IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Две трети от българите са взели средно повече от 1 кредит през 2021 г.

38% от хората ползват заем, за да покрият домакински разходи, показва проучване

17:01 | 22.11.21 г. 2
<p>
	<em>Снимка: БГНЕС</em></p>

Снимка: БГНЕС

67% от българите са взели средно повече от 1 кредит през 2021 г., а 46% от хората са кандидатствали за заем онлайн през 2021 г. Това показват данни от онлайн проучване на кредитния пазар, подготвено от маркетингова агенция и финансирано от компанията за небанкови потребителски кредити "Кеш Кредит".

Според изследването тегленето на кредити през интернет продължава да е по-предпочитаният подход, а през 2021 г. предпочитаният размер на кредит е 1000 лв. с период на връщане 6 месеца. Най-чести причини за тегленето му са: домакински консумативи (38%), ремонтни дейности у дома (30%), разходи по колата (14%) и медицински разходи (12%).

Макар 72% от хората да предвиждат да намалят разходите си, ако има следващо затваряне, често се появяват разноски, които трудно могат да бъдат избегнати и изброените по-горе са именно такива, коментират от кредитната компания.

Данните показват още, че 48% от българите обръщат най-голямо внимание на условията по кредита, когато настъпи моментът да избират фирмата, на която да се доверят. Те се интересуват и правят сравнения къде условията са най-изгодни спрямо техния финансов профил и на база на това формират избора си. 

За 30% от потребителите водещ фактор са промоциите, а 29% се влияят от разпознаваемостта на компанията. Над половината от участниците в проучването биха взели кредит от същата кредитна институция, на която са се доверили и предходния път, което обаче не е сигурна индикация за лоялност. Причината е по-скоро предпазливостта и съмненията им, че друга компания може да предложи кредит със „скрити такси“, което неизбежно увеличава рисковете.

Изводът от проучването е, че за 37% от българите основната причина да сменят компанията, на която първоначално са се доверили, са по-добрите лихвени такси. 23% от потребителите ще предпочетат конкурентна компания, ако намерят по-добри условия по кредита, а 21% биха били отблъснати от лошо обслужване и некоректно отношение на служителите.

Проучването сочи още, че 2/3 от анкетираните предпочитат да изплатят кредита си на равни месечни вноски, което индикира търсенето от клиента на сигурност и предвидимост. Любопитен факт е, че в сравнение с преходни години сега се наблюдава леко повишаване на интереса към стандартното офис обслужване при взимане на кредит. 33% от хората искат да имат реален контакт със служител на компанията, което се обяснява от чисто човешкото усещане за по-голямо доверие и прозрачност, които клиентът търси по време на пандемия, обясняват от "Кеш Кредит".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:47 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 5
zelka007
преди 2 години
хммм ... малко пресилено ми се видя 2/3 от българите да са взели кредит от началото на годината ... погледнах в статистиката на БНБ , там се водят в графа - Домакинства и НТООД - 2,748,594 броя кредита - 28,094,285хил.лв обща сума на кредити - ... но това са всичките кредити по принцип ... та вероятно иде реч , че 2/3 от взелиТЕ кредит имат и други кредити ... въобще инфото не е на общо основание , а само за взелиТЕ ... и като цяло кредитите намаляват всяко тримесечие от година и нещо като зазяпах назад ... сиреч , който е затънал продължава да пропада ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 3
barbaron
преди 2 години
Вьв Франция лихвата беше 0.5%, сега е 0.75%, за 10 000 евро за 12 месеца.Каква е в Бьлгария?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още