IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Повече от двойно се забавя ръстът на продажбите на нови коли у нас

Причината е изключително волатилният април през 2020 г., когато на практика всичко бе замръзнало

11:14 | 17.06.21 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Bloomberg LP</p>

Снимка: Bloomberg LP

Докато през април тази година продажбите на нови автомобили в България нараснаха със 191,3% до 2400 превозни средства, то през май е отчетено повече от двукратно забавяне на темпа на увеличение и той пада до 76,5% и продадени 1989 нови коли, става ясно от публикуваните днес данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA).

Като цяло за първите пет месеца на годината обаче ръстът на годишна база е по-висок (26,6% до 9973 коли), отколкото бе за първите четири месеца, когато бе 18,3% до 7984 автомобила.



Пазарът на автомобили в Европейския съюз продължи да се възстановява. През май са били пласирани около 892 хил. превозни средства, което представлява увеличение с 53% на годишна база. Това означава, че растежът е спаднал значително под този през април, когато продажбите на автомобили се утроиха (218,6 на сто) спрямо повече от слабия април на предходната година.

След масовото спиране на производството и търговията с автомобили по време на първата вълна на пандемията през пролетта на 2020 г. бизнесът бавно започна да се възстановява. Въпреки възстановяването продажбите през май все още са доста под 1,2 милиона превозни средства, регистрирани в ЕС през същия месец на 2019 година.

От началото на годината продажбите на автомобили са се повишили с почти 30 процента до 4,3 милиона автомобила. Продажбите са нараснали най-силно в Италия (63%) и Франция (50%), следвани от Испания (40 на сто) и Германия (12,8 на сто). Във Великобритания, която вече не принадлежи към ЕС, продажбите се покачиха с 42 процента.

Всеки от четирите основни пазара отчете двуцифрен процент на нарастване от началото на тази година до момента: Италия (+62,8%), Франция (+50,1%), Испания (+40,0%) и Германия (+12,8%).

По брандове в Европа най-голям ръст отчита  VW с 94%, 61% е увеличението за Stellantis NV и 26% - за Renault SA. С 96% се увеличават продажбите за BMW AG, а с 49% - тези на Daimler AG.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:58 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
ПИЧ
преди 2 години
Батюфци и ти Бойчо (анализатор стана, не само текстописец и преводач) - сравнете 2021 г със 2019 г. (първите 5 месеца), пак по данни на ACEA. Така ще вкарате повече смисъл в анализа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още