IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кои са най-гледаните видео стрийминг услуги в България?

2022 г. ще донесе нови предизвикателства за играчите с оглед навлизането на Disney+

21:40 | 10.02.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Chona Kasinger/Bloomberg</em></p>

Снимка: Chona Kasinger/Bloomberg

Netflix е водещата видео стрийминг платформа в България с 31% пазарен дял за четвъртото тримесечие на 2021 г., сочат данни на JustWatch, базирани на потреблението в платформата на компанията. Американският стрийминг гигант продължава да е лидер и в глобален мащаб, не само в България.

Втората по пазарен дял услуга у нас е HBO GO със своите 16%. Но компанията планира големи промени, които могат да ѝ помогнат да разрасне още присъствието си в страната. Съвсем скоро – на 8 март HBO GO ще се трансформира в HBO Max и българските ѝ зрители ще имат достъп до много по-богат каталог от съдържание, включително и до оригиналните продукции на компанията.

По-рано днес пък Sony Pictures Television и компанията майка на HBO – WarnerMedia, обявиха, че продължават споразумението си за разпространение на съдържание в Централна и Източна Европа. Това означава, че предстоящите игрални филми на Sony Pictures Entertainment ще се предлагат и в HBO Max у нас. 

Стрийминг Стрийминг

Трета в България, с 15% пазарен дял, е услугата на Amazon – Prime Video. В западните държави Amazon я предлага като част от абонаментния си план Prime, който включва няколко услуги, включително и по-бързи доставки. Американският интернет гигант обаче няма подобно присъствие у нас, но видео стрийминг услугата ѝ може да бъде използвана срещу заплащането на абонамент.

Apple TV+, предложението на американската технологична компания Apple, е четвърта с 10% дял, последвана от MUBI с 6%. Останалите 22% от пазара си поделят други услуги.

Стрийминг Стрийминг

Данните за развитието на пазарните дялове от 1 януари до 31 декември 2021 г. на JustWatch показват, че Netflix не е преживяла огромни колебания в рамките на годината. Същевременно при всички услуги се наблюдава познатата в индустрията сезонност, свързана с факта, че потребителите ползват много повече видео стрийминг услуги през студените месеци, а лятото този тип развлечение остава на заден план, за сметка на прекарването на повече време навън. Най-значително развитие в пазарния дял за 2021 г. показва MUBI, както и HBO GO, чийто пазарен дял е достигнал връх през септември.

През тази година обаче пейзажът може да се промени, не само защото HBO Max ще навлезе най-сетне у нас, а и защото доминацията на големите играчи в индустрията у нас може да бъде оспорена от навлизането на нов играч. През лятото очакваме на българския пазар да се появи и услугата Disney+ на гиганта Walt Disney, която също прави експанзия в редица държави.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:39 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още