IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Байдън поля със студен душ японските автомобилни концерни

На срещата в четвъртък в Белия дом изпъкна липсата на основния играч в глобалната автомобилна електрификация - Tesla

11:22 | 06.08.21 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Президентът на САЩ Джо Байдън. <em>Снимка:&nbsp;Al Drago/Bloomberg</em></p>

Президентът на САЩ Джо Байдън. Снимка: Al Drago/Bloomberg

Президентът на САЩ Джо Байдън обяви от Белия дом в четвъртък целта за 50-процентов дял на електрическите превозни средства от общите продажби на нови коли в страната до 2030 г., поливайки със студена вода производителите на хибриди, пише Nikkei Asia Review.

Заповедта на президента обхваща леките и лекотоварни автомобили, задвижвани чрез батерии или водородни горивни клетки, както и плъгин хибридите. Но никъде не се споменават обикновените хибриди, които не могат да бъдат презареждани, което представлява предизвикателство за производители като Toyota Motor Corp. и Honda Motor Co. 

Ръководителите на Ford Motor, General Motors и Stellantis, известни с общото название „Детройтското трио“, бяха поканени в Белия дом, за да подкрепят плана на администрацията на Байдън. Те обещаха, че чистите електромобили, водородните коли и плъгин хибридите ще представляват между 40% до 50% от общите им продажби на нови автомобили в САЩ до 2030 г.

Но това може да бъде постигнато само с подкрепата на правителството, „включително чрез стимули за покупки, всеобхватна мрежа от зарядни станции с достатъчна енергийна плътност за покриване на търсенето на милионите превозни средства, които тези цели предвиждат, инвестиции в научноизследователска и развойна дейност и стимули за разширяване на производството и доставката на електрически превозни средства в САЩ “, се казва в съвместното изявление на компаниите.

Toyota наскоро си постави цели, които запазват присъствието на обикновените хибриди в общия микс при продажбите. Концернът обеща през май 15% от продажбите му в Америка да представляват електрически превозни средства и автомобили с горивни клетки до 2030 г., като в същото време се ангажира да осигури 70-процентен дял на електрифицирани превозни средства от всички продажби, включително плъгин и традиционни хибриди.

Чуждестранните производители на автомобили не бяха представени на събитието в Белия дом. Нито пък американският автомобилен производител Tesla, който продава повече електромобили на американския пазар, отколкото всеки друг концерн. Работниците на присъстващите производители бяха представени от Съюза на обединените автомобилни работници, който подкрепи плана на Байдън.

„Изглежда странно, че Tesla не е поканена“, написа в Twitter главният изпълнителен директор на лидера в сегмента на електромобилите Илон Мъск.

Байдън посочи в четвъртък, че трябва да бъдат осигурени допълнителни финансови стимули за закупуване на електрически превозни средства, сглобени в САЩ от местни синдикални работници. „Имаме нужда от автомобилни производители и други компании, за да продължим да инвестираме в Америка", изтъкна той.

Tesla разчита повече на Китай за производството си през последната година, като през юли обяви, че нейната гигафабрика в Шанхай е заменила съоръжението във Фримонт, Калифорния, като основен център за износ на превозни средства.

В допълнение към целта от 50-процентен дял на електромобилите, изпълнителната заповед на Байдън също така очертава като необходимост разработването на нови национални стандарти за емисиите, които се основават на споразумение от епохата на бившия президент Доналд Тръмп между Калифорния и Ford, Honda, Volkswagen, BMW и Volvo Cars.

През последните години САЩ изостават в налагането на електромобилите, като едва 2% от новите автомобили в момента са изцяло електрически.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:19 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

2
rate up comment 3 rate down comment 3
mrynmryn
преди 2 години
Според мен пък точно те са на правилния път, защото им е ясно, че 2030-та нищо особено няма да се промени.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 2
zelka007
преди 2 години
японците изпуснаха момента с батериите за автомобили ... заложиха на оптимизиране на двигателите , а не на смяна на технологията ... мдааа ... стратегическа грешка , но ще наваксат . имат традиции в копирането на технологии , и не само ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още