IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Първата копка на завода на Next.e.Go в Ловеч ще е през март 2022 г.

Около завода ще бъде новата индустриална зона „Балкан“, съобщават от Община Ловеч

16:39 | 23.12.21 г. 3
<p>
	<em>Снимка: Investor.bg</em></p>

Снимка: Investor.bg

Първата копка на завода на производителя на електрически автомобили Next.e.Go в Ловеч ще се състои през март 2022 г. Това е станало ясно на експертен съвет в Община Ловеч във връзка с инвестицията, съобщават от пресслужбата на местната администрация.

На срещата са присъствали кметът на Община Ловеч Корнелия Маринова, зам.-кметът Венцислав Христов, Ивайло Стоянов, изпълнителен директор на „Балкан“ АД, арх. Минчо Петков, главен архитект на общината, арх. Любомир Станиславов, председателят на “Аутомотив клъстер България” и един от двамата изпълнителни директори на компанията, допълва се в съобщението.

Предприятието ще се строи на терена на бившия завод „Балкан“ в Ловеч. Там ще има и фотоволтаична централа, подстанция, автомивка, тестова писта, паркинг за новите автомобили, нови вътрешни пътища с четири ленти, четири входа.

Реално около завода ще бъде новата индустриална зона „Балкан“, допълва се в съобщението на местната администрация в Ловеч.

Подробният устройствен план ще се съгласува след празниците, коментира главният архитект на Община Ловеч.

Надявам се договорът за строителство да бъде първият документ, който ще подпиша през новата година, посочва и кметът на Ловеч Корнелия Маринова.

Според презентация на арх. Любомир Станиславов Next.e.Gо съществува от 2015 г., а догодина ще проведе първично публично предлагане на акции в САЩ. Електромобилите ѝ са с алуминиева конструкция с 50-годишна гаранция, мощни батерии и електромотор на Bosch с 20-годишна гаранция, който при повреда направо се сменя.

Инвестицията на Next.e.Go в България беше обявена през лятото. Компанията възнамерява да вложи 140 млн. евро, като разкрие 1000 работни места.

Меморандум за осъществяване на инвестицията предвижда изплащане на 34 млн. евро субсидии при достигане на определени цели – излизането на първия автомобил от предприятието, при 10 хил. произведени и продадени автомобила и при 20 хил. автомобила.

Софтуерът за електромобилите ще се прави от българското подразделение на Bosch, а кабелите – от японската Yazaki в Ямбол. Цялата алуминиева конструкция ще бъде произведена в България от фирмата „Етем“.

Предприятието в България е второто на компанията в Европа, като първото е в Германия.

Компанията e.Go Mobile беше на ръба на фалита, но намери стратегически инвеститор – нидерландската финансова компания ND Industrial Investments B.V., като стана Next.e.Go. Плановете за 2021 г. са за продажба на 1000 автомобила. Досега дружеството е произвело 800 коли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:03 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 5 rate down comment 0
zelka007
преди 2 години
това е проект на bosch ... не е някой който не знае какво да прави , все пак е производител на части за автомобили номер 1 в света ... нито yazaki , нито etem са случайни имена в автомобилостроенето ... за да обявяват това , значи в момента са заявени дори матриците и са поръчани материалите за това което ще произвеждат за e.GO ... лично сегашният премиер се е ангажирал ... :))) ... а това за изтеглените автомобили не е приятно но се случва . в случаят е за подмяна на недобре фиксирани кабели за ръчната спирачка и подмяна на фиксиращият механизъм на предния капак . катастрофа не е възниквала от това , но са го открили като проблем и връщат за сервизна акция всички ... тойота миналата година върна в сервизите за подмяна на дефектна горивна помпа 3млн автомобила ... :))) ... много негативно , коледа е , дайте по-позитивно ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 4
redcretin
преди 2 години
Ихааа, 50 годишна гаранция, 20 годишна гаранция - а в реалността 500 произведени до фалита, след това изтеглени заради дефекти ;)Изобщо няма да видим тоя таралясник да излиза на собствен ход от завода.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 3
zelka007
преди 2 години
добра новина ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още