IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Марката Volkswagen записа над 200% ръст на оперативната печалба

Продажбите на превозни средства нарастват с 36,9% до 1,552 млн. броя, докато доставките се увеличават с 22,9% до 2,703 млн. броя за първото полугодие

18:09 | 30.07.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Германската автомобилна марка Volkswagen, част от едноименната група, отчита 22,9-процентен ръст при доставките за първото полугодие до 2,703 млн. броя спрямо 2,2 млн. броя година по-рано, става ясно от публикация на сайта на компанията.

Продажбите на превозни средства нарастват с 36,9% до 1,552 млн. броя от 1,134 млн. броя за същия период на 2020 г. Приходите от продажби отчитат ръст от 42,4% до 40,69 млрд. евро спрямо 28,580 млрд. евро година преди това.

Оперативната печалба на VW нараства с 218,9% до 1,773 млрд. евро спрямо загубата от 1,491 млрд. евро през първото полугодие на 2020 г.

Нетният паричен поток се връща на положителна територия от 800 млн. евро.

VW1 VW1

Китай остава най-силният пазар за марката с ръст на продажбите от 14,1% до 1,331 млн. броя, следван от Западна Европа (616,7 хил. броя), Северна Америка (289,9 хил.) и Южна Америка (207,7 хил.).

Глобалните доставки на автомобили на компанията нарастват на годишна база с 22,9% до 2,703 млн. броя от 2,198 млн. броя преди това.

Марката развива бизнес на повече от 15 пазара по света, като разполага с производствени съоръжение в 13 страни. През 2020 г. компанията успя да произведе 5,3 млн. превозни средства, като сред най-продаваните ѝ модели изпъкват Golf, Tiguan, Jetta и Passat, както и изцяло електрическите ID.3 и ID.4.

VW2 VW2

В компанията работят повече от 184 хил. души в глобален план.

VW дължи силното си представяне през първите шест месеца на годината на доброто управление на кризата с чиповете и фокуса върху стратегията за електрифициране на продуктовата гама.  Въпреки пандемията и свързаните с нея нарушения по веригите на доставка VW успява да достави 2,7 млн. превозни средства – с 500 хил. повече спрямо същия период на 2020 г.

Пазарният дял на марката също нараства във всички региони.

„Успяхме допълнително да редуцираме фиксираните разходи. Строгото ограничаване на разходите се отразява върху ръста при производството и продажбите и стимулира нашите финансови резултати“, посочва финансовият директор на VW Алекзандър Зайц.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:57 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още