IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

YouTube раздава 100 млн. долара, за да популяризира своя конкурент на TikTok

Видео платформата обяви специален фонд, подкрепящ създателите на съдържание

12:04 | 12.05.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

YouTube обяви създаването на фонд за 100 млн. долара, който ще плаща на най-популярните създатели на съдържание в нейния нов конкурент на TikTok, наречен Shorts, пише CNBC.

„The Shorts Fund е само първата крачка от нашето пътуване към изграждането на дългосрочен модел за монетизиране на Shorts в YouTube”, посочва компанията в публикация в блога си. YouTube допълва, че фондът ще започне работа в следващите месеци.

Новините се появиха в момент, в който YouTube се опитва да увеличи броя на потребителите си и на създателите на съдържание за продукта си за кратки видеа, който е отговорът на компанията на TikTok, Snap и Reels на Instagram. YouTube е поредната компания, която ще използва специален фонд, с който да се опита да привлече инфлуенсъри в своята мобилна платформа.

В отчета си за първото тримесечие Alphabet, компанията майка на Google, заяви, че YouTube е генерирала 6,01 млрд. долара рекламни приходи през отчетния период. Това е с близо 50% повече на годишна база, след като година по-рано сумата беше 4 млрд. долара.

При същото представяне главният изпълнителен директор на Alphabet Сундар Пичай заяви, че Shorts вече има 6,5 млн. дневни гледания в глобален мащаб. Компанията отказва да даде по-актуална статистика за глобалната си база от потребители и тази в Съединените щати.

YouTube пусна Shorts за всичките си потребители в САЩ по-рано този месец, след като в началото на годината предостави бета версия.

Компанията твърди, че ще раздели 100-те млн. долара от фонда в през следващите месеци и през 2022 г.

Говорител на Google е отказал да разкрие колко могат да спечелят създателите на съдържание, нито метриките, които ще определят кой ще получи плащане. По думите му компанията ще даде повече информация в следващите месеци.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:11 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още