IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Трансформацията на телекомите

Нуждата от възвръщане на големите инвестиции в мрежите накара телекомите да се насочат в много и разнообразни области, твърди Никола Балов

12:14 | 01.06.21 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Трансформацията на телекомите

InvestorBG · Update подкаст епизод 30: Трансформацията на телекомите

От години мобилните оператори се трансформират в нещо повече от телекоми и навлизат в нови области. В България този процес е особено изявен през последните две години, а ясен пример за това е насочването на тези компании към финтех сектора. Това коментира в подкаста „Update” на Bloomberg TV Bulgaria технологичният блогър Никола Балов.

„От години наблюдаваме как мобилните оператори, както ги наричахме, добавят в портфолиото си най-различни услуги в най-различни посоки. Това е особено изявено в последните две години, поне в България. Но още отпреди това компаниите не искаха да се наричат просто мобилни оператори, най-малкото заради фискираните услуги, които ставаха все по-важни за тях“, посочва той.

По думите му трансформациите и ребрандиранията на операторите през този период са били и с цел „да се наложат в съзнанието на потребителите не като мобилен оператор, а като компания, която е доставчик на широк спектър от услуги“.

Умните градове, умните решения за дома и насочването към собствено видео съдържание са част от посоките, в които телекомите се развиват, коментира още Никола Балов.

Той смята, че навлизането на операторите в сектора на финтех услугите е създало притеснения на банките, защото телекомите са значително по-гъвкави и могат да вкарат повече иновации в „този сектор, който е много закостенял в традиционния си формат“.

„Това може да отключи и по-иновативни подходи и при банките“, смята Никола Балов.

Според него това разширяване на портфолиото от предложения се дължи на нуждата от възвръщане на големите инвестиции в мрежите, както и от факта, че операторите вече не генерират толкова големи приходи от телефонни разговори и мобилни данни.

„...Нормално е да се търси нов източник на приходи и тези услуги да преминават през мрежите на телекомите, които те така или иначе имат, но трябва да използват по-пълноценно“, допълва той.

Според Балов в момента по-голямата част от ресурсите на мобилните оператори са насочени към 5G мрежите, но след изграждането им, компаниите ще търсят начини да възвърнат тези огромни инвестици.

„Ще видим бум на 5G в различни сфери, различни бизнеси ще си послужат с предимствата, които 5G предлага“, прогнозира той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:39 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 3 rate down comment 3
nkavrakov1982
преди 2 години
Балов,операторите се ребрандират за да изчистят лош имидж или когато ги купи някои,но не и за да се налагат в съзнанието на потребителите като нещо различно .Когато ти плащат от операторите няма как да говориш истини ,а ще кажеш само хубавите неща.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 3
nkavrakov1982
преди 2 години
Балов ,операторите се ребрандират за да изчист
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 3
nkavrakov1982
преди 2 години
Балов ,операторите се ребрандират за да изчист
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още