IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Covid мерките подкрепят резултатите на „Спиди“ и през първото тримесечие

Обемите при мрежата за доставки и плащания от и до Централна и Източна Европа нарастват над два пъти за година

13:34 | 10.05.21 г.
<p>
	<em>Снимка: &quot;Спиди&quot; АД</em></p>

Снимка: "Спиди" АД

Обичайно, през първото тримесечие обработените обеми в куриерския бизнес намаляват след пиковото последно тримесечие на предходната година. Но продължилите ограничителни мерки запазиха силно търсенето на куриерски услуги на „Спиди“ АД, като традиционното свиване спрямо периода октомври-декември на предходната годината е под 3%. На годишна база увеличението достига 31,4%, показва неконсолидираният отчет на компанията за първите три месеца от годината.

Вътрешният пазар се представя силно, а международните доставки продължават да реализират изпреварващ ръст от 46% в резултат на засилената активност на онлайн магазините в страните от Централна и Югоизточна Европа.
Броят превозени пратки през тримесечието надхвърли 10,7 млн. броя, с 35% повече от същият период на миналата година.

приходи приходи

Основните разходи са за подизпълнители и възнаграждения, които формират над 80% от оперативните разходи. Техният размер до голяма степен е обвързан с броя обработени пратки, поради което увеличението им е съизмеримо с увеличението на пратките. През първото тримесечие разходите за подизпълнители са в размер на 21,4 млн. лв. и нарастват с 35% на годишна база, колкото е и ръстът на пратките.

Увеличава се дела на доставките, обвързани с наложени платежи, както и на клиентите, заплащащи с дебитни и кредитни карти, което се отразява на разходите за банкови такси и инкасо, достигащи 1 млн. лв. през тримесечието.

Въведената услуга „Смарт контрол“ и започнатата програма за обратна връзка на обслужените клиенти значително са увеличили обменяните съобщения с клиентите, което се отразява в посока нарастване на разходите за комуникации до 390 хил. лв., отбелязват от дружеството.

Стабилното ниво на разходите за материали се дължи на 66% спад на разходите за предпазни средства, което е компенсирано от 11% увеличение на разходите за гориво и 35% по-големи разходи за материалите по доставки.
Общо оперативните разходи нарастват с 24%, по-ниско от приходите. Нетната печалба за периода се повишава с 69% до 6,3 млн. лв.

разходи разходи

Като цяло основен ефект върху дейността в началото на 2021 г. продължи да има разпространението на епидемията в страната и основните пазари, на които оперира „Спиди“ АД. В тази среда крайното потребление продължи да се премества към онлайн магазините и увеличи търсенето на куриерски услуги.

Онлайн търговията продължава да е основния двигател за растеж, като се запазват темповете на растеж на нивата от предходната година.

От компанията посочват още, че развитието на мрежата за доставки и плащания от и до Централна и Източна Европа се радва на изключителен интерес. Услугата Speedy CEE Economy за доставки с наложен платеж до Унгария, Хърватска, Словения, Словакия, Чехия и Полша, регистрира изключително търсене и обемите нарастват над два пъти на годишна база.

Динамично се развива и регионалната услуга Speedy Balkan (до и от Румъния и Гърция) където ръстовете се запазват стабилно високи, въпреки вече високата база, отчитат от „Спиди“ АД.

От компанията забелязват засилена активност на чуждестранните онлайн магазини, които навлизат на българския пазар. Освен традиционно силното присъствие на румънските онлайн платформи, в страната все по-активно навлизат и търговци от Полша и други европейски страни. Високи ръстове се отчитат и от Европа за Гърция.

Съживяващата се икономическа активност се отрази и на представянето на корпоративния сегмент (В2В). Макар и значително по-ниско от общия ръст, увеличението през първото тримесечие е най-високо от две години насам. Фактор е и нарушените вериги на доставки в пандемията, което засилва тенденцията фирмите да ги аутсорсват.

От началото на годината акциите на „Спиди“ поскъпват с 34,5% при пазарна капитализация от 430,21 млн. лв.

Свързани компании:

Спиди АД(SPDY)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:29 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още