най-новата колекция на бранда.

Пандемията принуди компаниите за луксозни стоки да използват социални мрежи, видео и виртуални шоурумове, за да привличат заможните клиенти в Европа и да ги мотивират да продължат да пазаруват в момент, в който туристите, най-вече тези от Китай, отсъстват от пазара от повече от година, пише Ройтерс.

В понеделник търговците на дребно във Великобритания и в по-голяма част от Италия отново отвориха врати, но тези във Франция остават затворени, а в Германия са с ограничен достъп. В Берлин например искат отрицателен тест за Covid, за да те пуснат в повечето търговски обекти.

Старши директори от индустрията твърдят, че тази тенденция за продажби извън традиционната мрежа от магазини, която все пак не замества необходимостта от физически търговски обекти, ще се запази и в бъдеще.

„Научихме се, че можем да имаме високо ниво на обслужване и при малък физически контакт“, коментира лидерът на Moncler Ремо Руфини. „Продажбите от дистанция са новата граница между онлайн търговията и традиционния магазин“.

Анализатори твърдят, че блокадите и прекарването на повече време у дома означават, че заможните европейци имат пари, които да харчат, като се има предвид, че сега не посещават луксозни хотели или ресторанти със звезди Мишлен.

Дизайнерските марки пък искат да привлекат част от тези средства.

Висок клас брандове като Hermes, които преди бяха по-сдържани по отношение на онлайн търговията, сега напълно се отдават на продажби по интернет. Онлайн приходите на индустрията са се удвоили до близо 20% от продажбите за цялата минала година. Boston Consulting Group очаква този дял да се увеличи до 25% до 2023 г.

Поддържане на връзка

Луксозните марки инвестираха и в превръщането на своите асистенти от магазините в лични асистенти, които се грижат за важните клиенти, като им изпращат продукти у дома и се чуват с тях регулярно. Повечето брандове сега използват стрийминг, за да показват подуктите си в социалните мрежи и да разкриват специални продуктови видеа.

Преди пандемията Gismondi нямаше как да продаде струващия 300 хил. евро пръстен с 10-каратов диамант без да го покаже лично на клиента. „Говорех по телефона с дамата, която иска да го купи, и се оказа, че това е най-голямата ѝ мечта“, коментира главният изпълнителен директор на групата Масимо Гизмонди.

От този момент комуникацията с клиентката преминава в WhatsApp и видео разговори, за да се открие перфектният дизайн на пръстена, който да бъде изпратен до дома ѝ.

В допълнение към онлайн продажбите си, Louis Vuitton, собственост на LVMH, започна да „мести“ магазините си до прага на дома за своите клиенти в САЩ.

Кампанията „LV by Appoinment” по същество предлага на клиента нещо като магазин на колела, включващ персонализирана селекция от продукти – от кожени изделия до часовници и парфюми, за всеки, който избере услугата.

LVMH, първата компания, която обяви резултатите си за първото тримесечие, задава отпимистичен тон в индустрията. Приходите ѝ са се възстановили значително. Звеното за модни и кожени продукти е записало 52% ръст на приходите – двойно на очакваното от анализаторите. Приходите от продажби в Европа все още са на негативна територия, но 9-процентният спад представлява значително подобрения спрямо този от 24% за четвъртото тримесечие.

Луксозните марки се радват на силно възстановяване в Китай, откакто магазините там започнаха отново да отварят врати миналата пролет. Но Европа и Съединените щати откриват нови начини да запазят връзка с клиентите, а това им помогна да компенсират спада на продажбите през миналата година.

Анализатори твърдят, че подобряващите се продажби в тези два региона ще подкрепят приходите и през 2021 г. Продажбите в САЩ и Европа представляваха 60% от общите продажби за 2019 г., а до 2025 г. ще са под 50% според консултантската компания Bain.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:59 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още