IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Г. Караджов: Има риск довършването на АМ "Струма" да се отложи след 2030 г.

Регионалният министър заяви, че аргументите на превозвачите във връзка с инфлация от вдигане на тол таксите са несъстоятелни

11:22 | 14.05.22 г.
<p>
	<em>Снимка: АПИ</em></p>

Снимка: АПИ

Има реална опасност довършването на АМ „Струма” да бъде отложено за след 2030 г. Това заяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов по Нова телевизия. Това ще се случи, ако държавата не довърши строителството през Кресненското дефиле до октомври, когато изтича срокът на Оценката за въздействие на околната среда (ОВОС) именно за този участък.

„АМ „Струма” е в толкова критичен момент от своето развитие и то в частта на Кресненското дефиле, че и ако аз и екоминистърът не се хванем за ръка, не отидем заедно в Брюксел и не кажем, че ще правим Кресненското дефиле по сегашния вариант, но ще добавим и второ платно по склоновете на Пирин извън трасето в дефилето, няма време за кога”, каза той.

„Няма време да се мотаем и всякакви нови процедури и хватки с екологична насоченост са само отлагане с цел законоиздаденият ОВОС да изтече”, заяви Караджов.



„Ако това се случи, проектът приключва и трябва да се започне отначало. Той просто няма да се сбъдне. Ножът е опрял до кокала. Или се хващаме и отиваме в Брюксел, или този участък в Кресненското дефиле ще си остане участъкът на смъртта и ще бъде още един показател как не се справяме с пътищата си”, обясни той.

Вицепремиерът и министър на регионалното развитие заяви още, че не е склонен на отстъпка по отношение на тол таксите.

„Обхватът на системата и досега е с включена второкласна мрежа. Когато автомобилите се движат по нея, това им е включено в цената на винетката. Редно е тежкотоварните автомобили също да плащат”, каза още той.

По думите му в цяла Европа онзи, който въздейства по-сериозно на пътя, заплаща повече. „В цяла Европа е така - 2/3 от цената за поддръжката на пътищата се заплаща от тежкотоварните автомобили, а 1/3 се заплаща от водачите на леки коли”, уточни Караджов.

„Единственото нещо, което касае мен от исканията на превозвачите, е тол системата. Аргументите, които изслушах досега, са абсолютно несъстоятелни. Хлябът щял да се вдигне от 2 лв. на 2.50 лв. 20 хляба ще се увеличат с 1 ст. от новоприлагането на т.нар. „гигантско” увеличение на тол системата. Къде е тази инфлация?”, коментира той

Според него проблемът е измислен. „Цялото това фокусиране върху увеличението на тол е лишено от всякакви аргументи. Няма да има инфлационен натиск”, категоричен бе регионалният министър.

„Както всички български граждани, така и аз виждам, че състоянието на пътищата у нас е ужасно. Това е наследството, което получаваме, но трябва да се справим с него”, отчете Караджов.

Той.коментира и исканията за оставката му. „Оставката на един министър не е никаква ценност. Няма никаква причина да я подавам, защото си върша работата”, посочи той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:37 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
dsds
преди 1 година
dsdsdsdsdsdsdsdsdsd
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още