IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Козметичният гигант Coty повиши прогнозата си за годишната печалба

Компанията отчита устойчиво търсене на луксозните си аромати и продукти за кожа

18:00 | 09.05.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Производителят на козметика Coty повиши прогнозите си за годишната печалба на фона на устойчиво търсене на луксозните си аромати и продукти за кожата, въпреки че инфлацията в повечето страни се ускори до няколкогодишни върхове, съобщава Ройтерс.

Акциите на компанията поскъпнаха с 4% до 7,48 долара в предпазарната търговия в понеделник.

Търсенето на луксозни стоки се задържа, тъй като по-високите цени на ежедневните стоки от първа необходимост не се отразиха на покупателната сила на богатите, показаха актуализации на прогнозите на козметичния гигант L'Oreal и производителя на чантите Hermes – Birkin.

Приходите на престижното подразделение на Coty, което включва козметиката и парфюмите на брандовете Hugo Boss, Gucci и Burberry, са се увеличили с 21% до 726,4 млн. долара за третото тримесечие до 31 март на годишна база.

„Престижните брандове на Coty бележат феноменален растеж, което означава, че доверието на потребителите в закупуването на нашите брандове остава незасегнато“, заяви главният изпълнителен директор Сю Наби.

Coty, която също повиши цените си, за да се пребори с по-високите разходи, отбеляза ръст на брутния марж до 64,3%.

На коригирана база печалбата на компанията възлиза на 3 цента на акция през тримесечието, което е над прогнозите за 1 цент на акция, сочат данни на Refinitiv IBES.

Производителят на козметиката CoverGirl повиши прогнозата си за коригираната печалба на акция за фискалната 2022 г. до диапазона от 23 цента до 27 цента спрямо предишните перспективи за 22 до 26 цента.

Конкурентът Estee Lauder обаче понижи прогнозата си за печалба отчасти заради по-изгубени продажби заради пандемичните блокади в Китай, които формират около 36% от общия бизнес на компанията.

Само 4% от продажбите на Coty са дошли от Китай миналата година, макар че компанията инвестира сериозно в разрастване на брандовете си там.

Прогнозата за четвъртото тримесечие предполага загуба на акция между 1 и 5 цента, сочат изчисления на Ройтерс, тъй като Coty е изправена пред влиянието от по-високите разходи за суровини, конфликта в Украйна и ограниченията заради Covid-19 в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:49 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още