IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какво прави Hyundai по-устойчив на кризата с чиповете от конкуренцията?

Южнокорейският концерн ще запази своя пазарен дял в Германия, уверен е ръководителят на бизнеса на Hyundai в страната Юрген Келер

09:21 | 25.12.21 г. 2
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Автомобилните производители трябва едновременно да се борят с глобалния недостиг на полупроводници и с осигуряването на поскъпващи суровини и компоненти, докато производствените им графици се удължават понякога с месеци. Но, макар тези проблеми да обхващат глобалната индустрия, един концерн успява да се справи с кризата по-добре от останалите. Южнокорейската марка Hyundai е победителят в тази борба. Концернът може да се похвали с пазарен дял от четири процента в Германия през последната година, надминавайки конкуренти като Peugeot, Renault или Toyota, пише Automotivwoche. 

Ръководителят на германския бизнес на Hyundai Юрген Келер е уверен, че компанията ще запази тази позиция и в бъдеще. „Убеден съм, че нашият пазарен дял не е моментно явление“, заяви той пред Frankfurter Allgemeine Zeitung. Hyundai винаги е била компания, която се е разраствала и след това е запазвала пазарния си дял по време на криза, изтъква Келер. „Не виждам причина да не защитим настоящата си позиция“, смята още той.

Hyundai се сблъсква с по-малко проблеми относно полупроводниците от другите производители на автомобили. „Фактът, че можем да доставяме, се доказва от нарастващия ни пазарен дял“, изтъква Келер.

Въпреки това концернът понася съответните щети от глобалния недостиг. Понастоящем не всяка версия на продаваните от Hyundai модели е налична и клиентите понякога трябва да почакат от четири до шест месеца. "Но ние все още сме в много по-добра позиция от повечето наши конкуренти“, подчертава Келер.

Друга причина за успеха на компанията, според Келер, е фактът, че две трети от продадените автомобили на Hyundai предлагат алтернативно задвижване. Производителят печели много от федералния бонус до 9 000 евро при покупка на превозно средство с алтернативно задвижване.

„Фактът, че новото правителство обяви, че ще продължи с бонусната програма до края на 2022 г. представлява добър сигнал“, коментира Келер пред FAZ. „Това, от което обаче се нуждаем спешно, е дългосрочно планиране“, добавя той. Според него постепенното намаляване на бонуса с всяка година след 2022 г. ще доведе до спад в търсенето на електромобили. „Никой не иска подобно нещо“, посочва още Келер.

Той апелира към политиците в Германия относно разширяването на зарядната инфраструктура.

„Индустрията прави каквото трябва, сега държавата има задачата да осигури необходимата инфраструктура“, изтъква Келер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:26 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 5 rate down comment 1
bgMan
преди 2 години
Какво прави Hyundai по-устойчив на кризата с чиповете от конкуренцията? Отговорът е Samsung и подкрепата на корейското правителство.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 0
bgMan
преди 2 години
Какво прави Hyundai по-устойчив на кризата с чиповете от конкуренцията? Отговорът е Samsung и подкрепата на корейското правителство.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още