IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Starbucks отваря най-голямото си кафене в света в Шанхай

Обектът е с размер на половин футболно игрище и ще предлага на клиентите си взаимодействие с помощта на добавена реалност

15:33 | 05.12.17 г.
<p>
	<em>Снимки: Starbucks.com</em></p>

Снимки: Starbucks.com

Американската верига кафенета Starbucks очаква само до десетилетие Китай да задмине САЩ като най-големия ѝ пазар, разчитайки на богатите потребители в страната, които ще компенсират застоя в растежа в останалата част от света, коментира Bloomberg.

Засилвайки фокуса си върху Китай, Starbucks отваря най-голямото си кафене в света в Шанхай в сряда (6 декември). Кафенето с площ над 2 700 кв.м. или половин футболно игрище е част от мащабните инициативи на основателя и председател на борда на веригата Хауърд Шулц. Клиентите ще могат да наблюдават как се изпичат зърната кафе, да пробват висококачествени напитки и да използват приложението на Starbucks с добавена реалност, за да си взаимодействат с кафенето.

Главният изпълнителен директор Кевин Джонсън насочва базираната в Сиатъл компания към най-бързо растящия ѝ пазар, докато търси начини да засили мудните глобални продажби, след като заля САЩ с лате и капучино. Три години, след като Starbucks отвори първото си кафене от по-луксозната си марка Roastery на местна почва, веригата най-накрая ще тества идеята и в Китай, където в момента има 3 хил. локации.

Китай става все по-важен за Starbucks. Сравнимите продажби се увеличават с 8% в страната през последното тримесечие спрямо 2% на глобално ниво. Приходите от азиатско-тихоокеанския регион формират почти 15% от приходите на Starbucks за фискалната година до края на октомври. Това е с 5,5% повече в сравнение с пет години по-рано.

Starbucks разшири инвестициите си в Китай през юни, когато обяви планове да купи дела на партньорите си в съвместно дружество в Източен Китай. Компанията договори придобиването на останалите 50% от бизнеса за 1,3 млрд. долара, с което стана собственик на около 1 300 кафенета в Шанхай и други провинции. Компанията, която казва, че отваря кафене на всеки 15 часа в Китай, планира да има 5 хил. обекта в континентален Китай до 2021 г. 

  

Starbucks казва, че планира и други кафенета Roastery в Ню Йорк, Токио и Италия. Концепцията е част от по-широкия стремеж Starbucks да стане по-престижен бранд, включвайки серия от премиум кафе, наречено Reserve, и кафенета, където да показва новата марка. Въпреки това стартирането на новите локации се случва по-бавно заради по-високите разходи за строеж и проблеми с намирането на подходящи имоти.

Как изглежда новото кафене вижте в нашата галерия

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:47 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още