Имоти

Германски вериги универсални магазини се сливат, за да оцелеят

12.09.2018 21:57 | препоръчай (0)

Очаква се онлайн продажбите в Германия да нараснат с 10% тази година спрямо ръст от едва 1,2% за продажбите във физическите магазини

Германски вериги универсални магазини се сливат, за да оцелеят

Снимка: Ройтерс

Hudson’s Bay и Signa Holding се договориха да слеят германските вериги Galeria Kaufhof и Karstadt, което ще създаде третата по големина верига универсални магазини в Европа на фона на борбата им с онлайн конкурентите, предава Ройтерс.

Обединената група ще има годишни продажби за около 5,4 млрд. евро (6,3 млрд. долара), което я поставя след испанската El Corte Ingles и британската Marks and Spencer, сочат данни на компанията за пазарни проучвания Euromonitor International.

Австрийската Signa ще има дял от 50,1% от комбинираната компания за продажби на дребно, а HBC ще притежава останалите акции. Групата ще има 243 магазина в Германия, Белгия и Холандия и около 32 хил. служители, съобщиха двете компании в съвместно комюнике.

Настъплението на Amazon в Германия, втория й по големина пазар в света след САЩ, става за сметка на групи като Kaufhof и Karstadt, а компанията за онлайн продажби на дребно Zalando взе дял от разходите за дрехи и обувки.
Универсалните магазини се появиха през XIX век след възникването на масовата промишленост, но преживяват труден момент, тъй като потребителите търсят евтини стоки в интернет.

Германската асоциация за продажби на дребно очаква онлайн продажбите да нараснат с 10% тази година спрямо прогнозирания ръст от едва 1,2% на продажбите във физически магазини.

Още по темата
Макар че рекордната заетост и повишаването на заплащането помогнаха разходите на домакинствата да се превърнат в основен двигател на растежа на германската икономика, Kaufhof и Karstadt не успяха да се възползват.

„Германският пазар е труден, но съвместното дружество ни дава пътна карта да постигнем печалба и ни предлага добре капитализиран бизнес“, казва главният изпълнителен директор на HBC Хелена Фулкес пред Ройтерс.
Тя отказа да разкрие подробности за евентуално съкращаване на работни места или затваряне на магазини.

Според условията на сделката Hudson’s Bay ще получи нетни приходи от 411 млн. евро от продажбата на част от германските си имотни активи на Signa. HBC съобщи, че ще реинвестира приходите в новия съвместен бизнес за продажби на дребно и за изплащане на дълга си.

„Продажбата на мажоритарния дял от европейските операции трябва да позволи на ръководството на HBC да се съсредоточи повече върху северноамериканските операции“, казва Сабахат Хан, анализатор в RBC Dominion Securities.

Signa ще управлява ежедневните операции от бизнеса с продажби на дребно, който ще бъде оглавен от главния изпълнителен директор на Karstadt Щефан Фандерл. Той ще трябва да се справя с растящите онлайн продажби.

Собственикът на Signa Рене Бенко купи Karstadt през 2004 г. и върна компанията към печалба през миналата фискална година, като направи съкращения, но също така даде на магазините си по-локален привкус, като се обедини с партньори и стимулира електронната търговия.

Hudson’s Bay купи Kaufhof през 2015 г. с надеждата да я превърне в център на експанзията си в Европа. Но компанията се бори със собствените си загуби и с усилията на инвеститора активист Land & Buildings да повиши цената на акциите си, като извади стойност от имотните активи.

HBC съобщи, че сливането оценява германските имотни активи на компанията на 3,25 млрд. евро спрямо платените 2,51 млрд. евро за Kaufhof през 2015 г.

Германският профсъюз Verdi съобщи, че все още има място в Германия за две вериги универсални магазини и предупреди компаниите да не извличат печалба от първокласни имоти във вътрешността на градовете.