IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кои са най-старите корпоративни емблеми в света

24/7 Wall St. излезе с класация на десетте най-стари лога, които продължават да се използват от компаниите

14:05 | 13.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Логото на Sherwinn-Williams, Снимка: <em>Sherwinn-Williams</em></p>

Логото на Sherwinn-Williams, Снимка: Sherwinn-Williams

Още преди появата на маркетинговите кампании, телевизионните реклами и социалните мрежи, корпоративното лого е било изключително важно. С течение на времето бизнесът се е променил значително, което е довело и до редица смени на лицето, с което той се е представял на клиентите. Някои компании обаче упорито са отказали да сменят логото си, което през годините е ставало все по-популярно.

Най-старите емблеми в света са запазили основните си черти през годините, но все пак са били значително стилизирани. Като логото на Stella Artois например, което и до днес ни напомня за ранната история на белгийската пивоварна. То е било преработвано няколко пъти, но от създаването му в него фигурират звезда и рог, които продължават да представят компанията по света.

Не е изненадващо, че първоначалната идея зад всяко корпоративно лого в много случаи остава пълна мистерия за потребителите. Понякога това се дължи на факта, че логото е създадено преди компанията да започне да извършва дейността, с която човечеството я е запомнило. Така например, корпорацията Royal Dutch Shell първоначално се е занимавала с транспортирането на газ до Индия, откъдето корабите й са се връщали с мидени черупки, които е пласирала в Европа. Оттам идва и логото на една от най-известните петролни компании в момента.

Производителят на бои Sherwin-Williams, от друга страна, е предприел много по-прагматичен подход. Емблемата на компанията се състои от кутия с боя, която се разлива върху векторно изображение на планетата Земя.



Много фирми държат на своето дълголетие и го използват като реклама за успешната си дейност. Те често подчертават, че продължават да са свързани с основните корпоративни принципи, а управлението им продължава да използва подходи, установени от основателите. В производителят на чай Twinings например, както и в автомобилната компания Peugeot, продължават да работят наследници на хората, поставили основите.

И докато повечето такива компании развиват бизнеса си на международните пазари, всички са лесно разпознаваеми от американските клиенти. Някои от тях са и лидери в сферата си – Serwin-Williams, Levi's и Heinz обаче, са познати доста добре и в Европа.

Изданието 24/7 Wall St. излезе с класация за 10-те най-стари корпоративни емблеми, които продължават да се използват и днес. Тя е базирана на проучване кои са най-старите компании в света. За да участва в класацията, всяко лого е трябвало да има международно присъствие, както и да не е претърпявало значителна промяна през годините.

Вижте класацията в галерията!
 


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:05 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още