Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Криптовалути

Отчетът на Tesla даде нов тласък на биткойна

По думите на Илон Мъск компанията е продала 10% от притежанията си в биткойни, за да демонстрира ликвидността на криптовалутата

1
 
0
 
6
zelka007 до: Quandt
преди 2 седмици
1
 
3
 
5
Quandt до: zelka007
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
Въпросът далеч не е в това кое е лесно и просто. Нямам критики относно автомобила Тесла, който ми е силно безразличен. Не е случайност, че Тесла е една от най-дебатираните акции, която предвизвиква обикновено крайни реакции. Освен, че мога да пиша горе-долу грамотно и съобразявайки пунктоацията, мога да правя анализ и на споменатите от теб кръстосани инвестиции. Гледам да избягвам онлайн спорове, но понеже си отворих една студена бира, а мнението ти не ми се струва адекватно, ще се опитам да те оборя.

1. Не, не е лесно и просто. Автомобилната индустрия в никакъв случай не е лесна и проста - говорим за капиталово-интензивна индустрия в силна корелация с икономическия цикъл, мощни профсъюзи и стратегически политически интерес. Ако има нещо, което издържа Тесла, това са именно субсидиите и различните схеми за подпомагане. Въпрос на друг тип дебат е дали това е устойчиво, тъй като зависи от политическата линия. В случай на Тесла - най-вече от тази в САЩ и Китай. Наскорошните събития в Китай показаха колко лесно и бързо комфортът може да се изпари. Така че предпочитам оценката на операциите на Тесла да се базира на адекватен анализ. Към днешна дата компанията продължава да НЕ Е рентабилна от основната си дейност - производство на автомобили. Ефектите от кредитите би трябвало да намалеят, заедно с увеличеното производство на стандратните автопроизводители. Биткойн е силно волатилен актив и след последните събития в Турция, както и призивите за регулиране, е възможно да има и ефект. Ако правилно помня, при метода на осчетоводяване на инвестицията на Тесла, при спад на пазарната стойност ще трябва да маркират загубата, но печалби се признават едва при реализация. Тоест не трябва да приемаме а приори, че т.н. девето тримесечие на печалба означава, че и десетото ще бъде на такава. Ако това беше лесно и просто, може би Тесла нямаше да бъде толкова много пъти на ръба на фалита (това е цитат от Мъск - последно 2019-та мисля, че призна за опит за разговор с Епъл за придобиване). Ако има нещо заради което Тесла да е все още жива, то това е търговският усет на Мъск, Туитър акаунта му и силата да презентира незавършени идеи като продукти(в някои случаи граничеща с измама - FSD например). Ако ми обясниш разумно на каква база това се оценява като най-голямата автомобилна компания ще бъда благодарен.

2. Не, не финансират лесно само заради кредитите. Финансират лесно, защото направиха няколко предлагания, с които набраха огромен ресурс, възползвайки се от динамиката на цената на акция. Kudos, добър тайминг и умно решение. 19-те милиарда долара наличности и еквиваленти са следствие от тези ходове. Но дали строят лесно? Бранденбург се бави, наскоро възникнаха допълнителни проблеми със строежа, като се входираха поредните жалби срещу компанията. Тесла има немалък проблем с това да се справи с локалните изисквания. Бранденбург ще се забави, а това е проблем от гледна точка на наратива за растеж. Между другото, адски много ме дразни терминът Гигафабрика - какво точно е гигата на фабриката в САЩ, която всъщност Тесла закупи като затворена фабрика на стар джойнт-венчър емжду Тойота и Дженеръл Мотърс? Съжалявам, но не разбирам с какво точно е ъпгрейдната. Може би с палатката, под която асемблираха М3 ли?

3. Има дълбоко неразбиране относно традиционните автопроизводители, които много Тесла ентусиасти обичат да адресират като legacy automakers. Опитът, който тези производители са натрупали през годините е безценен от гледна точка на ефективност при организацията на производствените процеси. Не е случайно, че Тесла имаше големи проблеми, защото Мъск импулсивно беше решил автомобилите да не ползват споделена платформа, чиито разходи за развитие да разложат върху максимален , а по думи на Мъск точно в момента на увеличение на производството Тесла е била пред фалит. Стандартнизацията, оптимизацията на разходите и правилното придвижване на веригата на доставки са основна предпоставка за ефективност. В този смисъл, не е случайно, че Тесла продължава да НЕ бъде рентабилна от автомобилното си производство. Основната цел е да се поддържа наратива, а единствената предпоставка затова е растеж на оборота и изкуствена рентабилност. В противен случай, цената на акция ще бъде hammered (цитирам Мъск). Автомобилното производство е Game of Pennies(пак по Мъск), което изисква внимателно и последнователно планиране. В тази връзка, традиционните производители имат изградената структура за да могат правилно да разпределят нормата на печалба между различните нейни центрове, внимателно поддържана мрежа от дилъри, с които част от споменатите рискове в точка 1 се трансферират към партньори за по-адектватно разпределение. Тесла НЕ прави това, тъй като не поддържа дилърска мрежа например. В тази връзка дори е имало и критики относно акцента върху метриката за брутен марж, при която традиционните производители обикновено изключват около 10%, която традиционно се реализира от дилърите. Така че като се правят сравнения, поне е хубаво базата да е уеднаквена, ако разбираш за какво говоря. Между другото, след последните натрупвания на инциденти, свързани с FSD и цялата тази абсурдна история за автопилот, е възможно да има и регулаторна реакция. Интересно е какъв би бил ефектът върху цената, ако нещо подобно се случи. Имал съм привилегията в професионалиния ми път, да съм наблюдавал процеси свързани с подобни проблеми в автомобилни компании и това е огромно предизвикателство. Дали Тесла има инфрактурктурата да се справи с нещо подобно е съмнително за мен.

В резюме искам да кажа, че Тесла е компанията, която може би най-дълго успява да язди вълната на еуфорията на капиталовите пазари и дългосрочния монетарен цикъл. Компанията продължава да има проблеми с фундаментите си и направиха много умно, че набраха толкова много капитал, с което имат ефективна защита при дори по-негативни сценарии. Компанията обаче продължава да се управлява като старт-ъп и все още не е стигнала до фазата, в която да се управлява като узряла корпоративна структура. Можеш ли да си представиш Тесла без Мъск? Най-вероятно не.

Хващаш ли тънкото? Сега хвани някой учебник по корпоративни финанси, да кажем този на Брайли и Майерс, прочети го, опитай да решиш задачите, прочети го пак и тогава се върни да говорим.
Хващаш ли тънкото?
3
 
2
 
4
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
браво бай Илоне, клати балъците че трябва пара за космоса! :):)
4
 
1
 
3
zelka007 до: Quandt
преди 2 седмици
ами и другите да правят и продават електрички , нали е лесно и про.сто ... ?! според мен му идват дюшиш тези кредити на мъск . едва ли са очаквали другите да не могат да произвеждат електрички масово , при условие че освободи всичките си базови патенти по колите ... и сега си финансира лесно новите гигафабрики . я вземи на ауди продажбите на електрички за миналата година и потърси оборота/печалбата от тях ... ауди 47000 e-tron , тесла 53000 model s/x ... само виж сметката досега каква е , и тук изключвам кръстосаните субсидии/инвестиции с vw , seat , skoda , porsche... :))) ... един от мениджърите на ауди разправяше : то клиента не го интересува това което не вижда ... :))) ... купуват лайфстайл ... фащаш ли тънкото . платформата е една и съща : порше , ауди , вагонетки , сеат , шкода ... сега им хвани кръстосаните инвестиции от отчетите ако можеш ... :)))
1
 
3
 
2
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
"По думите на Илон Мъск Tesla Inc. е продала 10% от притежанията си в биткойни, за да демонстрира ликвидността на криптовалутата като алтернатива на притежаването на пари в брой в баланса."

To eдин евреин така продава акции на ФБ вече бая време. Може би до момента в който ще се откачи от клона, без никой да разбере. Та и Мъска ми се струва, че прави същото - вдигна цената на биткойна и сега ще се изниже леко, но на печалба. Америка обича да следва "месии", Джобс умря, сега е ред на Мъск. До момента в който някой производител от големите марки направи читава ел.кола, със сходни параметри, но с приличен интериор.
0
 
5
 
1
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
Имаше няколко иронични отговора на Мъск, че оборотът на търовията с биткойн за последните 24 часа е около 60 млд долара или около три пъти този на Тесла. Не мисля, че има смисъл да се доказва ликвидност. А дали не беше удобен момент за да развържат инвестицията с цел да покажат по-висок краен резултат? Нетният приход при изключване на регулаторните кредити е загуба от 80 млн. Ако се изключи биткойн - 181 млн. долара загуба.

От известно време насам ми прави впечатление, че понякога хващате статии от ФТ, от които се черпи сериозно вдъхновение. Би било готино ако започнете да копирате и коментарите им за Тесла, които са доста по-критични от фенбой репортинга.
Ето няколко примера за по-обективно отразяване на темата.

https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2021-04-26/tesla-q1-earnings-leaned-hard-on-bitcoin-sales?sref=kOk687Pk

https://jalopnik.com/tesla-loses-a-lot-of-money-selling-cars-but-makes-it-a-1846768094