IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nio представи електрически седан, който ще се конкурира с Model 3 на Tesla

Базовият вариант е проектиран да измине 550 километра с едно зареждане

22:03 | 22.12.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Китайският производител на електрически автомобили Nio Inc. представи своя втори седан, който ще се конкурира с популярния Model 3 на Tesla Inc. Изцяло електрическият ET5 беше представен от основателя и главен изпълнителен директор на Nio Уилям Ли на събитието Nio Day в Суджоу. 

С начална цена от 328 000 юана (51 450 долара) без да се включват държавните субсидии в КИтай и 258 000 юана (40 463 долара) с батерия под наем, базовият вариант е проектиран да измине 550 километра с едно зареждане. Цената след субсидиране за базово ниво Tesla Model 3 в Китай е 255 652 юана (40 095 долара), съобщава Ройтерс.

ET5 ще бъде пуснат в продажба през септември. Неговото лансиране следва това на първия и по-скъп електрически седан на Nio ET7– който Ли вижда като съперник на Model S на Tesla – и където доставките трябва да започнат през март. Очаква се Nio също така да представи още едно електрическо превозно средство през 2022 г.

„ET5 е ключов продукт за нас, тъй като Nio отдавна се фокусира върху SUV-овете“,  изтъква Ли в интервю за Bloomberg.

Nio в представи и пътна карта на своята стратегия за международна експанзия след дебюта си в Норвегия по-рано тази година. Базираната в Шанхай компания обяви планове да навлезе в Германия, Нидерландия, Дания и Швеция през 2022 г. и да достигне до 25 държави към 2025 г. Концернът също така търси достъп до пазара на САЩ.

Nio влезе в стратегическо партньорство с Royal Dutch Shell за съвместно изграждане на инфраструктура за смяна на батерии, презареждане и съхранение на енергия в Китай, Европа и САЩ, споделя още Ли.

Той също така похвали решимостта на традиционните автомобилни производители като Volkswagen AG да се насочат към електрическата мобилност.

„Тяхната марка, инженеринг, верига на доставка и търговски мрежи са ценни активи и колкото по-рано вземат решение да произвеждат електрифицирани и интелигентни продукти, толкова по-добре ще бъде“, подчертава Ли.

Nio успя да достави 10 878 автомобила през ноември и общо 80 940 броя през първите 11 месеца на тази година.

Nio разширява продуктовата си гама от SUV модели до компактни автомобили, за да привлече повече клиенти на пазара на електромобили в Китай, където се очаква продажбите да нараснат с 47% до 5 милиона броя през следващата година, според Китайската асоциация на автомобилните производители.

В края на миналия месец компанията отрече новината, че планира да изгради фабрика в Европа, тъй като се стреми да увеличи продажбите си в региона отвъд Норвегия. В изявление пред Automotive News Europe, автомобилният производител посочи, че в момента не планира производствена площадка в там.

Nio изгражда четири станции за смяна на батерии около норвежката столица Осло, които трябва да са готови през тази година, като още 12 обекта са планирани в други градове през следващата година. Смяната на батерията се извършва за три минути като по-бърза алтернатива на зареждането.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:14 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още