Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

„Арома“ разпределя дивидент за четвърта поредна година

Компанията ще разпредели 30% от печалбата си между акционерите, като запазва дивидента без промяна

„Арома“ разпределя дивидент за четвърта поредна година

Снимка: Pixabay

Производителят на козметични продукти „Арома“ ще разпредели за четвърта поредна година част от печалбата си между акционерите си, като предстои да гласува 0,035 лв. брутен дивидент за акция на свиканото на 29 юни общо събрание на акционерите, става ясно от поканата, разпространена чрез БФБ - София.

Дивидентът остава без промяна през последните три години.

Печалбата за 2017 г. е общо 1 804 115,52 лв., като 539 326,34 лв. са за дивиденти на акционерите, като в т. ч. не се включват притежаваните от „Арома“ АД 82 505 собствени акции.

Останалите 1 264 789,18 лв. ще бъдат отнесени във Фонд “Резервен” на дружеството.

През 2008 г. бе гласуван дивидент в акции, като за всяка стара бе раздадена една нова. През 2007 г. бе гласуван брутен дивидент от 0,11 лв. на акция, а през 2006 г. по 0,23 лв., като при тези два дивидента акциите в обращение бяха в пъти по-малко от сега.

От поканата за общо събрание става ясно, че предстои да бъде взето решение за обратно изкупване на собствени акции в размер до 3% от капитала на дружеството.

През 2017 и 2016 година "Арома" утвърди позициите си на западно-европейския пазар, като подписа нови договори за производство на продукти за лична хигиена с водещи международни търговски вериги. Според приетата стратегия на компанията и извършеното преструктуриране приоритетните пазари за реализация на продукцията на "Арома" са Централна и Западна Европа.

Основни за дружеството пазари са Великобритания, Франция, Скандинавските държави, България, Румъния, балкански полуостров и Близкия изток.

За 2017 година „Арома“ АД отчете нетна печалба в размер на 1,804 млн. лв. Финансовият резултат е формиран от приходи в размер на 30,2 млн. лв. и разходи в размер на 28,5 млн. лв. Нетният финансов резултат записа ръст от 3 % през 2017 година спрямо предходната.

Основните фактори, които допринесоха за подобрението на финансовия резултат на дружеството, са увеличаване на продадената продукция към клиенти и увеличената средна цена. Оптимизиране на разходите вследствие на откриването на новия завод на дружеството през 2013 год. доведе до подобряване на рентабилността.

За 2018 г. продажбите на дружеството, в голяма степен ще се определят от нивата и динамиката на пазарните цени на основни суровини и материали, влагани в производството, функция на което са и пазарните цени на предлаганите от „Арома“ АД козметични продукти, посочиха от дружеството в годишния си отчет за миналата година.

С оглед на традиционните за дружеството пазари, каквито са западно- европейския, продажбите на продукция ще са обвързани в голяма степен с икономическото развитие на тези пазари. За 2018 г. компанията предвижда запазване на продажбите от 2017 г.

Очакванията са за 2018 г. основно продажбите на европейския пазар да бележат ръст спрямо нивата от 2017 г. и да нараснат с 5%. За българският пазар мениджмънтът на дружеството очаква продажбите да намалеят с 2-3%. Причината за този спад е очаквано намаление на наличностите при клиенти на вътрешен пазар.

През 2018 г. дружеството планира инвестиции в размер на 1 млн. лв. за завършване на стартирала през 2016 г. реконструкция и модернизация на производствени помещения. Целта е увеличение на капацитета за производство на течни козметични продукти.

От началото на годината акциите на „Арома“ поскъпват с 16,13%, а през последните 12 месеца ръстът в цената е с 11,11% при пазарна капитализация от 27,885 млн. лв. 

По статията работиха: Веселина Василева, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини и анализи
SOFIX пропадна под границата от 600 пункта