IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Фандъкова: Има опасност от разреждане на линиите на градския транспорт

Част от приходите от "синя" и "зелена" зона в София се насочват в подкрепа на градския транспорт

11:37 | 29.01.22 г. 13
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Благой Кирилов/БГНЕС</em></p>

Снимка: Благой Кирилов/БГНЕС

Съществува реална опасност линиите на градския транспорт в София да бъдат разредени, ако не бъде получена подкрепа от държавата, коментира в ефира на Нова телевизия столичния кмет Йорданка Фандъкова, предава БГНЕС.

“Кризата е много сериозна и тя засяга всички. Високите сметки за газ и ток се отразяват на всички сектори. Общините предоставяме над 80 процента от обществените услуги в страната. Всички сектори – градски транспорт, детски градини, училища.. всички те страдат”, посочва тя.

По думите на Фандъкова до този момент Столична община успява да отговори на нуждите на всички сфери.

„Средно около 30 процента намаляха приходите в „Метрополитен”, което означава и спад на приходите. Повишаване на цената на билетчето не е решение, то ще доведе до допълнителен отлив на пътници. Но има реална опасност от разреждането на линиите, ако не получим подкрепа от държавата”, твърди тя, допълвайки, че на среща в Министерството на финансите е получена подкрепа, така че транспортът да бъде подпомогнат поне частично.

Прави се всичко възможно да не се стигне до спиране на тока в подлезите и до въвеждането на режим за уличното осветление, посочва Фандъкова. Тя е категорична, че в момента няма опасност за функционирането на общинските болници. Столичният кмет твърди, че общината дофинансира всички услуги, като компенсира почти всички сектори. Предвиждат се около 10 млн. лева за дофинансиране на болниците тази година, като се водят активни разговори с Министерството на финансите по въпроса и се очакват решения.

В Столичния общински съвет пък предстоят разговори относно цената на репатрирането на автомобили и налагането на глоби.

„Възможно е да има определено повишение в частта за така наречените „паяци”, но това не стои на дневен ред. Част от приходите от „синя” и „зелена зона” се насочват към подкрепа на градския транспорт, защото той не може да се самоиздържа”, коментира Фандъкова.

Според нея в момента няма опасност живеещите в София да останат на студено заради огромните задължения на „Топлофикация“.

Във връзка с пандемията и наложените заради нея ограничения Фандъкова подчертава, че проверки се извършват от РЗИ, защото спазването на заповедите на здравните власти е в техните пълномощия. Със заповед на РЗИ пък е увеличен броят на леглата за бременни и малки деца с Covid-19. Около една трета от интензивните легла в София са свободни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:21 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

13
rate up comment 2 rate down comment 1
ing5rov
преди 2 години
баси тъппунгера си ... и за тролл не ставаш ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 2 rate down comment 5
Dr. Vatnikov
преди 2 години
Го.вна си ручал само ти. И продължаваш. А по темата явно ай кюто е толкова ниско, че дори и нв разбираш какво ти се говори.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 8 rate down comment 1
Mavi Goz
преди 2 години
Мноо ми е интересно, като вкараш Фандъкова у кауша, как точно ще решиш проблема с цените на енергията, които са факт в цял свят, благодарение на 20-годишните усилия на една зеленяшка клика, докарала нещата до антиикономическа истерия, подкрепена от достатъчна на брой празноглава популация... ? Щото проблемите с цената на енергията в публичния сектор е само началото на нещо, което вече не намрисва, а см ърди на тотална катастрофа...?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 8 rate down comment 1
Mavi Goz
преди 2 години
Браво! Точно това е начинът! Държавата, строила ТЕЦ и АЕЦ, които да да захранва със добивани в България ресурси (ДА, България с едни от най-богатите в Европа залежи на уран), да произвежда евтина енергия, да търгува изгодно и да преразпределя доходите по социално справедлив начин, или - както беше по соца. Само един въпрос трещи в пространството: ОТИ РУЧАХТЕ ГО ВНАТА 30 години ти и целата ви пасмина...? ;) :lol:
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 9 rate down comment 0
petrg5s
преди 2 години
Еми щото са много прости.И сега ще фалират половината бизнес като тръгне лавината.И магистрали спряха и всичко.Тотален дизастър.Единствено се подържат с огромните заеми който теглим в момента
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 5 rate down comment 1
Стоян Петров
преди 2 години
Не обвинявам никого. Така както се опитвам да съм обективен, вероятно ще започна да се чудя какво да направя ако общината ми предложи автомобил с водач, например. В края на краищата, субсидиите са път за никъде а те постепенно започват да предопределят животът на индивида. Правят го зависим и несамостоен, но вероятно това е и целта.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 5 rate down comment 3
Dr. Vatnikov
преди 2 години
Вместо да се дрънкате за глупости, да зададем важния въпрос: България е нетен износител на електроенергия, около 30% от енергията се изнася. Въглищата за ТЕЦ са си наши. АЕЦа също, ВЕЦ също. Не знам колко газ се ползва за производство на ток и дали изобщо се използва. Тоест - енергопроизводителите, които в огромната си част са държавни, са на огромни свръхпечалби при същата себестойност, както и преди кризата. Е какъв е проблема тези свръхпечалби да се насочат обратно в икономиката и дори да не разберем, че цената на тока се е променила?! А за печалбата от износа даже не говоря, там е огромен бонус за бюджета.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 6 rate down comment 0
abdul
преди 2 години
софия си има метро, провинцията - бдж.къв е проблема?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 3
Един Българин
преди 2 години
Братле, дай да правим разграничаване между самоковската учительница и жителите на града. Ние НЕ я избрахме, а ни я ИЗБРАХА! Това че тя краде не е новина , а и като се има в предвид от коя партия е това им е в кръвта.Всичките приходи от паркиране трябва да са на цемтъра за градска мобилност вкл. и градския транспорт. Аз такъв рядко ползвам защото е изключително неудобен в северните квартали (без Надежда). Колкото до строежа на метрото не можеш да кажеш кой на кого го е строил, защото по тази логика ние ще строим тунела под Шипка. Едно е сигурно Фандъкова трябва да не излезне от затвора и за завода за горене на отпадъци в центъра на София, но това не ви интересува вас, нали?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 7 rate down comment 0
petrg5s
преди 2 години
Продължаваме промяната другари ! До пълно затъмнение и хиперинфлация !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още