IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Richemont и Burberry подсказват, че пазарът на луксозни стоки отново расте

Burberry все още не е достигнала резултатите си за 2019 г., но в момента е в преходен период

14:22 | 19.01.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Компанията за луксозни стоки Richemont записа най-бързия ръст на приходите си от продажби за празничния период от поне десетилетие, а модната група Burberry прогнозира 35% увеличение на печалбата за тази година – поредни сигнали, че пазарът на луксозни стоки отново се представя добре, пише Bloomberg.

По думите на Richemont приходите ѝ са нараснали с 32% при постоянни валути през последното тримесечие на годишна база, изпреварвайки нивата преди пандемията, тъй като потребителите са се насочили към бижута Cartier и модни продукти на Chloe. Burberry има да измине още път до възстановяването до нивата от 2019 г., но твърди, че ръстът на приходите ѝ от продажби се е ускорил, след като британската компания е продала повече продукти без отстъпка.

Търсенето на бижута, часовници и модни стоки се възстановява, докато броят на ваксинираните по света се увеличава, а хората се социализират и пътуват повече. Вчера Prada обяви, че приходите ѝ от продажби са преминали над нивата, които беше достигнала преди коронавирусната пандемия.

Цената на акциите на Richemont нарасна с близо 5,8%, а тази на Burberry – с 5%, след новините.

Звеното за бижута се оказа най-добре представилата се част от бизнеса на Richemont, въпреки че продажбите на модни продукти, аксесоари и кожени стоки също се подобряват. Това е знак, че усилията за преструктуриране на бизнеса набират сили при марки като Chloe и Montblanc.

Въпреки че приходите от продажби на швейцарската компания в Азиатско-Тихоокеанския регион надминаха прогнозите, инвеститорите може да се изненадат, че увеличението в Китай е едва 7% през тримесечието на годишна база. Приходите на този пазар скочиха с 80% през същия период година по-рано.

Китай беше първият пазар, на който индустрията за луксозни стоки се възстанови, така че това е по-скоро ефект, свързан с периода. Въпреки това скорошните блокади в страната, докато тя изпълнява стратегията си за нулев Covid, ще натежат над потреблението там.

Преходен период

Сравнимите приходи от продажби в магазините на Burberry са се увеличили със 7% през тритe месеца до Коледа на годишна база, което се оказа над прогнозите на анализаторите. Част от дрехите и кожените стоки са се представили добре, а марката твърди, че привлича по-млади потребители. Британската компания е в преходен период, а новият ѝ главен изпълнителен директор Джонатан Акройд ще поеме ръководството на 1 април.

Предшественикът му Марко Гобети искаше да направи Burberry по-премиум бранд като намали с три четвърти дистрибуцията, както и намаленията на продукти, за да предлага чантите Olympia и карираните шалове без отстъпки. Тези продажби са продължили да растат с двуцифрен процент спрямо две години по-рано.

Burberry твърди, че сравнимите ѝ продажби в Азиатско-Тихоокеанския регион са останали без изменение през периода спрямо 2019 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:43 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още