IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Експерт: Когато е интегриран, общественият транспорт е алтернатива на автомобилите

Влагат се огромни инвестиции в малки превозни средства в електрическия транспорт, но те не са ефективни, посочи Цанко Симеонов

18:10 | 04.03.22 г. 3
<p>
	<em font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">Снимка: David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Покачващите се цени на горивата правят услугата обществен транспорт все по-атрактивна и трябва да бъде създадена адекватна схема, която не да намалява мобилността на хората, а да създаде алтернатива на автомобилите в лицето на обществения транспорт. Това каза инж. Цанко Симеонов от сдружение „Градски транспорт и инфраструктура” в интервю за рубриката „Made in green” на предаването „В развитие” на Bloomberg TV Bulgaria.

Той обаче съветва преди всичко да се направи адекватна транспортна схема.

„Това е крайно необходимо, защото наблюдаваме как се обслужват линии и направления, които са били актуални в края на 80-те години. Ние нямаме съвременна, интегрирана схема за обслужване на населението“, смята Симеонов и настоява различните видове обществен транспорт да си взаимодействат на практика.

Според него има такива примери – как метрото се противопоставя на наземния транспорт в София, как тролейбусите в Бургас се противопоставят на електробусите.

„А на практика всяка една от тези технологии не би имала никакво значение и няма никакво значение, ако цялостното ниво на обслужване на системата не води до някакъв смисъл за хората“, коментира той и потвърди, че когато системите се противопоставят и не са интегрирани, няма ефект и хората избират старите си автомобили пред обществения транспорт.

Цанко Симеонов потвърди, че години наред се считаше, че електрическият транспорт е губещ и неефективен и в резултат на това беше закрит в много градове от страната.

„Сега виждаме как с огромни инвестиции се опитваме да го възстановим, но отново неефективно. Влагат се средства в малки превозни средства, които са изключително скъпи и инвестицията в тях е абсолютно невъзвръщаема, а ползите за обществото са минимални“, е мнението на Цанко Симеонов.

Кога ще се появят водородни автобуси в България? Защо тролейбусите са добър пример като начин за зареждане при електрическите шосейни превозни средства? Ще продължи ли неуреденото пешеходно придвижване да стимулира хората да си купуват автомобил?

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:44 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 0 rate down comment 0
Един Българин
преди 2 години
Какаво значи интегриран, Цанко? Защо спряха метрото до м.с. Витоша, а не го удължиха поне до околовръстен път за да има връзка с голяма пътна артерия и обслужи един огромен макар и недодялан квартал? Би било чудесно и до Драгалевци да стига за да може поне от една линия човек да отиде на Витоша. Защо ще ми взимате четворно ако съм решил да се кача на градския със ски, щеки и раница с обувки? Разбира се че няма да се ползва и то по очевадни икономически причини освен че е по-неудобно. Защо за да откраднете едни милиони ремонтирате ТМ 5 две години? Там си е място за метро какъв трамвай в днешно време?!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 0
Momchil_Matev
преди 2 години
Неуредено пешеходно придвижване? Това виц ли е?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 3
doba
преди 2 години
Тъй-тъй. Да не съм много рязък, НО: Столичния иска 190 милки/година, Пловдивския 30 милки на година, Варненския - 20 милки /година. И това ми е алтернатива? Да е поискал някой шофьор дори и ЕДИН ЛЕВ? Или си цака на газстанцията? ПФУ!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още